zapojeni centralu k alarmu
Moderátor: Moderátoři
zapojeni centralu k alarmu
Cus chlapy,mam problem. V aute mam alarm Jablotron na DO. Ted jsem si dokoupil central na klic. Central jsem nainstaloval, ale ted nevim, jak to zapojit. Z alarmu i centralu vedou dva draty-odemknut a zamknout. Kdyz je zapojim, tak to reaguje bud jen na odemceni, a kdyz je prohodim, tak jen na zamceni. Vite si rady??? Diky
Centrál
A centrál jsi nekoupil Jablotron, Jde o to jakou zamykací logikou centrál funguje zda mínusem , èi plusem. Jablotronácký alarmy dávají ovladací impulsy pro zamknutí i odemknutí mínus polaritu. Tvùj centrál mùže chodit na plusocé a mínusové, to znamená že jednou polaritou zamyká, a druhou odemyká, potom to chce pomocí dvou relé mìnit polaritu, V originál manualuJablotron jsou tøi schemata. Neumím to sem dát ale mrkni na www.jablotron.cz je tam mnoho manuálù na stažení a urèitì to tam bude. Zdraví Honza
alarm+central
Centralni zamykani mam Saca 500.Ted by me zajimalo, jak zjistim na jakou logiku central fachci. Abych pak relatka nekupoval zbytecne. Ty schemata jsem nasel. Musim si koupit releovy blok za 331 Kc. Jsou to fakt jen 2 relatka. Myslim si, ze by to mohlo jit i vyrobit doma.Nemate s tim nekdo zkusenosti??? Honzovi patri vrely diky
Zabezpeèovaèku uèím v jednom uènáku a chodím na školení jablotronu tak si nìco s toho pamatuju. K té logice ten centrál má dva dráty které by mìly sloužit tak že jeden zamyká druhý odmyká. Jinak ta krabièka centrálu má napajení 12V plus a mínus. Když to dáš na napájení a ten drát co zamyká a druhý odmyká se krátce dotkni plusem a uvidíš co to dìlá, když nic tak se dotkni mínusem, a podle toho to má kladnou nebo zápornou logiku. Setkal jsem se již z centrálem, který zamykal plusem a odmykal mínusem ale to bude asi rarita. Ten releový blok od jablotronu nemusíš kupovat kup nìkdfe v mototechnì dvì autorelé s pøepínacím kontaktem, stojí cca 65 až 70 kè zav kus a udìlá to stejnou službu a je to mnohem levnìjší. Zdraví Honza
Re: Centrál
Zatim Ti moc dekuju... Vyzkousim a pak dam vedetHONZA.S píše:Pøededchozí pøíspìvek je ode mnì zapomìl jsem se podepsat.
Takze jestli jsem to pochopil spravne. Krabicku od centralu zapojim na baterku- napajeni.Anonym píše:Zabezpeèovaèku uèím v jednom uènáku a chodím na školení jablotronu tak si nìco s toho pamatuju. K té logice ten centrál má dva dráty které by mìly sloužit tak že jeden zamyká druhý odmyká. Jinak ta krabièka centrálu má napajení 12V plus a mínus. Když to dáš na napájení a ten drát co zamyká a druhý odmyká se krátce dotkni plusem a uvidíš co to dìlá, když nic tak se dotkni mínusem, a podle toho to má kladnou nebo zápornou logiku. Setkal jsem se již z centrálem, který zamykal plusem a odmykal mínusem ale to bude asi rarita. Ten releový blok od jablotronu nemusíš kupovat kup nìkdfe v mototechnì dvì autorelé s pøepínacím kontaktem, stojí cca 65 až 70 kè zav kus a udìlá to stejnou službu a je to mnohem levnìjší. Zdraví Honza
Pak vezmu draty zamykani, odemykani a dotku se plusu na baterce???? Kdyz nic, tak se dotknu minusu...
Centrál
Tak to máš tu nejhorší variantu, která existuje. Jablotron zamyká a odmyká - polem na jeden na dva dráty každý zvlášt. To znamená že ty musíš s relé postavit pøepínaèe polarity. Kup dvì pøepínací relé auto na 12V. Veèer se pokusím nìco namalovat. Nejlepší by bylo kdyby jsi mi poslal na mejl janskrceny@seznam. cz schema toho tvýho centrálu s popisem, oskenuj. Já veèer když bude èas nìco vymyslím a pošlu zpìt. Zdraví Honza