Stránka 1 z 1

SCENIC 2 nesvítí palubka, řídící obvod zdroje

Napsal: 22 led 2015, 18:54
od HiGhLaNdEr
Mam tady od kamaráda display z palubky.
Blikal až přestal svítit.
Kamarád to dal jakémusi frajerovi, který po týdnu prohlásil že to nejde opravit. Pak se to ocitlo u mně.
No zjistil jsem že frajer se v tom pošťoural a vykraldl z toho řídící obvod toho spínaného zdroje pro display. Potom to vrátil že to nejde opravit.
Věděl by někdo co je to za brouka a kde ho sehnat ?
Google našel jen ne moc čitelné obrázky a podle čísla na obrázku se mi to nedaří najít.

Deska vypadá takhle.
Vlevo nahoře nad displayem je ten brouk.

http://www.mileagecorrection.org.uk/spe ... -fault.jpg

Jen doplnim brouk od pohledu na desku silně připomíná UC3842 nebo 3843,.. noha 5 je zem, noha 6 jde na gate mosfetu, noha 7 je zdá se napájení spínané tranzistorem vedle prosesoru pod displayem, noha 3 zdá se vede ke stádu odporů a k nějakému smd tranzistoru ? current mode ?.
nohy 1,2,4,8 vedou na stádo odporů a kondů kolem.

brouk je vedle stáda odporů tady na obrázku

http://www.ecu-auto.com/29-large/resist ... ometer.jpg

Napsal: 22 led 2015, 20:02
od Hagrid
V přístrojové desce co jsem opravoval bylo osazené UC3843.

Pár kontaktů na lidi co mají zkušenosti z opravama se dá najít na.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=60&t=19893
http://grandscenic.forumn.org/t4-display

Napsal: 22 led 2015, 20:19
od HiGhLaNdEr
Děkuji mnohokrát. :prst:

Napsal: 22 led 2015, 23:02
od Soemtron
Také vlastním Scenic 2. Naštěstí zatím tento problém nemám. Zajímalo by mne, jak se k tomu display dostanu. V odkazech nahoře čtu že je to snadné, ale ne jak. Může někdo napsat postup, aby se napoškodily plasty.
Edit 24.1.2015: Asi tak nějak https://www.youtube.com/watch?v=8FKpj6OrpbY

Napsal: 07 dub 2018, 19:38
od Devo70
Mám tiež mŕtvu palubovku na stole. Po privedení 12V na ľavý konektor pin 1,2 na pwm kontroleri chýba Vcc. Teraz netuším, či je niečim blokované, alebo je niekde studeňák na odpore medzi 12V a Vcc. Aké napätie vyrába ten zdroj?

Ide to nejak odskúšať aspoň aspoň čiastočne mimo auta?

Napsal: 08 dub 2018, 19:25
od JirkaDK
Po přivedení +12V přes rezistor 1k na pin 1 v červeném konektoru
se rozeběhnou a začnou svítit hodiny na pravém displeji, tyto běží i
při vypájeném levém displeji. S vypájeným levým displejem je odběr
desky, pokud je v pořádku, 1,2-1,3 A

Napsal: 08 dub 2018, 19:35
od Devo70
To mi nefunguje. Pravý displej je napájaný tiež z hlavného zdroja umiestneného pod ľavým displejom?

Napsal: 08 dub 2018, 22:32
od JirkaDK
Ano, oba displeje jsou napájené společně.
Je potřeba změřit pojistku v smd pouzdře vlevo od šedého konektoru,
pečlivě a kvalitně přepájet všechny součástky měniče, pak, pokud se měnič
neprobere k životu, změřit rezistory malých hodnot a kondenzátory, pokud ještě nic, tak měřit napětí a průběhy na TL2843, CS52843, IRF3710.
Desku je vhodné napájet ze zdroje který dá spolehlivě alespoň 3A
(raději 5A)
U cca 85ti procent desek stačí vyměnit smd pojistku a pečlivě přepájet,
pak bývají vadné rezistory, sem tam i kondenzátor, polovodiče hodně
drží, u malého procenta nefunkčních desek jsem měl vadné trafo.
Tož tak.

Napsal: 08 dub 2018, 23:14
od Devo70
To znamená, že hlavný zdroj nabehne po pripojení +12V?

Ako som už vyššie písal UC2843B nemá napájacie napätie na vývode 7. Skrat v napájaní nieje. Ochranná interná dióda ok.

Poistka OK, napätie prítomné na IRF3710S (spálený, ani skratovaný nieje, vnútorná dióda ok). Ide len 5V zdroj s 4275D. Niekto to už repasoval predtým - vidno ako je popridávaný cín na súčiastky v cekom okolí hlavného zdroja a na 93C56-ku.

CS52843 tam nikde nevidím.

Napsal: 09 dub 2018, 10:41
od Soemtron
Přidám se svým problémem. Scenic II 1.5dCi. Snad to nebude moc OT.
Mám problém s ukazatelem paliva. Většinou jsem tankoval za 1000Kč, nyní několikrát plnou. Po natankování do plna naskočí 5 dílků (mělo by být 8 ) , s ujetými km klesne na tři dílky a pak opět skočí na 5 dílků a poté klesá již normálně na jeden - minimum. Po novém natankování se vše opakuje. Jak je řešem obvod ukazatele paliva? Nejsem asi jediný, kdo má tuto závadu.

Na Renault fóru bez reakce.
Zde na EB také zatím nedořešeno.

Ps.: neměl by někdo nefunkční palubku a desku pojistkové skříňky pro studijní účely?

Napsal: 11 dub 2018, 17:13
od JirkaDK
Měnič spouští procesor, po připojení napájení měnič krátce naběhne a vypne se, další aktivace měniče je po připojení napětí přes rezistor a nebo přivedením signálu na can bus.
Potřeba kouknout jestli běží procesor.
Nevzpomínám si, že bych měl u těchto desek někdy vadný procesor.

K palivoměru, nikdy jsem tuto závadu neopravoval, tak nevím,
pořádně proměřit a vidělo by se.

Napsal: 13 dub 2018, 17:33
od Devo70
JirkaDK píše:..., další aktivace měniče je po připojení napětí přes rezistor a nebo přivedením signálu na can bus.
Aký rezistor a kam?

Teraz som zaregistroval, že kmitá napätie na 4275d na vstupe aj výstupe. Ale nie vždy. Ide to z BCP54 a na ňom blbne na všetkých vývodoch.