Stránka 1 z 2

Prepinani vysokych proudu DC - prepinac, rele?

Napsal: 15 říj 2014, 22:05
od kissman
Zdravicko... resim prepinani dvou DC vstupu na jeden vystup.

Premyslel jsem nad DPDT prepinacem, nicmene z jednoho ze zdroju potece max. 30A a druhy zdroj bude autobaterie (netusim, jak velky proud dokaze dodat, nicmene zarizeni na vystupu ma vykon max. 400W).

Napadlo me nejake rele, nejake automobilove, ale zadne vhodne se me nedari najit.

Pokud by mel nekdo nejaky tip na prvek ci radu jak to i jinak konstrukcne resit (nejdulezitejsi je bezpecnost a spolehlivost zapojeni), tak budu vdecny za kazdou radu...

Napsal: 15 říj 2014, 22:38
od misocko
co tak skusit napisat do googlu "12V 40A rele", ak potrebujes prepojit sj + aj - , tak by som to riesil cez dve tie relatka ktore najdes v googli :D

Napsal: 15 říj 2014, 22:46
od Kvicala_r
Nepíšeš sice nic o napětí ani o ovládacím signálu, ale zmiňuješ autobaterii - takže to zřejmě má být 12V. Pokud není kritická doba přepínání, můžeš použít třeba autorelé 80A

Napsal: 15 říj 2014, 23:05
od kissman
jeden zdroj je 15V (+-10%) a druhy zdroj je autobaterka...

google jsem samozrejme zkousel, slo me spise o nejake konkretni doporuceni ci radu, jestli to nelze vyresit jinak a elegantneji... davat si dve relatka k sobe me moc elegantni napr. neprijde.

Doba prepinani kriticka neni, jelikoz nejde o prepinani mezi dvema aktivnimi zdroji, ale bude aktivni vzdy pouze jeden... (v terenu neni 230V a neopak v budove nemam bezne autobaterii).

Napsal: 15 říj 2014, 23:14
od Kvicala_r
Proč dvě relé? To co sem Ti dal odkaz je přepínací... Ano jde to vyřešit elegantněji třeba několika FET tranzistory, nebo jen patřičnými konektory. Vše je odvislé od tvých požadavků a taky finančních/technických možností.

Napsal: 16 říj 2014, 00:04
od GeorgeB
Jak bylo psáno - přepínací automobilové relé.
http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?act ... 3&catg=220
Ale bez konkrétní znalosti zapínacích a vypínacích proudů, počtu cyklů a provozní podmínky to nelze napsat jako definitivné řešení. Pro větší proudy jsou tu i stykače.

Napsal: 16 říj 2014, 08:19
od rnbw
Preco chces nieco prepinat, ked nemas nikdy tie dva zdroje pripojene naraz? Vsak vytiahni kabel od zdroja a vonku pripoj kabel z baterie.

Napsal: 16 říj 2014, 09:15
od Artaban001
a nebo ty dva zdroje připojit přes diody na společný výstup zaráz... To by jsi nechtěl?

Napsal: 16 říj 2014, 09:28
od kissman
nad diodami jsem premyslel... ale moje znalosti v tomhle nejsou uplne 100%, takze sice podle parametru dokazu vybrat vhodnou didodu, ale temer jiste vim, ze urcite existuji nejake "oblibene" resp. casteji pouzivane nez jine.

Nebude to moc zatezovany prepoj co se cyklu tyce, dejme tomu 1 denne max. ;)

Moje puvodni predstava viz. schema...

Napsal: 16 říj 2014, 09:35
od serviceman
Doporučuji letecký stykač na 28V pro přepínání desítek až stovek ampér. Třeba TKD 533 DOD na 50A má Drbal údajně na skladě.

Napsal: 16 říj 2014, 09:54
od SERAFIN
Pozriem sa či ešte nemám taký stykač

Napsal: 16 říj 2014, 11:44
od SERAFIN
tak niečo som našiel 100A,200A,400A mám aj 50A

Napsal: 16 říj 2014, 11:49
od SERAFIN
a ešte zo strany kde sú kontakty

Napsal: 16 říj 2014, 12:02
od Ruprecht
A vadí tomu (vypnutému) zdroji napřímo připojených 12V z baterie na jeho výstup?
Pokud ne, spojil bych vstup z autobaterie s výstupem zdroje natvrdo. Buď připojím 230 zdroj, nebo baterku...

Napsal: 16 říj 2014, 14:00
od kissman
to se me asi ve spojeni s diodou zamlouva jako nejjednodussi reseni... pak tam jeste placnu pojistky a bude vyreseno...