Stránka 1 z 1

Teorie funkce zkratového regulátoru dobíjení

Napsal: 30 črc 2014, 10:17
od BOBOBO
Zdravím přispívající . Může mi někdo vysvětlit fci regulace alternátoru motorky pomocí Ty2 ? Děkuji

Napsal: 30 črc 2014, 12:06
od monterjirka
Uměl bych si představit, že Ty1 bude fungovat jako usměrňovač, který se na začátku "půlvlny" otevře krátkým impulzem a pokud by tam z altíku šlo moc, Ty2 dostane impuls, kterým výstup altíku vyzkratuje a tím "do konce půlvlny" nebo do dalšího zapínacího impulzu vypne i Ty1, protože přes něj přestane procházet proud.

Napsal: 30 črc 2014, 12:32
od breta1
To by ale ten Ty2 musel být zapojen naopak

Napsal: 30 črc 2014, 12:33
od BOBOBO
Myslím , že jsi se dobře nepodíval na polaritu . Nakreslena je dobře . Ty2 je regulován na napětí -reguluje výstupní napětí .

Napsal: 30 črc 2014, 12:38
od BOBOBO
Odhaduji , že to bude mít něco společné s přechodným magnetickým polem v jádře cívky , kdy se záporná půlvlna v jejím závěru "zkratuje " . Ale to je "cit" . :D

Napsal: 30 črc 2014, 16:23
od Artaban001
Podle mě ten paralelní tyristor "vybíjí cívku" alternátorku v době, kdy výstupní tyr je pólován v závěrným směru. Omezují se tak přepěťové špice v odlehčeném stavu - výstupní tyr zavřený..Motocyklové alternátory jsou většinou buzený magnetem a proto nejdou regulovat buzením
To magneto je měkkým zdrojem - co se neodebere, musí se externě "zničit" na odporu. Proto jsou tovární zkratové regulátory docela dost oplášťovaný hliníkovým žebrovaným krytem..
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=59798

Napsal: 30 črc 2014, 20:03
od TAKJAN
Jen poznámka-už druhou čtyřkolku, teda ty obyč. krámy, ne za 100kKč, jsem musel upravit tak (po vyhoření toho krámu), že to usměrňuju natvrdo a ono je to akorát. V obou mám teda pro jistotu ledkový indikátor. Se světly je to taktak, bez nich to leze moc nahoru tak po půlhodině, stačí zapnout parkovačky.

Napsal: 31 črc 2014, 06:11
od BOBOBO
V tom máš takjane pravdu . Zkušenost už v tom mám také . Ale když jsem si našel vícero zapojení těchto regulátorů , tak je to na jedno brdo , toto principiální zapojení . Používá vícero výrobců , tak to nějak musí fungovat . Našel jsem i zapojení , kde je uvedena změna součástek pro výstupní napětí . A je to právě v obvodu toho Ty2 . Tak jsem to chtěl nějak ideově pochopit , nejen vědět co mám změnit , ale i proč a jestli má ta změna nějaké koncové body pro tu funkčnost . Dokonce jsem objednal z china několik regulátorů , abych provedl zpětný inženýring . Ještě nějaké nápady ? :D

Napsal: 31 črc 2014, 19:52
od pajosek2
Kluci a není tam ten Ty2 náhodou k tomu,aby reguloval napětí při odpojené baterii? Pokud pojedeš bez baterky,tak se tam to napětí zvedne na dost vysokou hodnntu. Takže Ty1 reguluje proud a Ty2 reguluje napětí v případě potřeby.

Edit: blbost,to by musel být zapojený naopak. On tam bude kvůli stejnoměrnému zatížení vinutí,protože na dobíjení je využita jen jedna půlvlna.

Napsal: 31 črc 2014, 21:09
od Artaban001
ohledně těch regulátoru: - párkrát jsem se s nimi dostal do styku. Všechny byly "upečený". Chovají se jako výkonová zenerová dioda. Pokud je minimální odběr, jsou tyto regulátory dost zatěžovaný, protože musí požrat energii, co se nespotřebuje - A tak topí jako kamínka..
Bylo by dobré, kdyby Bobobo uvedl, kde viděl tohle schéma. Když jsem tenkrát pátral po tom, jak jej vyrobit, byly to většinou 3F můstkové usměrňovače, které měly "spodní diody" přemostěné antiparalelně tyristorama. Tyto tyrystory v podstatě jednu půlvlnu zkratovaly tak, aby výsledné napětí dosahovalo žádané úrovně..

Napsal: 01 srp 2014, 05:53
od BOBOBO
Regulátory jsou upečené proto , že lidem odejdou žárovky a potom je regec silně přetížen a dejde . Solidnější výrobci to ošetřili tak , že při vypnutí světel se na alternátor pověsí výkonový odpor a výkon se maří na něm . Schema sem dát mohu , ale naschvál jsem nechtěl , aby se diskuse zvrtla na debatu okolo jedné součástky .