Zimní pneumatiky

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Zimní pneumatiky

#1 Příspěvek od hafca »

Je tu opět mediální masáž kvůli začátku období, kdy se musí používat zimní pneumatiky.
Neví někdo jak se bude policie a je jedno která, tvářit na zimní pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm, ale v počasí jako je teď? Budou je brát jako nepřpustně ojeté zimní nebo je vezmou jako "letní" s dostatečným vzorkem?
Ptám se proto, že řeším problém s autem. Jestli 15let staré a se střední korozí ještě opravit a dát na něj nové celoroční pneu a pokusit se ho ještě 2-3 roky dojezdit. Nebo koupit o cca 5-6 let mladší, a strkat peníze do něj v naději, že ještě pár let vydrží.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od p32 »

hafca píše:pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm.
Co to meleš ? Povolené co ? Minimální výška vzorku je stále podle předpisu 1,6 mm. CELOROČNĚ a nikde není napsaná povinnost mít v zimě zimní gumy ! Tedy jestli jsem sám něco nezaspal a včera to nezměnili.
Kontrola např. zde: http://www.pneubazar-nakladni.com/news/ ... pneumatik/

Něco jiného je povinná zimní výbava v úsecích označených značkou pro povinnou zimní výbavu a to je minimálně 4mm na zimních pneumatikách, řetězy, lopatka, pytel štěrku, truhla, zapalovač s urnou atd. atd. atd. :lol: :wink:

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od hafca »

Melu jen to, o čem se píše třeba tady http://www.povinnezimnipneumatiky.cz/ a jestli jsi nepobral na co se ptám, zkus si to přečíst ještě jednou a pomalu.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
dreamer
Příspěvky: 380
Registrován: 22 říj 2014, 02:00

#4 Příspěvek od dreamer »

No zkušenost mám ale je už hodně letitá tak Ti asi moc nepomůže. Ale myslím že případná kontrola policií není ten největší problém. V případě nehody i když Tebou nezaviněné se bude pojišťovna zcela jistě snažit zahojit a hodit vše na Tebe a věř mi že se jí to podaří. A v dnešní době i při drobné nehodě jde o částky začínající na 50 000,- a výš a to bude pojišťovna po Tobě vymáhat. Finančně nejpříjemější by asi bylo koupit nějaké protektory.

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od hafca »

O té pojišťovně je mi to jasné. Proto se ptám na to, jak se ty pneu budou brát. Když podle počasí být zrovna nemusí, ale jsou to zimáky se vzorkem 3mm. A ve sněhu a břečce s nima nejedu.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od taz »

p32 píše:
hafca píše:pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm.
Co to meleš ? Povolené co ? Minimální výška vzorku je stále podle předpisu 1,6 mm. CELOROČNĚ a nikde není napsaná povinnost mít v zimě zimní gumy ! Tedy jestli jsem sám něco nezaspal a včera to nezměnili.
Kontrola např. zde: http://www.pneubazar-nakladni.com/news/ ... pneumatik/

Něco jiného je povinná zimní výbava v úsecích označených značkou pro povinnou zimní výbavu a to je minimálně 4mm na zimních pneumatikách, řetězy, lopatka, pytel štěrku, truhla, zapalovač s urnou atd. atd. atd. :lol: :wink:
Co to plácáš????
Zákon 361/2000 Sb. ve znění zákona 133/2011 Sb. uvádí:

§ 40a

Provoz vozidel v zimním období

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a)
se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b)
lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2 k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí.

