Thomson 30LB020S4 - podsvit?

Poradna určená pro amatéry

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

Thomson 30LB020S4 - podsvit?

#1 Příspěvek od Bastlfanda »

Zdravim,
dostala se mi do ruky tahle TV (č. šasí je kde přesně? Vyražený na něm? Může to být M71092?) s problémem, že po zapnutí obrazovka naskočí jen asi na 1s a hned se vypne (TV zůstává zapnutá, žádnej kód nevyblikává)

Našel jsem tu i nějaký schéma - http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... =30lb020s4 , z čehož jsem teda moc novýho nezjistil a v jinejch tématech i to, že jsem si jako amatér vybral asi tu "nejlepší" značku ... :P
Po rozdělání jsem zjistil, že trubice jen probliknou/zasršej a nerožnou se, pro začátek jsem změřil napětí do invertoru a ve standby je 24,45V a po zapnutí (a neúspěšnym pokusu o rožnutí) 26V, z čehož usuzuju, že to budou nejpravděpodobněji trubice - mam správný podezření nebo máte někdo ještě nějakej jinej tip, kde co ještě proměřit/vyzkoušet?

Snad to neni úplně lama dotaz, díky za "nakopnutí" ;-)

Uživatelský avatar
juca
Příspěvky: 848
Registrován: 05 čer 2006, 02:00
Bydliště: slovakia

#2 Příspěvek od juca »

Zacni zdrojom,prekontroluj C,a moze byt vadne trafko ,C,T, ziarivky v invertore.Musis ist postupne a merat,porovnat ohmicky a indukcnost traf.
juca

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#3 Příspěvek od Bastlfanda »

ještě jsem se k tomu nedostal a zdroj mě samozřejmě napadl taky, ale tahle rada mi přijde dost obecná ... proč trafo? (bejt to tim, tak naměřim u toho invertoru něco jinýho, ne?) C mi přijde logičtější, když už teda s těmahle projevama něco ve zdroji(mohl jsem změřit rovnou skopem i kolísání při pokusu o rožnutí...), ale zkoušečku na CFL nemam a otázka je, jestli se při dnešních cenách tv vůbec vyplatí se zrovna v tomhle Thomsonu nějak víc hrabat ...
edit: a s čim vlastně porovnat...?

Odpovědět