Stránka 1 z 1

životnost -*alternatoru*

Napsal: 09 srp 2014, 13:32
od joki
Po kolko ubehnutych kilometroch by sa mali na alternátore vymeniť uhlíky a
a ložiska rotora.........?
Existuje na to nejaký približný interval?

Napsal: 09 srp 2014, 14:10
od GeorgeB
Průměrná životnost je cca 150tis km. Samozřejmě je lepší preventivně vyměnit v tomto intervalu. Jinak se ložiska ozvou sami hlukem a opotřebené uhlíky se projeví okamžitým výpadkem dobíjení.

Napsal: 09 srp 2014, 14:24
od rnbw
Moj ma 230 tisic... to aby som ho dal pozriet.

Napsal: 09 srp 2014, 14:48
od hakamusai
U výměny ložisek pozor na kvalitu,jinak vydrží sotva rok běžnýho provozu.

Napsal: 10 srp 2014, 07:54
od Sadra17
já dělal na mým altík po 420 nevim jestli původní ale nikdo do něj nehrabal :lol: kroužky vydřený že už skoro nebyli, neozvat se ložiska tak to neřešim dobíjel furt dobře :wink:

Napsal: 10 srp 2014, 08:19
od GeorgeB
Záleží jak kterej altík. Každopádně dnes se vyráběj s volnoběžkou s poměrně vysokými otáčkami (aby stihly pokrýt spotřebu dnešních elspotřebičů i na vollnoběh), takže i volnoběžka bávý zdroj problémů.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.

Napsal: 10 srp 2014, 09:35
od jiriS
Mám zkušenosti víceméně jen s alternátory Bosch typy bez volnoběžky, ale vydrží neskutečně mnoho km. Uhlíky měním jen pokud jsou sjeté- projeví se právě výpadky dobíjení- přestane svítit LED dioda dobíjení při zapnutí zapalování, zpočátku jen občas, to se ale rychle změní.
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka

Napsal: 10 srp 2014, 10:03
od joki
Diky za odpovede-....


Čo je to a ako pracuje volnobežka na alternatore?

Napsal: 10 srp 2014, 10:25
od renda15
Já bych jenom dodal, že životnost kroužků a uhlíků silně závisí na prašnosti prostředí, kde se alternátor pohybuje. U novějších konstrukcí je systém kroužky uhlík schován v takovém domečku, takže je téměř prachotěsný a tyto alternátory vydrží bez problému 400 tis. km. Nejlepší alternátory mají přenos do kotvy řešen bezdotykově (měla to i tatra 613), ale poruchovost menší nebyla - holt zlaté uhlíky. Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.

Napsal: 10 srp 2014, 11:54
od Sandal
renda15 píše:Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Asi maj soudruzi strach že setrvačnost ukroutí hřídel,protože to dělaj ze sraček.Alternátor (Bosch) na mém GII GTD jsem ještě nedělal.Mám nalítáno 303000.

Napsal: 10 srp 2014, 19:59
od tatramacek
Ja se chystam menit loziska i s uhliky pri rozvodech po 180 000 km. Nyni mam najeto 164t km a loziska v zime slyset uz jdou.. Uhliky s krouzkama jsou dle prohlidky v poradku :-)
kamaradovi na dodavce vydrzel 300 t km.
Na Octavii 435 t km

Napsal: 11 srp 2014, 09:07
od Hill
Na Suzuki Swift 1996 se dělala repase alternátoru na 281 tis.km v červnu 2013 preventivně, ještě pořád se choval tiše a spolehlivě a uhlíku bylo prý ještě dost. Ale, když už se měnil motor (než přetěsnit starý, bylo mnohem levnější pořídit jiný, který měl naběháno o čtvrt milionu km méně) a všechno bylo venku, zrepasoval se jak altík, tak startér.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.

Napsal: 21 srp 2014, 13:09
od Atlan
Za starych cias sa altik mal rozobrat a skontrolovat po 60tkm to iste starter.

Napsal: 21 srp 2014, 13:14
od rnbw
A olej sa menil po 5000 km. Ak dovtedy nevytiekol alebo ho motor vsetok nezozral.

Napsal: 21 srp 2014, 15:59
od MAJO39
Na mojom Citroene Xantia HDI som robil repas alternátora po 362000km. :D Fungoval bez problémov, len na remenici už bola citeľná vôla. Zberacie krúžky už takmer neexistovali. :lol: Teraz mám takmer 401000km a motor v podstate nedotknutý, aj turbo a spojka sú pôvodné.