Stránka 1 z 1
Regulace motoru 1100W/24V
Napsal: 11 srp 2014, 19:39
od alikes
Dobrý den,
byl jsem známým pověřen úkolem dát dohromady nějaký regulátor pro elektrickou tříkolku s DC motorem 1,1kW/24V s permanent. magnety. Normálně bych to řešil PWM regulaci ale našel jsem jenom do 15A. Jelikož motor si v záběru vezme víc jak 55A tak to nepřipada v úvahu. Jak by jste to řešily Vy? Děkuji za jakoukoliv pomoc. Datasheet motoru přikládám v příloze.
Napsal: 11 srp 2014, 19:50
od StandaT
hledej na internetu "DC motor PWM controller" 100A nebo více např. ebay
http://www.ebay.com/itm/12-40V-100A-120 ... 0357609275
nebo zkus kontaktovat servisy elektrických vysokozdvižných vozíků
a nezapomeň na elektronický plyn
http://www.ebay.com/itm/New-Magura-Twis ... 3f3282d5ae nebo podobný
Napsal: 11 srp 2014, 19:57
od Milan_F
Napsal: 11 srp 2014, 20:05
od EKKAR
Hlavně BACHA - ten motor má udanej MAXIMÁLNÍ JMENOVITEJ proud na 55A, to znamená že 55A bude odebírat při ustáleným běhu s maximálním zatížením, jeho ROZBĚHOVEJ proud ale může bejt klidně i 5x větší!!!! Uvažuj, výkonově to je skoro stejnej motor, jako startér v osobním autě - a ten má záběrovej proud při nominálním výkonu 1500W (neboli teoreticky 125A při 12V) někde kolem 200A ve verzi s planetovým reduktorem a víc jak 300A ve (starší) verzi s přímým náhonem na pastorek!
Tudíž spínací regulátor musíš dimenzovat minimálně někam na hodnotu kolem 120-150A, abys měl spínací prvky v bezpečí. S dnešní součástkovou základnou to nebude problém - já bych to viděl na použití takovejch 5ks HEX-FETů paralelně, zvolil bych typ s pokud možno co nejmenším RDSon a závěrným napětím aspoň dvojnásobným než je Unap = neboli aspoň 50V. Něco z řady IRFZ by se myslím mělo dát použít...
HEX-FETy přitom můžeš budit relativně malovýkonovým budičem, stačí řádově stovky mA = časovač NE555 nebo dvojoperák 1458/358/072 zapojenej jako regulátor PWR a za něj nějakej NPN tranzistor s Ic řádově 1A (něco z řady BD135-140). Nezapomenout na ochrannou diodu (diody) proti indukovanýmu napětí na vinutí motorku při zániku impulsu a myslím že by bylo vystaráno...
Napsal: 11 srp 2014, 20:13
od frpr666
Tuhle jsem viděl na Aukro: tranzistor: SUM110N10
Kód: Vybrat vše
VDS(V) 100
DS(on)(Ω) 0.0095 at VGS = 10
VID(A) 110
ps. nejsem prodejce
http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... /70677.pdf
Napsal: 11 srp 2014, 20:50
od weed_smoker
Tady v královéhradeckym kraji lze sehnat
tyto tranzistory (VDGr=Vgs=100V,Id=200A,R_DSon 8.5mOhm max).Dávaly se do měničů 24/2x15+5V pro sálový počítače,jeden stál 300-400 KČ.
BTW.Mám ho v imobilizéru.
Napsal: 11 srp 2014, 21:39
od Trimen
Co
tohle běhá to na motoru 1,5kW/24V ,brzdí a rekuperuje.
Napsal: 12 srp 2014, 01:28
od ZdenekHQ
Nedávno jsem něco podobnýho opravoval, byly tam 3 trakční akumulátory v serii, motor průměr 10cm a celý to běhalo jen přes dva paralelní FETY v pouzdře TO220. Až jsem se divil, když jsem v TME koupil za pár korun fety s pracovním proudem přes 100A. A protože se to nevrátilo, asi to funguje....