Stránka 1 z 1

Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky

Napsal: 10 pro 2014, 12:49
od fin
Koupil jsem vyhřívanou dečku do Peugeot 106.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.

Napsal: 10 pro 2014, 13:09
od BOBOBO
Kdysi se dával pípák na 12V s diodou mezi hlídanou část(+)-byla světla a 15-kou . Při vypnutí zapalování bude aktivován .

Napsal: 10 pro 2014, 13:51
od jirkati
Jestli by nebylo jednodušší zapojit zásuvku, do které se připojuje dečka, "přes klíček". Řada aut má přece zapalovač zapojený tak, aby nebyl pod proudem při vypnutí motoru.

Napsal: 10 pro 2014, 14:25
od breta1
Já bych zkusil takto, pokud motor běží, je tam více než 13V a FET připne dečku, jinak je dečka odpojena a odběr je zanedbatelný, takže když se to nevyndá ze zapalovače po opuštění auta, nevadí.

Napsal: 10 pro 2014, 19:38
od fin
Děkuji všem za připomínky. Návrh od "breta1" je výborný a schema možná použiji.

Napsal: 10 pro 2014, 20:43
od Ondra2
Nebyl bych tak hrr. Schválně, co to udělá, když dečka bere třeba 5A, auto dobíjí na 14V a přívod od baterky k zásuvce má 0,3Ohm (včetně přechoďáku v zásuvce)?

Napsal: 10 pro 2014, 20:50
od breta1
Co by to jako podle tebe mělo udělat?
Zásuvka pro zapalovač cigaret je jištěna přes pojistku silnější než 5A, zpravidla je tam 15A.

Napsal: 10 pro 2014, 20:58
od Ondra2
Shoří ten fet, dostane se to do lineárního režimu.

Napsal: 10 pro 2014, 21:17
od fin
Většina aut zdířku zapalovače asi má, ale né můj PEUGEOT 106 z roku1994.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.

Napsal: 10 pro 2014, 21:37
od Zaky
Rovnou tam dejte 50A autorelé ovládané napětím po zapnutí zapalování a je po problému, to je nejsnazší a značně spolehlivější řešení, než jakékoli bastlení.

Napsal: 10 pro 2014, 22:03
od fredis
Taky to tak vidím. Já myslel, že tam zásuvka je :cry: . Když se stejně musí tahat nové dráty tak jedině relé jak píše Zaky. A je vyřešené úplně všechno.

Napsal: 11 pro 2014, 07:28
od petrfilipi
Když jsem připojoval dečku do manželčiny Š120, tak jsem ji sice zapojil do autozásuvky (v které nebylo napětí, když nebyl klíček), ale přes samopřídržné relé. Tzn. manželka sedla do auta, nastartovala, stiskla malý spínač, relé seplo a drželo, dečka hřála. Když vytáhla klíček, relé samo odpadlo, dečka nehřála. Když klíček opět zastrčila a nestiskla ten malý spínač, nic se nestalo, dečka nehřála. Použil jsem klasické černé škodovácké relé. Nevím jestli jsem tam měl i rozpínací tlačítko, ale klidně by tam mohlo být (pro delší jízdy, kdy je potřeba dečku už vypnout ).
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.

Petr Filipi