Stránka 1 z 1

Zapojení motoru na 230V

Napsal: 02 říj 2014, 17:46
od Freedy
Zdravím
měl bych dotaz, jak se bude chovat motor na obrázku, když se prohodí přívod 230V? Je to zapojení motoru na štípačce a zjistil jsem, že má na přívodní svorkovnici prohozenou fázi a nulu. Barevně sice kabely proti sobě ve svorkovnici sedí ale už přívodní kabel je asi špatně, jelikož na modrém označeném štítkem N vodiči je fáze a na hnědém L je nula. Ted tedy opravdu nevím zda to prohodit nebo nechat pokud to funguje?

Napsal: 02 říj 2014, 17:51
od hakamusai
Bude se to chovat úplně stejně. Jinak N je považován za pracovní vodič.
Můžeš to zkusit přehodit.

Napsal: 02 říj 2014, 17:52
od ok1hga
pokud má přívod tři dráty, je to v tvém připadě jedno.

spíš bych hledal, kde to je blbě . . .

Napsal: 03 říj 2014, 06:03
od BOBOBO
Nějak tam nečtu stížnost na funkci . Očekávám spíše hloubala . A to , že je jedno jak vypadá který drát mimo žlutozeleného , je popsáno výše .

Napsal: 03 říj 2014, 08:02
od Freedy
Přívod je 3 drátový, pokud je to jedno kde je L a N, tak to tak nechám, pouze mě šlo o to. zda to nějak nevadí motoru, třeba při rozběhu, abych ho nezničil.

Napsal: 03 říj 2014, 21:50
od weed_smoker
Snad všechny "nový" šňůry s odlitou vidlicí maj fázi modrou a pracovní nulu hnědou(vyzkoušeno).Půlka Evropy totiž má fázi vpravo.Vlevo ji máme jen my,Poláci,Slováci a snad Italové a Maďaři.

Napsal: 03 říj 2014, 23:23
od stasek
Dobrý den přeji, taky mám jednofázový motor, vývod 3 dráty. To vinutí, co má být trvale připojeno přes kondenzátor má mít větší odpor, než to hlavní? Je to motor z čerpadla na vodu a byl v olejové lázni. Donesl mi ho jeden známý, co s ním je, že se netočí a jen hučí. Měl zarezlý ložisko, po výměně sice funguje, ale hučí a zahřívá se. Tak bych potřeboval vědět taky, jestli ta olejová lázeň je jen z izolačních důvodů, nebo na chlazení. Teď je bez oleje a tak nevím, jestli je kaput, nebo to zahřívání je způsobeno špatným chlazením. Podotýkám, že v něm kromě oleje byla i část vody. Taky je možný, že je kondenzátor špatně připojený. Ale to hučení se mi nelíbí. Díky.

Napsal: 03 říj 2014, 23:24
od stasek
Dobrý den přeji, využiji toto vlákno na svůj dotaz. Taky mám jednofázový motor, vývod 3 dráty. To vinutí, co má být trvale připojeno přes kondenzátor má mít větší odpor, než to hlavní? Je to motor z čerpadla na vodu a byl v olejové lázni. Donesl mi ho jeden známý, co s ním je, že se netočí a jen hučí. Měl zarezlý ložisko, po výměně sice funguje, ale hučí a zahřívá se. Tak bych potřeboval vědět taky, jestli ta olejová lázeň je jen z izolačních důvodů, nebo na chlazení. Teď je bez oleje a tak nevím, jestli je kaput, nebo to zahřívání je způsobeno špatným chlazením. Podotýkám, že v něm kromě oleje byla i část vody. Taky je možný, že je kondenzátor špatně připojený. Ale to hučení se mi nelíbí. Díky.

Napsal: 04 říj 2014, 14:53
od rezis
Pokud je to ponorka tak tam je olej z více důvodů. Jednak chlazení, a hlavně zabraňuje vniknutí vody dovnitř - již tam kapalina je takže další se tam nedostane.
Pokud se zahřívá pak je možné, že je vadný rozběhový kondezátor, nebo jak bylo seklé ložisko je možné poškození vinutí. Taky je docela možné že mu nic není. Takže by chtělo změřit proud za provozu a porovnat s údajem na štítku.

Napsal: 04 říj 2014, 16:22
od stasek
Proud s údajem na štítku souhlasí, do hlavního vinutí 4A a pomocného o něco míň. Kondenzátor bych taky mohl nějak poskládat, má 32,5uF.

Napsal: 05 říj 2014, 18:30
od BOBOBO
U ponorek se předpokládá chlazení okolím - vodou .