Přihlášení slovenského autoveterána v ČR

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lumptom
Příspěvky: 69
Registrován: 29 lis 2014, 01:00

Přihlášení slovenského autoveterána v ČR

#1 Příspěvek od lumptom »

Zdravím,

vím, že to na co se chci zeptat je vzhledem k zaměření tohoto webu offtopic, přesto si myslím, že tu je dost chytrých hlav, který by třeba uměly poradit, takže by mě zajímal názor co nejvíce lidí na následující problém.

Obrátil se na mě známý ze Slovenska (říkám úmyslně známý, není to ani kamarád v tom smyslu člověka, na kterého se můžete spolehnout a který pomůže ve složité situaci třeba ... tak dobře ho prostě neznám ... známe se z jednoho českého portálu o virtuálním závodění s auty, kde jsme spolu dva roky jezdili v jednom týmu, prostě dospělý chlapi si hrajou na závodníky :wink:) ... takže tenhle známý se na mě obrátil s prosbou, zda bych mu tady v Čechách nepřihlásil auto jako autoveterána. To auto sám postavil ze stavebnice, kterou koupil v zahraničí, je to nějaký typ sportovního kabrioletu. Vzpomínám si na to že o tom mluvil, když jsme ještě jezdili, že ho staví, takže ho po několika letech dokončil a chtěl přihlásit. Na Slovensku je s tím ale nějaký problém, nazval to problém tamního "byrokratického aparátu", nevím o tom víc, prostě se prý snaží už rok to auto zlegalizovat a neleze to na svět. Tady u nás je to prý jednodušší, existuje snad něco jako "veteránské značky", kdy takovýto typ auta doveze někam na STK jen na brzdovou zkoušku a pak po nezbytném papírování a poplatku dostane speciální značky, který mu umožní jezdit normálně po pozemních komunikacích s nějakýma omezeníma (možná i na rychlost, nevím). Nemám o tomhle potuchy, poté co jsem před 15 lety prodal svoji starou stodvacítku v bazaru jezdím už jen služebním autem.

Jeho představa je, že já bych zde vystupoval jako majitel vozu, přihlásil bych ho jako svoje, a s jeho firmou bych měl smlouvu o pronájmu. Prostě on by s ním jezdil, převážně na slovensku, na českých značkách, a já bych byl jako vlastník vozidla.

Nejsem schopen dohlédnout všech právních a úředních důsledků toho, že nějaké "moje auto" někde něco způsobí (z mého pohledu kdekoli v zahraničí) a já budu muset něco řešit. Nehledám v tom jakýkoli jeho úmysl, ale stát se může cokoli a já bych rád věděl, jestli se můžu dostat do nějakýho průšvihu jako "fiktivní majitel vozu" vzhledem k nějakému přestupku, nehodě nebo zaviněné škodě, přesto že bych měl papír na to, že s ním jezdí někdo jinej.

Vzal jsem si 14 dní na rozmyšlenou a zajímal by mě názor zdejší komunity. Prosím ale jen seriózně.

Díky předem
Lumptom

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#2 Příspěvek od Hrnous »

Jednak ty papíry budou psané na TVOJE JMÉNO a jsou nepřenosné, druhak pro výjezd venm za hranice u víc jak 50let starého veterána potřebuješ razítko od technického muzea a do třetice dnešní testační komisaři, kteří to budou schvalovat jsou školení a často nepustí ani veterána "jako nového" protože je prostě v lepším stavu, než když byl vyrobený nehledě na nějakou patinu a spol..pokud je to tedy nějaká stavebnice rádoby ještě lepší, než originál bude s tím problém - jdou i po neoriginálních dílech z druhovýroby.. prostě je to na veterána a né na skládačku z lega..

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Lukas-Peca »

Jak píše Hrnous, na veteránské papíry pro stavebnici rovnou zapomeň. Ty kolikrát nedostanou ani opravdoví veteráni.

