LPG - Ano ci ne?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

LPG - Ano ci ne?

#1 Příspěvek od PixelOrgy »

Zdravim bastlire. Hned v uvodu bych poznamenal, ze jsem si vedom existence i specializovanejsich for nez tohle, ale na druhou stranu sem chodi spousta zkusenych, kteri i k tomuto maji urcite co rict :-)

Zvazuju, jestli instalovat nebo neinstalovat LPG.

V podstate ctu 2 druhy informaci - budto ze to je totalni blbost, smrt pro motor atd, a nebo ze je to naprosto ta nejlepsi investice v zivote.


Spocital jsem, ze ekonimicky, kdyz beru pouze naklady na palivo je to velice zajimava moznost, na druhou stranu jsem cetl o spouste problemu s mazanim ventilu, karbonizaci ve vstrikovacich, propalenych pistech, a ze to neni vhodne u celohlinikovych motoru.


Ma nekdo nejake dlouhodobejsi osobni zkusenosti? Vylozene nevhodne motory pro prestavbu?

Premyslim i nad tim, jak si s LPG poradi "palubni radce" :-) ? Pripoji se ECU LPGcka k puvodni, a bude zobrazovat dojezd atd? tezko ze...

Zkrati se servisni intervaly? (vymena oleje, svicek)

Diky za vsechny rady :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Záleží na přesným typu motoru, na kterej to chceš nainstalovat - na motory s nepřímým vstřikem stojí úprava kolem 22-25 tisíc Kč, na přímovstřikový (TSI) minimálně dvojnásobek, pak je otázka nájezdu neboli kolik km ročně na to najedeš, aby byla reálná návratnost investice, otázka montážníka a servisu, aby nebyl daleko nebo extra drahej, otázka výrobce sady, aby to nebyla nějaká šitka a taky ne zrovna pozlacenej šperk atd.

Mám kámoše, kterej má doma 2 auta - fábuli 2003 kombi a roomstera tuším 2008, obojí má s motorem 1,2HTP a předělaný na LPG, sekvenční sada Tartarini, fábule dostala plyn v 80 000km a room v nějakejch 40 000 - aktuální stav tachometrů je skoro 250 000 u fábule a přes 100 000 u rooma - a nemůže si to vynachválit...

Jinak skoro ve 100% případů má LPG svou vlastní ŘJ, která se napojí na vedení od origo motorový ŘJ k původním vstřikům. Všecka ostatní instalace zůstane origo, nová ŘJ si sama hlídá množství LPG ve svojí nádrži a podmínky pro přepnutí motoru na druhý palivo, ve vhodnej okamžik během jedný jediný otáčky motoru vypne benzínový vstřiky a zapne plynový, signál pro dobu otevření bere z původních přívodů k benzínovejm vstřikovačům, takže původní lambdaregulace přes origo ŘJ funguje dál. Přidaný jsou jen reduktor LPG (zplynovač kapalnýho plynu z nádrže a reduktor jeho tlaku na tlak vhodnej pro vstřik do sacího potrubí), řídicí jednotka plynu se signalizací a ovládáním u řidiče, plus ventilky a samozřejmě nádrž a příslušná instalace včetně plnicího ventilu.

Olej vydrží běžně interval 15 000km, ale je dobrý používat kvalitnější nebo ho i měnit dřív, svíčky musejí bejt lepší - přímo určený na LPG kvůli vyšším teplotám ve spalovacím prostoru a kvůli specifickým podmínkám zážehu směsi vzduch+LPG, další detaily bys asi měl radši páčit přímo z toho člověka než ze mne (já o LPG přesvědčuju manželku od koupě rooma taky, ale nechce ani slyšet... Přitom jsme už 4,5 roku mohli jezdit o polovičku levnějc). Domluvím se s ním a případně bych ti kontakt na něj poslal v SZ.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#3 Příspěvek od PixelOrgy »

Diky za info...

Prave kvuli tomu, ze LPG je sussi nez benzin, a protoze pri spalovani dochazi k vyssim teplotam mam trosku obavy, zvlast u toho celohlinikovyho motoru.

