Stránka 1 z 2

Fabia prý občas jede na tři válce

Napsal: 20 lis 2014, 18:16
od pajosek2
Je možné,aby jelo auto s řízeným vstřikem na tři válce? Já myslím,že pokud by diagnostika zaznamenata takové množství nespálené směsi,tak odstaví zapalování nebo to alespoň indikuje. Já to auto nemám,ale diskutovaly jsme v teoretické úrovni. Já tyto nové systémy moc neznám,tak se ptám zkušenějších.

Napsal: 20 lis 2014, 18:21
od PeteBurns
Preco by to nemalo byt mozne? :) Je to jednobodove, ci viacbodove vstrekovanie? Ak nebude na vine vstrekovac, tak kludne sviecka ci nizka kompresia valca to moze sposobovat...od praskliny na pieste ci podfukujuci ventil az po prdnute tesnenie pod hlavou ci dierku v bloku :)

Napsal: 20 lis 2014, 18:22
od pajosek2
Já vím,že technicky to možné je,ale mají tyhle auta hlídání tohole problému? Nevím kolikabodový je to vstřik.

Napsal: 20 lis 2014, 18:27
od PeteBurns
Zalezi, ako sa na to pozeras, co presne si pod tym predstavujes...moderne RJ dokazu vacsinou identifikovat vynechavajuci valec, pripadne detonacne vybuchy...ale kvoli tomu by bolo trochu drsne vypnut motor :) Skusali diagnostiku, co vypise? Zakerne su pripady, kde su dve chyby naraz na tom istom valci, to sa potom clovek nahlada :) Napriklad kombinacia mechanickeho razu - netesneho ventilu s elektrickou chybou - vynechavajuci modul zapalovania, vtedy ma clovek pocit, ze skusil uz vsetko a stale ten isty problem aj po odstraneni jedneho z nich :)

Napsal: 20 lis 2014, 18:32
od pajosek2
Tak jasně,že je blbost hned odstavit motor,ale snad indikace s doporučním servisu by měla nastat. Mi ten člověk tvrdil,že mu to občas jede na tři válce,což se mi jeví jako blbost,protože by mu to zahlásila elektronika. Asnad i katalizátor nemá rád nespálenou směs,nebo ne? Ale jak říkám neznám tyhle systémy. Osobně si spíše myslím,že má netěsnost ve výfuku a ta změna zvuku ho zmátla k tomuhle tvrzení.

Napsal: 20 lis 2014, 18:38
od GeorgeB
Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování.
Ale bývá pravidlem, že řídící jednotka má systém rozpoznání výpadků ve spalování (který se deaktivuje za určitých jízdních režimů) - prostřednictvím snímače klepání, pak mývá detekci přerušeného/zkratovaného obvodu vstřikovače i zapalovací cívky. Ale ní vždy a za všech okolností to řídící jednotka rozpozná a né při každém problému rozsvítí kontrolku el. motoru.

Já se jednou nachytal na HTP (mimochodem tenhle motor jde stále na tři válce a není to závada :lol: ), kde byla závada - výpadek zapalování na 1. válci. Paralelní diagnostikou jsem zjistil, že ve chvíli závady nejde vstřikovač na uvedeném válci - není buzen přímo řídící jednotkou. No tak diagnoza byla jasná - vadná ř.j. motoru. A ouha, bohužel vypnutí vstřikovače bylo až následkem - ochrana katalyzátoru proti nespálenému palivu. Ale o tomto opatření nebylo v žádní dílenské ani diagnostické příručce psáno... Takže mi řídící jednotka bohužel zůstala jako těžítko na stůl :cry:

Napsal: 20 lis 2014, 18:42
od Artaban001
Zdarec. Když jsem ještě míval Citroen Saxo, tak mě za tu dobu co jsem jej měl, tak motor 2X jel na 3 válce. Pomohlo mi zastavit, vypnout motor, pak odpojit přívod od baterie a vyzkratovat jej z druhým. Pak se po připojení a nastartování motor nastartoval normálně. Válec mi zdech během jízdy. Diagnostika motoru o tom musela vědět, protože kontrolka diagnostiky motoru, která mi dost často svítila, tak v této situaci blikala. Jinak s tím autem se nedalo jet. Jednak to bylo, jako bych jel po pražcích a jednak bylo líný i na 3-ku.. Stalo se mi to ale jen 2X za celou dobu, co jsem to auto měl..


Ps: když jsem měl auto na technických, tak kontrolka vydržela být zhaslá asi týden a pak zase svítila. Při mým dotazu mi bylo řečeno, že jsou to nějaký sporadický chyby a nemám se tou kontrolkou zabývat..

Napsal: 20 lis 2014, 20:06
od rezis
Artaban001: Myslíš kontrolku, ale vrtulník, ponorka či kuře? Tak to je věc jak prase. Ani v servise neví co je to pořádně zač ... tedy ví, ale ne jak ji spolehlivě vyřešit. Auto normálně jezdí.... jednotka motoru bez závad. Ale prostě sporadicky se mu nelíbí emise.... děsná prdel.

Napsal: 20 lis 2014, 20:22
od EKKAR
GeorgeB píše:Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování....
Tak pokud je to opravdu fábule, je to vícebodovej vstřik - fábule jednobod snad nikdy neexistovala, na rozdíl třeba od karburátorový feliny, která se sice vyráběla, ale jen pro trhy mimo €U...

Napsal: 20 lis 2014, 20:28
od GeorgeB
To sice jo (vše vícebod), ale jsou systémy Motronic, Simos, Marelli.

Napsal: 20 lis 2014, 20:51
od Artaban001
Myslel jsem kontrolku "diagnostika motoru" - oranžově svítící ikonka bloku motoru na přístrojové desce..
A jinak to v současnosti neřeším, protože jsem to auto prodal.

Napsal: 20 lis 2014, 22:14
od txx
Ano, některé vstřikovací sistémy odstaví vstřikování paliva po zjištění určitého počtu vynechání zapalování příslušného válce ;-) ( tím se snaží chrání kat.)

Napsal: 20 lis 2014, 23:23
od EKKAR
GeorgeB píše:To sice jo (vše vícebod), ale jsou systémy Motronic, Simos, Marelli.
Jo, tak to máš pravdu - a chtělo by to upřesnit, k jakýmu motoru ten kterej krám patří.
Pokud já vím, tak Motronic je Bosch - a bejval osazenej na "ohavy" neboli motory 1,4 MPI = původní "favoriťáckej" a "felinovej" motor Škoda OHV s 3x uloženou klikou, SIMOS je Siemens a mají ho "há-té-péčka" (jenže to jsou trojhrnce) a konečně ŘJ značky Magneti Marelli (na rozdíl od Bosch a Siemens ne Dojč, ale Taloš!) používají u fábulí šestnáctiventilový motory 1,4 a 1,6 z původní produkce VW.

Napsal: 21 lis 2014, 01:02
od Sadra17
tipnul bycj že je to 1.4 14V a odešla zapalovací cívka

Napsal: 21 lis 2014, 06:35
od BOBOBO
Nepálící jakoukoliv svíci zjistí ihned lambda a většinou nastaví motor do nějakého pomocného režimu - aby jsi se dohrabal k servisu . A když máš štěstí , tak ti auto v servise i opraví . Zkušenosti s tím , že ti vymění postupně vše a auto stejně nejede jak má jsou . Pochopitelně zbytečně vyměněné díly ti nechají stejně zaplatit .