Stránka 1 z 2
Alternátor pro dehtovku Fabia
Napsal: 17 led 2015, 09:41
od BOBOBO
Zdravím přispívající . Mohl by někdo poskytnout komplet zapojení ? Funguje i v případě odpojení konektoru ? Funguje i zde kontrolka pro prvotní magnetizaci ? Děkuji za znalosti , ne teorie .
Napsal: 17 led 2015, 10:30
od hakamusai
Alternátor není dynamo -pozor na to.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: 17 led 2015, 10:37
od monterjirka
Aby alternátor mohl fungovat, potřebuje buzení.
To se po sepnutí klíčku dostane přes žárovku na alternátor. Paralelně k žárovce je odpor, aby to fungovalo i když žárovka praskne.
Jakmile alternátor začne dávat napětí, z pomocného usměrňovače jde napětí na tu svorku, kam je to přivedeno "přes kontrolku", pak už alternátor doký´že běžet i když bý se to odpojilo.
Jednou mě "uhnil" kontakt na alternátoru, kam je to "počáteční buzení" přivedeno. Tím se ale stala nefunkční kontrolka dobíjení. Myslel jsem, že praskla kontrolka. Vzhledem k tomu, že se musí svítit, nedojel jsem... Nejprve přestalo hrát rádio a blinkry neblikaly a než jsem našel vhodné místo na zaparkování, "chcípnul" motor...
Napsal: 17 led 2015, 11:55
od rnbw
Otazka je, ci je to tak aj vo Fabii.
Napsal: 17 led 2015, 12:11
od monterjirka
To jsem zapomněl napsat, že ta moje "blbá zkušenost" je z Felicie.
Napsal: 17 led 2015, 12:30
od Jodr
U Fóbie už není žárovka v palubce, ale ledka, která slouží opravdu jen jako indikátor. Buzení obstarává regulátor. U Fordu vymysleli buzení dokonce z řídicí jednotky motoru.
Napsal: 17 led 2015, 16:29
od Kvicala_r
trochu mimo téma: Jo protože Ford je totální exot. Dobíjí podle počasí a to doslova. Když byla zima, dobíjel víc asi aby vrátil energii do aku dříve a pak mi na žárovky pustil PWM aby její nominál byl přesný (tohle se nedá rozporovat). Ale dobíjet začal až po nějaké zhruba půlminutce - to zase podle servisu prý, aby ten studený motor nebyl hned od prvního okamžiku zatížen zybtečnou zátěží. Jednalo se o fokuse cca 2010... Co nás v těch autech ještě čeká
Napsal: 17 led 2015, 17:09
od TAKJAN
V bawech jsou altíky, které komunikují s DME ohledně zatížení. A nový AKU musíš nakonfigurovat, jakou má kapacitu, v minus vývodu je snímač proudu a dobíjí se třeba při jízdě z kopce víc, pamatuje si dodaný náboj a podobné blbosti. Akorát se to se... a baterka vydrží úplně stejně..
Napsal: 17 led 2015, 20:57
od vrky
Schema má 538 stran a 48,2MB Mám ho dát na uložto?
Napsal: 18 led 2015, 21:12
od vrky
Napsal: 18 led 2015, 22:08
od BOBOBO
Zdravím vrky , kdyby jsi chtěl požít stopečku o JP RK , tak dej vědět , Povezu mládež k ségře do Buků , díky .
Napsal: 19 led 2015, 17:15
od vrky
Tak v tom nevidím problém.
Napsal: 21 led 2015, 05:57
od BOBOBO
Nakonec uvolněné vývody vinutí v těch zmáčknutých spojích . Měď vyhřátá do bláta .
Napsal: 26 led 2015, 14:44
od Sadra17
Jodr píše:U Fóbie už není žárovka v palubce, ale ledka, která slouží opravdu jen jako indikátor. Buzení obstarává regulátor. U Fordu vymysleli buzení dokonce z řídicí jednotky motoru.
je to na nic indikátor, mě fungovala normálně i když upad drátek k altíku
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Napsal: 27 led 2015, 07:09
od BOBOBO
Myslíš to lano k aku ?