Uživatelský avatar
lumptom
Příspěvky: 69
Registrován: 29 lis 2014, 01:00

#4 Příspěvek od lumptom »

No on to ve skutečnosti není veterán, je to stavebnice sportovního kabrio z Ameriky ... to ten známý si myslí, že to tu jako veterána přihlásí .... nejspíš si okolo toho už tady něco zjišťoval, tak třeba má cestičku prošlápnutou, ale to nevím jistě. Ale není hloupej, tak předpokládám, že by mě nehnal do něčeho, co nepůjde zrealizovat ...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Michal22 »

Atestace na veteránských komisích už dnes nejsou zdaleka tak přísné jak před třeba 10 lety. Ale nějakou stavebnici by určitě nepustili.
Ovšem mě trochu zaráží to, že bych měl mít nějaké razítko, když jedu do zahraničí a vozidlo je starší 50 let? Tohle jsem ještě tedy nikdy neslyšel. Docela by mě to zajímalo, protože stroj mám r.v. 1969, ale nemám veteránské značky, nýbrž normální. To se mě tedy bude taky za 4 roky týkat?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#6 Příspěvek od Hrnous »

Většinou to kontrolují čeští "celnící" hned za českýma hranicema - povětšinou německo..vím o člověku, který už dostal tučnou pokutu.. info je zde http://www.ntm.cz/muzeum/centralni-evid ... -osvedceni

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Michal22 píše:Ovšem mě trochu zaráží to, že bych měl mít nějaké razítko, když jedu do zahraničí a vozidlo je starší 50 let? Tohle jsem ještě tedy nikdy neslyšel.
To, že jsi to neslyšel a proto jsi neinformovaný, tak ještě neznamená, źe to není pravda. Raději ho prodej ještě před výročím 50 let, oni si pro něj z ciziny rádi přijedou.
Ale představ si, že bys měl warťasa z roku 1964 a jel s ním do Německa a neměl to razítko. Co s tím ?

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#8 Příspěvek od Hrnous »

Ono je přece uplně jedno kde to bylo vyrobeno, jednou je to přihlášeno v česku tak je to "česká historická hodnota"

Uživatelský avatar
lumptom
Příspěvky: 69
Registrován: 29 lis 2014, 01:00

#9 Příspěvek od lumptom »

Tak jsem zjistil, co je to vlastně za krasavce, je to Lotus Super Seven Caterham 2.0

Myslíte že tohle nedostane na veteránský značky?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Michal22 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Caterham_7
Tak podle wiki se vyrábí od roku 1973 do současnosti. Jedině tedy tomu podsunout nějaké staré doklady (se všemi hrozícími důsledky).
Nebo to přes někoho přihlásit v Německu, tam by to mohlo být snad schůdné (na normální papíry).
A s těmi povoleními, zkusím se zeptat v TMB, přes známého.
p32- jak prodat můj Hadraplán????
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#11 Příspěvek od termit256 »

Nejsem na tohle velky odbornik, ale takove auto nema s veteranem nic spolecneho. Podle mne je to bez sance. Ale je mozne ze pro tyto stavebnice jsou u nas jine predpisy nez na Slovensku, pripadne ma vyrobce v CZ nejakou homologaci apod. takze prihlasit to pujde lip, jen tezko jako veteran.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Bernard »

Memento mori. Nevíme dne ani hodiny. A dohodu "majitele" s "uživatelem" možná nebudou dědici respektovat. Asi bys měl sepsat testament. Nebo to s lítostí odmítnout.

Uživatelský avatar
lumptom
Příspěvky: 69
Registrován: 29 lis 2014, 01:00

#13 Příspěvek od lumptom »

Ano, chystám se to odmítnout, protože všech právních důsledků ani nejsem teď schopen dohlédnout a těch co ano, ty se mi nelíbí. Nehledě na to, že mi teď jinej kolega našel soudní případy, kdy majitel vozidla byl odsouzen k náhradě nemajetkové újmy způsobené vozem, který řídil úplně jiný člověk co měl vůz v pronájmu, a majitel neměl cokoli (kromě toho auta) s nehodou společného ... takže pokud naše soudy jsou schopné vydat takovýto rozsudek, nejsem v bohužel v bezpečí ani s nájemní smlouvou ...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#14 Příspěvek od Sandal »

Navíc tam nesmí figurovat žádná firma jak píšeš.Už bylo řečeno že veteránský RZ nejsou přenosný.Nemůže tedy být různý majitel a provozovatel.Stáří vozidla je momentálně 30 let,takže rok výroby nesmí přesáhnout rok 1985.Každý rok musí automobil projít klubovou a krajskou testací.Myslím že je bez šance dostat veteránské RZ.Jediná možnost je projít homologací a šoupnout to na normální RZ.Zažít bych to ale nechtěl.

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#15 Příspěvek od Soemtron »

A navíc případný problém s povinným ručením.
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“