Stránka 1 z 2

Zimní pneumatiky

Napsal: 30 říj 2014, 08:59
od hafca
Je tu opět mediální masáž kvůli začátku období, kdy se musí používat zimní pneumatiky.
Neví někdo jak se bude policie a je jedno která, tvářit na zimní pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm, ale v počasí jako je teď? Budou je brát jako nepřpustně ojeté zimní nebo je vezmou jako "letní" s dostatečným vzorkem?
Ptám se proto, že řeším problém s autem. Jestli 15let staré a se střední korozí ještě opravit a dát na něj nové celoroční pneu a pokusit se ho ještě 2-3 roky dojezdit. Nebo koupit o cca 5-6 let mladší, a strkat peníze do něj v naději, že ještě pár let vydrží.

Napsal: 30 říj 2014, 09:32
od p32
hafca píše:pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm.
Co to meleš ? Povolené co ? Minimální výška vzorku je stále podle předpisu 1,6 mm. CELOROČNĚ a nikde není napsaná povinnost mít v zimě zimní gumy ! Tedy jestli jsem sám něco nezaspal a včera to nezměnili.
Kontrola např. zde: http://www.pneubazar-nakladni.com/news/ ... pneumatik/

Něco jiného je povinná zimní výbava v úsecích označených značkou pro povinnou zimní výbavu a to je minimálně 4mm na zimních pneumatikách, řetězy, lopatka, pytel štěrku, truhla, zapalovač s urnou atd. atd. atd. :lol: :wink:

Napsal: 30 říj 2014, 09:49
od hafca
Melu jen to, o čem se píše třeba tady http://www.povinnezimnipneumatiky.cz/ a jestli jsi nepobral na co se ptám, zkus si to přečíst ještě jednou a pomalu.

Napsal: 30 říj 2014, 09:54
od dreamer
No zkušenost mám ale je už hodně letitá tak Ti asi moc nepomůže. Ale myslím že případná kontrola policií není ten největší problém. V případě nehody i když Tebou nezaviněné se bude pojišťovna zcela jistě snažit zahojit a hodit vše na Tebe a věř mi že se jí to podaří. A v dnešní době i při drobné nehodě jde o částky začínající na 50 000,- a výš a to bude pojišťovna po Tobě vymáhat. Finančně nejpříjemější by asi bylo koupit nějaké protektory.

Napsal: 30 říj 2014, 10:18
od hafca
O té pojišťovně je mi to jasné. Proto se ptám na to, jak se ty pneu budou brát. Když podle počasí být zrovna nemusí, ale jsou to zimáky se vzorkem 3mm. A ve sněhu a břečce s nima nejedu.

Napsal: 30 říj 2014, 10:22
od taz
p32 píše:
hafca píše:pneu, co mají o 1mm míň než povolené 4mm.
Co to meleš ? Povolené co ? Minimální výška vzorku je stále podle předpisu 1,6 mm. CELOROČNĚ a nikde není napsaná povinnost mít v zimě zimní gumy ! Tedy jestli jsem sám něco nezaspal a včera to nezměnili.
Kontrola např. zde: http://www.pneubazar-nakladni.com/news/ ... pneumatik/

Něco jiného je povinná zimní výbava v úsecích označených značkou pro povinnou zimní výbavu a to je minimálně 4mm na zimních pneumatikách, řetězy, lopatka, pytel štěrku, truhla, zapalovač s urnou atd. atd. atd. :lol: :wink:
Co to plácáš????
Zákon 361/2000 Sb. ve znění zákona 133/2011 Sb. uvádí:

§ 40a

Provoz vozidel v zimním období

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a)
se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b)
lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2 k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí.

Napsal: 30 říj 2014, 10:37
od Pikofarad
hafca píše: zimáky se vzorkem 3mm.
Takové můžeš dojet v letním období na 1,6mm,v zimním musí být minimálně 4mm.Trefíš na podrážděnou švestku a 2litry jsou fuč :(

Napsal: 30 říj 2014, 10:46
od hafca
Bral jsem to tak, že když můžu jet v příznivém počasí na letních, tak by to nemělo vadit. Ale že potřebují vybrat, to je nesporné.