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#7 Příspěvek od Pikofarad »

hafca píše: zimáky se vzorkem 3mm.
Takové můžeš dojet v letním období na 1,6mm,v zimním musí být minimálně 4mm.Trefíš na podrážděnou švestku a 2litry jsou fuč :(

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od hafca »

Bral jsem to tak, že když můžu jet v příznivém počasí na letních, tak by to nemělo vadit. Ale že potřebují vybrat, to je nesporné.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#9 Příspěvek od stasek »

No já jsem to zase pochopil tak, že pokud bude v zimě nepříznivé počasí, musí mít zimní pneumatiky min. 4mm. Jinak můžou mít míň.Tedy jsou posuzovány jako letní. Myslím si, že je to logické. Když není led nebo námraza atd, můžu jezdit na letních i zimních. Není tedy důvod, aby nevyhověly zimní s nižším vzorkem než 4 mm. Ony ty letní mají horší přilnavost za chladna, než sjeté zimní.
Samozřejmě je řeč o oblastech, kde povinnost zimní výbavy není řešena značkou.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Michal22 »

hafca- tohle jsem řešil už když se objevil nový zákon, zatím bez úspěchu. Ale našel jsem jednu věc- v Rakousku to mají jednoznačné: "Zimní pneu se vzorkem menším než 4mm se považuje za letní."
Kdyby tohle napsali naši zákonodárci do zákona, byla by tato debata bezpředmětná...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#11 Příspěvek od PeteBurns »

hafca, nespomenul si, ake auto mas, ale z praktickeho hladiska moze byt 15r auto spolahlivejsie a lacnejsie na udrzbu ako hocijake novsie, takze byt na tvojom mieste, kupim nove pneu a jazdim dalej ;)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Máš to v citaci zákona . Vozovka musí být pokrytá souvislouvrstvou sněhu . tzn. že už na asfalt vyjeté koleje nesplňují souvislou pokrývku . Výklad školitele referentských řidičů . Je to v minulém vlákně . Nové školení budu mít před Vánoci . Jo a jeho rada , při jiné reakci orgána cestu vyfotit .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

to taz: hafca psal o voze a ty o koze nebo tak nějak ?

"Když podle počasí být zrovna nemusí, ale jsou to zimáky se vzorkem 3mm. A ve sněhu a břečce s nima nejedu."

Prostě platí stále min. 1.6 mm a nepočítá se do toho předpoklad konce světa.:lol:
Jistě, že když pojedu v zimě lyžovat na hory na 3 dny, tak bych musel být na hlavu nemít celou výbavu a mít jen gumy se 4 mm a více. Nakonec pro naprosto neznalé to vysvětlil Bobobo.

Uživatelský avatar
bandolik
Příspěvky: 78
Registrován: 26 zář 2014, 02:00

#14 Příspěvek od bandolik »

Tak BObobo to vystihl naprosto přesně něco podobného jsem měl na zimním školení taky - zákon říká souvislá vrstva ale už neříká jak velká ta souvislá vrsta musí být. Takže pokud chceš jezdit na pneu co nesplní požadavky na zimní vzor rozhodně se nenech zastavit na místě kde neuvidíš na cestu = další rada pokud chceme nezastavit hlídce je třeba okamžitě volat policii že tam a tam stála na špatně osvětleném místě ( moc sněhu pro ty co nepochopili :-D ) podivná skupina osob co možná vypadali jako policisté. A teď to důležité zastavíš na místě ( kde nebude sníh a bude spoustu světla) a oznámíš své místo volanemu policistovi v tu chvíli už tě nejspíše budou honit s majákama a ty musíš trvat na tom že jsi je nepoznal a vyčkat až na příjezd druhé hlídky. Když budeš mít štěstí zapomenou na to kontrolovat ti auto a budou se zabývat tím že jsi ujel to ovšem popřeš a trváš na své verzi. Je to na dlouho ale s velkou pravděpodobností se ti nic nestane neb jsi to okamžitě hlásil. Nejspíš tě budou mít za blba ale to sneseš hlavně že nebudou zkoumat auto :lol:
Je to prý ověřené v praxi já osobně to nikdy nemusel použít neb tak staré auto nemám a pneu měním včas :lol:

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od taz »

... nemá cenu se vyjadřovat

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“