Mam za to, ze je s primym vstrikem. (Audi AQF - 4.2i 5-ventil).
Rocne tak 20000km max (cca 18kkm prumer).

Takze rikas, ze i palubni pocitac atd bude fungovat normalne, a nebude svitit MIL kontrolka porad? :-)

Olej jsem u predeslyho auta menil po 8000km, tady tomu bude nejinak (ma zatim za sebou jen 1. vymenu po koupi)....

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#4 Příspěvek od TAKJAN »

U některých motorů svítí, u některých ne. Palubák funguje normálně, ale ukazuje spotřebu plynu, čili trochu vyšší číslo. Jinak nijakým přimazáváním, teplotou ap. jsem se nijak nezabýval. Auto najeto na plyn asi 150 kkm, 6 let. Jedenkrát měněny vstřiky. Motor naprosto OK, olej nevezme ani ň. Větší obsah, velmi vhodné, něco jako ty. S přímým vstřikem nemám ale žádnou zkušenost, ale může s tím být problém.... Synovec měl origo z fabriky fábii s plynem, vstřikování v kapalné fázi. Super, žádný reduktor, jen přívod na lištu. Start na plyn, spotřeba fakt prťavá. Ale o dodatečné montáži tohoto jsem nikde nečetl.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Přímovstřikový motory mají jinou techniku, používají trvalej přívstřik beneli k plynu, aby se jim nezapekly benzínový vstřikovače trvale vystavený prostředí spalovacího prostoru (chlazení a mazání vstřikovačů). Z toho pak plyne trvalá malá při-spotřeba beneli k plynu - nebo mají nejmodernější kombinovaný vstřikovače benzínu a zároveň LPG bez zplynování, přímo v kapalný fázi. Pošlu ti kontakt na člověka, kterej montuje i takovýhle ne zrovna masovkový auta do LPG, domluv se s ním - dostaneš info z první ruky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Zkušenost tři auta . 130ka najeto 200000 , jedna nová hlava , ale cesty Innsbruck sem s plným přívěsem . Felda 2x . Poprvé atmosféra dodnes 120000 Ok . Mladší felda sekvence do sání . 15000 . Bohužel problémy . Ale hlavně s tím , že jsem vybral lacinou montáž v Praze . 150km a co s opravou . Od začátku při dojezdu do křižovatky chcípá . Byl jsem tam pro mne na záruku , stejně si nechali 700,- zaplatit a nijak tomu nepomohli . Odrazuji TC101 . Už se chystám jejich jednotku vyhodit do kopřiv a budu tam montovat asi tu litevskou . Mám slíbeno i se schematem a kabeláží za 4500,- . Prý dnes montují jen to . Jo a ty svíčky jsou v praxi pověra , jezdím JEN na normál . A interval přes 30000 určitě .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Auto na LPG je ve stejném stavu jako bylo jen na benzín. Pokud by na benzín fungovalo dobře dalších 10 let, tak není jediný důvod proč by stejně nefungovalo i na LPG. Samozřejmě do vraku, který tak tak odjezdí s opravama těch 10 let, tak bych LPG nikdy nestrkal. U nových aut se většinou automaticky startuje na benzín a potom se přepne na LPG a občas si to každý může pŕepnout tam i zpět sám a tím bude spokojen ke správnému "mazání". Svíčky není žádný důvod měnit, jsou naprosto stejné podmínky a dokonce vydrží i více.
Prostě LPG bych u auta v normálním stavu jen doporučoval. Každý si ale musí sám spočítat, jestli se mu to vyplatí. Takže reálnou úsporou na 1 km vydělit pořizovací náklady, rozumně převést na počet roků a vynásobit dvěma. Za tu dobu se to fakt vrátí, nelze počítat kdy se vrátí jen vložená koruna. To by nemělo žádnou logiku investovat a čekat na návrat investice bez zisku. Takže bych bych opravdu počítal návratnost investice i se stejným ziskem jako minimum.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od Nakadah »

LPG rozhodně ano, při dnešních cenách benzínu nebo nafty. S mou A4 1.8 20V jezdím za 1,85Kč/km dálky a 2,00Kč/km město. V benzínu by to bylo 2x tolik. A to není zrovna úsporný motor. S něčím co žere 5-6l benzínu budeš na úplně jiných číslech.