Napsal: 30 říj 2014, 11:09
od stasek
No já jsem to zase pochopil tak, že pokud bude v zimě nepříznivé počasí, musí mít zimní pneumatiky min. 4mm. Jinak můžou mít míň.Tedy jsou posuzovány jako letní. Myslím si, že je to logické. Když není led nebo námraza atd, můžu jezdit na letních i zimních. Není tedy důvod, aby nevyhověly zimní s nižším vzorkem než 4 mm. Ony ty letní mají horší přilnavost za chladna, než sjeté zimní.
Samozřejmě je řeč o oblastech, kde povinnost zimní výbavy není řešena značkou.

Napsal: 30 říj 2014, 12:08
od Michal22
hafca- tohle jsem řešil už když se objevil nový zákon, zatím bez úspěchu. Ale našel jsem jednu věc- v Rakousku to mají jednoznačné: "Zimní pneu se vzorkem menším než 4mm se považuje za letní."
Kdyby tohle napsali naši zákonodárci do zákona, byla by tato debata bezpředmětná...

Napsal: 30 říj 2014, 12:13
od PeteBurns
hafca, nespomenul si, ake auto mas, ale z praktickeho hladiska moze byt 15r auto spolahlivejsie a lacnejsie na udrzbu ako hocijake novsie, takze byt na tvojom mieste, kupim nove pneu a jazdim dalej ;)

Napsal: 30 říj 2014, 12:58
od BOBOBO
Máš to v citaci zákona . Vozovka musí být pokrytá souvislouvrstvou sněhu . tzn. že už na asfalt vyjeté koleje nesplňují souvislou pokrývku . Výklad školitele referentských řidičů . Je to v minulém vlákně . Nové školení budu mít před Vánoci . Jo a jeho rada , při jiné reakci orgána cestu vyfotit .

Napsal: 30 říj 2014, 13:58
od p32
to taz: hafca psal o voze a ty o koze nebo tak nějak ?

"Když podle počasí být zrovna nemusí, ale jsou to zimáky se vzorkem 3mm. A ve sněhu a břečce s nima nejedu."

Prostě platí stále min. 1.6 mm a nepočítá se do toho předpoklad konce světa.:lol:
Jistě, že když pojedu v zimě lyžovat na hory na 3 dny, tak bych musel být na hlavu nemít celou výbavu a mít jen gumy se 4 mm a více. Nakonec pro naprosto neznalé to vysvětlil Bobobo.

Napsal: 30 říj 2014, 15:32
od bandolik
Tak BObobo to vystihl naprosto přesně něco podobného jsem měl na zimním školení taky - zákon říká souvislá vrstva ale už neříká jak velká ta souvislá vrsta musí být. Takže pokud chceš jezdit na pneu co nesplní požadavky na zimní vzor rozhodně se nenech zastavit na místě kde neuvidíš na cestu = další rada pokud chceme nezastavit hlídce je třeba okamžitě volat policii že tam a tam stála na špatně osvětleném místě ( moc sněhu pro ty co nepochopili :-D ) podivná skupina osob co možná vypadali jako policisté. A teď to důležité zastavíš na místě ( kde nebude sníh a bude spoustu světla) a oznámíš své místo volanemu policistovi v tu chvíli už tě nejspíše budou honit s majákama a ty musíš trvat na tom že jsi je nepoznal a vyčkat až na příjezd druhé hlídky. Když budeš mít štěstí zapomenou na to kontrolovat ti auto a budou se zabývat tím že jsi ujel to ovšem popřeš a trváš na své verzi. Je to na dlouho ale s velkou pravděpodobností se ti nic nestane neb jsi to okamžitě hlásil. Nejspíš tě budou mít za blba ale to sneseš hlavně že nebudou zkoumat auto :lol:
Je to prý ověřené v praxi já osobně to nikdy nemusel použít neb tak staré auto nemám a pneu měním včas :lol:

Napsal: 30 říj 2014, 16:23
od taz
... nemá cenu se vyjadřovat