Stránka 1 z 1

Tyristor T955

Napsal: 20 srp 2014, 19:04
od groowy
zdravim,
v usmernovacim mustku svarecky mam tyristory T955-200-04 LKO a zajima me jestli lze nahradit tyristorem T955-200-12 HHO ?

Napsal: 20 srp 2014, 19:22
od jojosuly
čo si pametám posledné dvojčídlie značilo napetie---12 bolo 1200V

Napsal: 20 srp 2014, 19:50
od gepard
Zdárec,
tak vzhledem k tomu, že se jedná o stejnou typovou řadu tyristorů na 200A (označení T955-200-xx) a ty chceš zaměnit ten Ty se závěrným napětím do 400V za Ty na max. až 1200V, tak moje odpověď je ano. Jen si nejsem jistý jak je to s těma dynam. vlastnostma (označení LHO, NHO, HHO, HDO, ...). Nic jsem na netu k ČKD Ty o tom nenašel.
ČKD Ty
Edit: ... další info zde - Přehledový katalog ČKD polovodiče (2004)

Napsal: 20 srp 2014, 21:45
od groowy
Výrobní radu amperaz a napetovou tridu jsem nasel v katalogu ale jen mi neni jasna ta dynamika tak az bude nutnost vymeny tak poznam :D

Napsal: 20 srp 2014, 22:02
od BOBOBO
Ty dyntřídy se berou v potaz při paralelním řazení součástek , což ti nejspíše nehrozí . :D

Napsal: 20 srp 2014, 23:03
od kovar
Ty už ten Ty máš? Mám tady v krabici jak Ty tak D

Napsal: 21 srp 2014, 00:17
od PavelFF
V druhém odkazu(katalogu) od geparda na straně 47 vlevo dole jsou dynamické parametry popsány a vysvětleny. První písmeno je strmost napětí, druhé strmost proudu. Třetí je vypínací doba (zde negarantována)

LKO je o stupeň lepší než HHO. Neboli teoreticky snesou dvojnásobnou strmost napětí a proudu.
V praxi to pro svářečku na 50Hz asi bude jedno.

Napsal: 21 srp 2014, 06:05
od groowy
Kovar: ano ty uz mam ale jestli ten tvuj nepotrebujes tak za rozumnou cenu odkoupim
Ostatnim dekuji za objasneni :)

Napsal: 21 srp 2014, 07:21
od patrikvarga
ČKD tyristor

Napsal: 22 srp 2014, 21:52
od mtajovsky
Ty dynamické parametry neznamenají, jak rychle tyristor pracuje a ani nemají význam pro nějaké párování atd. Jsou to kritické hodnoty, které by neměly být v daném zapojení překročeny a má se za to, že jsou určeny okolními obvody. Kritická rychlost nárůstu proudu je udána proto, že se vodivý kanál v tyristoru po jeho sepnutí zvětšuje postupně. Kdyby tato rychlost byla překročena, nestačí se zvětšující se vodivý kanál přizpůsobit nárůstu proudu a byla by překročena povolená proudová hustota v kanálu.

Kritická rychlost nárůstu anodového napětí se zase udává jako odolnost proti samovolnému sepnutí. Mezi A a G existuje určitá kapacita a kdyby anodové napětí narůstalo příliš rychle, tak se touto kapacitou dostane proudový impuls do G a tyristor by mohl sepnout.

Pokud jde o párování tyristorů, tak se uvažuje pro paralelní zapojení a pak je důležité propustné napětí v sepnutém stavu.

Napsal: 22 srp 2014, 23:01
od gepard
Zdárec,
pane mtajovsky - děkuji moc za vysvětlení. :prst:

Napsal: 25 srp 2014, 06:22
od BOBOBO
Ano je to párování . Nejen jeden údaj pár činí . Co mi bude platné stejné sepnapětí , když ten jeden nebude schopen v zapojení právě strmostí obstát .

Napsal: 01 zář 2014, 15:12
od mtajovsky
Jak se to vezme. Pokud zahrnu i skupinu do typu, nejde o párování, ale o výběr vhodného typu. du/dt crit. a di/dt crit jsou jenom další maximální hodnoty, které KAŽDÝ KUS daného typu tyristoru a skupiny zaručeně snese, podobně jako základní maximální hodnoty It a Urrm. V daném zapojení nesmí být překročeny a pak vyhoví každý kus tyristoru určeného typu a skupiny. Nejsou to žádné individuální parametry, podle kterých by se měl vybírat (párovat) konkrétní kus. Stejně tak jako se například nepárují tranzistory podle Icmax, nýbrž do určeného zapojení se vyberou typy, které s rezervou vyhovují.

du/dt crit. a di/dt crit určuje výrobce na základě vývoje a dlouhodobých zkoušek daného typu tyristoru. A protože, zejména di/dt crit, není individuální parametr, ale zaručovaná maximální (v tomto případě spíš minimální, co snese) hodnota pro danou skupinu, nemůže sloužit k individuálnímu výběru nebo párování (na rozdíl od propustného napětí v sepnutém stavu, které individuálně měřit lze). Je možno jen zvolit skupinu, která vyhoví (nebo s rezervou překročí) požadavkům.

Na závěr připomínám: di/dt crit není rychlost, se kterou tyristor sepne proud, ta bude mnohem větší. di/dt crit je maximální hodnota, kterou okolní obvody nesmí (dovolit) překročit. Kdyby to neudělaly, tak nárůst daný samotným tyristorem proudu bude větší a dojde k lokálnímu proudovému přetížení vodivého kanálu.