Přihlášení slovenského autoveterána v ČR
Napsal: 09 úno 2015, 06:45
Zdravím,
vím, že to na co se chci zeptat je vzhledem k zaměření tohoto webu offtopic, přesto si myslím, že tu je dost chytrých hlav, který by třeba uměly poradit, takže by mě zajímal názor co nejvíce lidí na následující problém.
Obrátil se na mě známý ze Slovenska (říkám úmyslně známý, není to ani kamarád v tom smyslu člověka, na kterého se můžete spolehnout a který pomůže ve složité situaci třeba ... tak dobře ho prostě neznám ... známe se z jednoho českého portálu o virtuálním závodění s auty, kde jsme spolu dva roky jezdili v jednom týmu, prostě dospělý chlapi si hrajou na závodníky ) ... takže tenhle známý se na mě obrátil s prosbou, zda bych mu tady v Čechách nepřihlásil auto jako autoveterána. To auto sám postavil ze stavebnice, kterou koupil v zahraničí, je to nějaký typ sportovního kabrioletu. Vzpomínám si na to že o tom mluvil, když jsme ještě jezdili, že ho staví, takže ho po několika letech dokončil a chtěl přihlásit. Na Slovensku je s tím ale nějaký problém, nazval to problém tamního "byrokratického aparátu", nevím o tom víc, prostě se prý snaží už rok to auto zlegalizovat a neleze to na svět. Tady u nás je to prý jednodušší, existuje snad něco jako "veteránské značky", kdy takovýto typ auta doveze někam na STK jen na brzdovou zkoušku a pak po nezbytném papírování a poplatku dostane speciální značky, který mu umožní jezdit normálně po pozemních komunikacích s nějakýma omezeníma (možná i na rychlost, nevím). Nemám o tomhle potuchy, poté co jsem před 15 lety prodal svoji starou stodvacítku v bazaru jezdím už jen služebním autem.
Jeho představa je, že já bych zde vystupoval jako majitel vozu, přihlásil bych ho jako svoje, a s jeho firmou bych měl smlouvu o pronájmu. Prostě on by s ním jezdil, převážně na slovensku, na českých značkách, a já bych byl jako vlastník vozidla.
Nejsem schopen dohlédnout všech právních a úředních důsledků toho, že nějaké "moje auto" někde něco způsobí (z mého pohledu kdekoli v zahraničí) a já budu muset něco řešit. Nehledám v tom jakýkoli jeho úmysl, ale stát se může cokoli a já bych rád věděl, jestli se můžu dostat do nějakýho průšvihu jako "fiktivní majitel vozu" vzhledem k nějakému přestupku, nehodě nebo zaviněné škodě, přesto že bych měl papír na to, že s ním jezdí někdo jinej.
Vzal jsem si 14 dní na rozmyšlenou a zajímal by mě názor zdejší komunity. Prosím ale jen seriózně.
Díky předem
Lumptom
vím, že to na co se chci zeptat je vzhledem k zaměření tohoto webu offtopic, přesto si myslím, že tu je dost chytrých hlav, který by třeba uměly poradit, takže by mě zajímal názor co nejvíce lidí na následující problém.
Obrátil se na mě známý ze Slovenska (říkám úmyslně známý, není to ani kamarád v tom smyslu člověka, na kterého se můžete spolehnout a který pomůže ve složité situaci třeba ... tak dobře ho prostě neznám ... známe se z jednoho českého portálu o virtuálním závodění s auty, kde jsme spolu dva roky jezdili v jednom týmu, prostě dospělý chlapi si hrajou na závodníky ) ... takže tenhle známý se na mě obrátil s prosbou, zda bych mu tady v Čechách nepřihlásil auto jako autoveterána. To auto sám postavil ze stavebnice, kterou koupil v zahraničí, je to nějaký typ sportovního kabrioletu. Vzpomínám si na to že o tom mluvil, když jsme ještě jezdili, že ho staví, takže ho po několika letech dokončil a chtěl přihlásit. Na Slovensku je s tím ale nějaký problém, nazval to problém tamního "byrokratického aparátu", nevím o tom víc, prostě se prý snaží už rok to auto zlegalizovat a neleze to na svět. Tady u nás je to prý jednodušší, existuje snad něco jako "veteránské značky", kdy takovýto typ auta doveze někam na STK jen na brzdovou zkoušku a pak po nezbytném papírování a poplatku dostane speciální značky, který mu umožní jezdit normálně po pozemních komunikacích s nějakýma omezeníma (možná i na rychlost, nevím). Nemám o tomhle potuchy, poté co jsem před 15 lety prodal svoji starou stodvacítku v bazaru jezdím už jen služebním autem.
Jeho představa je, že já bych zde vystupoval jako majitel vozu, přihlásil bych ho jako svoje, a s jeho firmou bych měl smlouvu o pronájmu. Prostě on by s ním jezdil, převážně na slovensku, na českých značkách, a já bych byl jako vlastník vozidla.
Nejsem schopen dohlédnout všech právních a úředních důsledků toho, že nějaké "moje auto" někde něco způsobí (z mého pohledu kdekoli v zahraničí) a já budu muset něco řešit. Nehledám v tom jakýkoli jeho úmysl, ale stát se může cokoli a já bych rád věděl, jestli se můžu dostat do nějakýho průšvihu jako "fiktivní majitel vozu" vzhledem k nějakému přestupku, nehodě nebo zaviněné škodě, přesto že bych měl papír na to, že s ním jezdí někdo jinej.
Vzal jsem si 14 dní na rozmyšlenou a zajímal by mě názor zdejší komunity. Prosím ale jen seriózně.
Díky předem
Lumptom