Subjektivně rozdíl ve výkonu nepoznám, objektivně když změřím zrychlení 0-100km/h tak je tam myslím -0,2s ve prospěch benzínu. Ale to je otázka i práce se spojkou a jak to dokáže člověk přesně opakovat.

Koncernové motory snáší provoz na LPG dobře, aspoň ten můj má po 14ti letech provozu na LPG pořád kompresní tlaky jako nový. Bohužel po 10ti letech se musela vyměnit nádrž. Letos sem repasoval reduktor a kompletně měnil komponenty dávkující plyn a všechny hadice kudy teče plyn. Všechno má svou životnost a s tím se nedá nic dělat. Nak

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#9 Příspěvek od passion »

Ten motor asi nebude priamy vstrek.

Kód: Vybrat vše

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#10 Příspěvek od Hrnous »

Lpg v každém případě ano, nez něj bych raději chodil pěšky..akrorát je třeba vybírat montážníky..je kopa superlevných garážníků a pak se řeší právě ty svítící kontrolky lambdy skrz to, že někdo neumí správně najezdit mapy a jiné

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#11 Příspěvek od rezis »

Od VW určině ne do motorů s přímým vstřikem jak už tu bylo napsáno. Tedy označovaných FSi, TSi, T-FSi. TSi mám zrovna doma a kluci v servise říkali sice že jo namontují, ale za dvojnásobnou cenu a navíc bude stále žrát benzín. Jednak pro chlazení vstřiků a jednak pry prudké akceleraci a nárustu tlaku turba tam prý nejsou schopni dostat dost plynu. Další věc prý je seřídit toto jak má chodit vstřik auta a plynu nějak dohromady je prý taky zajímavé. Přímý vstřik v té době očekávali (cca 5let zpět) a nebyli schpni k tomu nic říci.
Jinak do auta na lítačku plyn ano. Do auta na dlouhé trasy s velkým nájezdem naftu, nebo velký benzíňák (3.0, 4.2 ......) a plyn.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od Nakadah »

No na skodaforu jsem zachytil info, ze holandsky PRINS dela system LPG pro FSI a T(F)SI motory kdy pres benzinove vstrikovace tlaci primo kapalnou fazi LPG. Vic info by poskytnul Karel Bartak (www.autogas-bartak.cz). Nak

Uživatelský avatar
dalik
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Hranice

#13 Příspěvek od dalik »

Moje zkušenost je velmi pozitivní. Octavia 1,6, měl jsem ji deset let, z toho 7 let a 140 tkm na LPG, bez jediné závady, naprosto super, ztráta výkonu nepoznatelná. Před tím jsem měl R25 2,2i, najeto netuším kolik na LPG (cca 200tkm), z toho půlka s podválem a druhým autem na něm, taktéž bez problému, jen běžná údržba. Vždy značka BRC, kamarádi co měli Lovato či Lovtec měli nějaké problémy, s BRC bez problému.
Líp už bylo.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#14 Příspěvek od PixelOrgy »

Diky vsem za reakce :-) tak to zatim vypada dost ve prospech plynu, vidim ze vetsina ma dobry zkusenosti.

Autogas Bartak nabizi zminovane BRC, LandiRenzo a jakysi AutogazAC.
Je to srovnatelna kvalita? Je me jasny, ze kdyz se zeptam primo obchodnika, tak doporuci to drazsi :-)

Jinak co se divam (napr. autolpg.cz) tak to vychazi skoro na 40k KC.

mimochodem, ma smysl priplacet za primazavani? Nekteri to nabizeji... (napr. tohle: http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... seznam.php)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#15 Příspěvek od TAKJAN »

Je fakt, že 80% dejme tomu jsou plynaři paka a ignoranti. Neumí zapojit výhřev na trochu složitějším motoru, neví, co je elektronicky řízený termostat. A ta kultura montáže. Vesměs děs. Hadice křížem přes motor, kabeláž taky. Navíc flegmouši: smrdí to děsně-nevadí, kdyby to chytlo, vypneš klíček. Je potřeba fakt pohlídat reference...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“