Stránka 1 z 2

Svíčky u auta Peugeot 106 1.0

Napsal: 03 lis 2014, 12:53
od fin
Svíčky u auta Peugeot 106 1.0 XR VF31CCDY2 (rok výroby 1994) potřebuji vyměnit a nemohu nikde najít
označení správných svíček. Poradí někdo?

Napsal: 03 lis 2014, 13:05
od Michal22
Zkus třeba tady: http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... _BENZINER/

Ten tvůj kód motoru jsem tam ale nenašel.

Napsal: 03 lis 2014, 13:37
od Killroy
Možná že by pro začátek stačilo trochu vlastní snahy a podívat se na označení těch co tam teď máš. Ale to by ses k tomu musel ohnout, že... :roll:

Pokud jsou to OEM svíčky, budou tam francouzké EYQUEMy a podle jejich označení už se dá snadno dohledat cokoliv náhradního. Nicméně EYQUEM jsou kvalitní svíčky a běžně je mají za rozumnou cenu, netřeba tedy moc laborovat.
.

Napsal: 03 lis 2014, 15:09
od EKKAR
Nenašel jsem ve tvým dotazu informaci, podle který bych rozlišil slabší výkonovou variantu motoru 1,1 litru 33kW/45HP (kódy motoru TU9, CDY (TU9M)) od silnější 37kW/50HP (kód CDZ (TU9M)).

Ale u nás jsou pro oba motory běžně dostupný svíčky BRISK (ex-PAL - Jiskra Tábor), BOSCH, NGK nebo DENSO, cenová relace je od cca 80,-Kč za kus až po cca 820,-Kč za kus podle toho, jakou značku a provedení si vybereš. Ty dražší jsou primárně určený pro provoz na LPG = mají dražší materiál elektrod (iridium) a samozřejmě vyšší životnost.

Napsal: 03 lis 2014, 17:11
od fin
Upřesňuji. Typ: CDY/PTC/10FN1H KAT
Zdvih objem: 954 cm3
Max.výkon: 33kW/6000 ot./min.
Palivo: BA 95 B
Moc děkuji každému za odpověd´.Vím, že "čas jsou peníze" - pro každého. Nebyl jsem líný se ohnout a chtěl jsem sa na svíčku podívat. Je krytá zamáčklým zpuchřelým gumovým pouzdrem a nechtěl jsem jej rozlámat. Jsem třetí majitel, tak není ani jistota, že tam jsou originál svíčky. Byl jsem v místním servisu tam mi řekli, že motor jde občas na 3 válce je to asi svíčkama, ale co tam má být za svíčky, že mi zjistí, abych se někdy stavěl.

Napsal: 03 lis 2014, 17:21
od dadajuju
AUTOKELLY
kód motoru: CDY (TU9M)

Jednoelektrodová širokorozsahová zapalovací svíčka
Střední elektroda ze speciální slitiny s velkou tepelnou vodivostí
Interval výměny: max. 30.000 km
Závit: M14x1.25
Délka závitu (mm): 19
Rozměr klíče (mm): 16
Doporučený utahovací moment (Nm): 20-30
Typ paliva: Benzín

Zapalovací svíčka BRISK - Super

Objednací kód: BR DR15YC-9

Vaše cena s DPH 54 Kč
Záruka [v měsících]: 36

Napsal: 03 lis 2014, 17:34
od EKKAR

Napsal: 03 lis 2014, 19:07
od keemo
Taky to mozu robit prave tie zpuchrele zapalovaci kabely...

Napsal: 03 lis 2014, 21:11
od Zaky
Svíčkama to, pokud nejsou mechanicky poškozené, skutečně nejspíš nebude. Svíčky jsou dnes většinou velmi kvalitní a vydrží zpravidla neskutečné věci, jsou dobráci, co na jedny svíčky najedou třeba 150 tis. km a ty svíčky zpravidla pořád docela dobře fungují. Auto má zapalovací modul se čtyřmi indukčkami, nebo ještě rozdělovač? Každopádně to chce přeměřit, nebo jestli jsou zpuchřelé, rovnou vyměnit zapalovací kabely, v případě rozdělovače vyčistit a prohlédnout na prasklinky nebo průrazy víčko, v případě zapalovacího modulu to bude spíš vadný modul, to je obecně dost časté, ikdyž zrovna u tohoto auta samozřejmě přesně nevím. Pokud bude na zapalování vše OK, je třeba zkontrolovat vstřiky a změřit kompresi válců. Vzhledem k tomu, že motor umí běžet na tři, dá se kontrolovat zapalovací modul i tak, že se jeden z kabelů odpojí od svíčky, upevní se tak, aby byl konec, případně náhradní svíčka 10 mm od kostry a nastartuje se, pomocník se dívá, jestli hází jiskru. To se provede postupně na všech válcích. Zkouška každého válce by neměla trvat déle než 2-3 sekundy, do katalyzátoru jde nespálené palivo, což mu škodí, ale tu chviličku to vydrží. Jiskra musí přeskočit za normálního tlaku těch 10mm, ve válci je tlak vyšší a za vyššího tlaku je vyšší průrazné napětí.

Napsal: 03 lis 2014, 21:16
od Killroy
Jak už bylo napsáno výše, svíčkama to nejspíš nebude, vydrží moc a přikláním se taktéž k těm kabelům..
fin píše:Je krytá zamáčklým zpuchřelým gumovým pouzdrem a nechtěl jsem jej rozlámat.
Pokud to nikdo dlouho nevyndaval, tak tam ty gumy drží jako čert, ale rozhodně půjdou vyndat. Doporučuji dva kousky dřeva, anebo čehokoliv podobného, zapřít je proti sobě za to horní osazení a vypáčit nahoru. Vedou asi 10cm hluboko do bloku a vyskočí ven jako špunt z lahve.
Rozhodně netahat za kabely, ale pouze za tu gumu. Jinak se ten kabel vytrhne ven a už to nejde pořádně opravit. Vzhledem k tomu, že ti to občas běží jen na tři hrnce, tak budeš mít dost možná už jeden naškubnutý. Tomu bych věřil víc než že je vadná svíčka.
Ty svíčky jsou hluboko a bez 16 klíče s kloubem a prodlouženou rukojetí si ani necmrndneš. A až to budeš dávat zpět, tak před domáčknutím pomázni tu styčnou gumu trochou glycerínu. Příště to oceníš..

Napsal: 03 lis 2014, 23:05
od EKKAR
Každopádně i když se vymění káble bych s výměnou svící neváhal taky - jak už tady padlo, svíce sice vydrží neskutečný věci, ale zase nestojí majlant, aby se jejich výměna musela zanedbávat. A je lepší mít jistotu, že v motoru jsou dobrý svíčky, než netušit, kolik už toho mají za sebou a jestli z nich neupadne kus porcelánu nebo neukápne elektroda dovnitř do válce.

Napsal: 04 lis 2014, 05:48
od BOBOBO
Největší legrace je , když si v nových namontuješ novou špatnou . Stalo se mi v životě 2x .

Napsal: 04 lis 2014, 08:54
od pepik9
CDY a CDZ by měly být stejné.

Napsal: 04 lis 2014, 09:31
od Zaky
BOBOBO píše:Největší legrace je , když si v nových namontuješ novou špatnou . Stalo se mi v životě 2x .
Co to bylo za výrobce? Ať máme představu. Osobně dávám přednost NGK.

Napsal: 04 lis 2014, 10:22
od BOBOBO
Já znám jen PAL . Obyč řada .