Fiat Punto ECU, IAW59F.M3 - jede na 2 valce
Moderátor: Moderátoři
Fiat Punto ECU, IAW59F.M3 - jede na 2 valce
Zdravím!
Přítelkyni jsme koupili Fiat Punto II 1.2 8V .. jako první auto, aby se naučila řídit. Koupili jsme ho s klasickou závadou řídíc jednotky, která se projevuje (zatím občasným) chodem na 2 válce.
Bývalý majitel říkal, že měnil svíčky, VN kabely i obě zapalovací cívky. Při napojení na diagnostiku hlásí chybu u zap. cívky číslo 2 a při monitorování hodnot za běhu je vidět, že "charge time" té cívky, u které hlásí chybu je cca dvojnásobek té "dobré".
Auto jinak zatím +/- jezdí, bývalý majitel říkal, že se závada projevovala hlavne při větších mrazech.
Máte někdo zkušenosti s opravou té jednotky? Podle fotek tam nejsou čipy zapouzdřené, ale jenom die a z nich nabondované dráty na desku ... ale pasivní a diskrétnáí součáskty jsou klasicky zapouzdřené. Takže jestli to bude nějaký výkonový MOSFET, co těm zapalovacím cívkám spíná zem, měl by jít vyměnit.
Dělal jste to tedy někdo?
Díky,
Zb.
Přítelkyni jsme koupili Fiat Punto II 1.2 8V .. jako první auto, aby se naučila řídit. Koupili jsme ho s klasickou závadou řídíc jednotky, která se projevuje (zatím občasným) chodem na 2 válce.
Bývalý majitel říkal, že měnil svíčky, VN kabely i obě zapalovací cívky. Při napojení na diagnostiku hlásí chybu u zap. cívky číslo 2 a při monitorování hodnot za běhu je vidět, že "charge time" té cívky, u které hlásí chybu je cca dvojnásobek té "dobré".
Auto jinak zatím +/- jezdí, bývalý majitel říkal, že se závada projevovala hlavne při větších mrazech.
Máte někdo zkušenosti s opravou té jednotky? Podle fotek tam nejsou čipy zapouzdřené, ale jenom die a z nich nabondované dráty na desku ... ale pasivní a diskrétnáí součáskty jsou klasicky zapouzdřené. Takže jestli to bude nějaký výkonový MOSFET, co těm zapalovacím cívkám spíná zem, měl by jít vyměnit.
Dělal jste to tedy někdo?
Díky,
Zb.
Auto je zatím v servisu (zavaření díry v prahu), takže hrabat se v tom budu moct nejdřív ve středu.
Cívkama to nebude, byly obě měněný i prohazovaný. Borec říkal, že to dělá hlavne v mrazech, tak jsem si říkal, že dám ECU na noc do mrazáku a pak zkusím nasadit a namontovat, jestli se závada víc projeví.
Jinak tohle je fakt bolest těch jednotek, prostě na to trpí. Na eBay je jich plno, ale spíš verze M2. Já tam mám M3 ...
... takže jsem doufal, že s tím má někdo zkušenost. Prý se to nějak blbě rozdělává, je potřeba tam cosi odvrtat, nebo co.
Cívkama to nebude, byly obě měněný i prohazovaný. Borec říkal, že to dělá hlavne v mrazech, tak jsem si říkal, že dám ECU na noc do mrazáku a pak zkusím nasadit a namontovat, jestli se závada víc projeví.
Jinak tohle je fakt bolest těch jednotek, prostě na to trpí. Na eBay je jich plno, ale spíš verze M2. Já tam mám M3 ...
... takže jsem doufal, že s tím má někdo zkušenost. Prý se to nějak blbě rozdělává, je potřeba tam cosi odvrtat, nebo co.
Tuhle IAW59F se mi kdysi dávno podařilo úspěšně opravit. Musí se podařit oddělat ten černý plastový kryt s konektorama a pod ním byl problém v kontaktu příslušného pinu v přechodu na desku.Číslo pinu už si ale nepamatuji. Ale tahle jednotka už je hybrid, chce to trochu šikovnost, protože se to blbě pájí.
Podobný problém byl u jednotek Siemens simtec70 používaných u Opelů. Hlásilo to chybu MFA senzoru. Jednotka byla přichycená přímo na motoru
a docházelo k uklepání spojů u konektoru.
Podobný problém byl u jednotek Siemens simtec70 používaných u Opelů. Hlásilo to chybu MFA senzoru. Jednotka byla přichycená přímo na motoru
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Mno tak to je bohužel jádro celého prolblému..umístit křehkou elektroniku na vibrující motor je hovadina jak zvon. Každopádně zkus vystopovat, na který pin je napojen vodič inkriminované cívky a od toho odvíjej postup.
Tady jsem našel malou ilustraci http://iaw-tec.de/bilder/Zwischenablage04.jpg
Tady jsem našel malou ilustraci http://iaw-tec.de/bilder/Zwischenablage04.jpg
Tak jsem to rozdělal a zjistil, že u vadné cívky je odpor mezi pinem na konektoru jendotky a tím spínacím MOSFETEM (nebo co to je) asi 2.5 Ohmu, kdežto u dobré je to skoro 0. Bude teda asi problém v kontaktu ...
... pamatuješ si, jak jsi to opravil? Já plánuju napájet drát mezi pin jednotky a chladící plošku toho mosfetu (která je DRAIN), ale bojím se, jestli mezi tím ješte není třeba bočník na měření proudu, kterej bych přemostil...
... pamatuješ si, jak jsi to opravil? Já plánuju napájet drát mezi pin jednotky a chladící plošku toho mosfetu (která je DRAIN), ale bojím se, jestli mezi tím ješte není třeba bočník na měření proudu, kterej bych přemostil...
No u té, co jsem dělal byl problém vyloženě v připájení toho drátku, co propojuje pin s DPS. Ale na druhou stranu 2,5 Ω mi zas nepřipadá tak moc, aby to dělalo bordel, ale bůhví..
Nějaký obvod na zjištění proudu tam asi bude, aby jednotka poznala vadnou cívku, ale myslím, že to nebude připojené na výstup.A i kdyby jsi to přemostil, tak by se nemělo nic pokazit, maximálně bude jednotka hlásit vadnou cívku.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bylo to tím! Připájel jsem drát mezi výstupní pin jednotky a chladící plošku toho die a jede to!!! Charge time obou cívek je podle diagnostiky stejný a odpor klesl z 2.5 Ohmu na 0.2.
Problém je, že ten připájenej drátek na té plošce nechce moc držet. Zkoušel jsem pájecí kapalinu na nerez, univerzální, na nikl i na hliník a moc to nepomohlo, i když ta na hliník tomu pomohla aspoň trochu.
Netušíte někdo, z čeho je to vyrobené a jak to pájet?
Problém je, že ten připájenej drátek na té plošce nechce moc držet. Zkoušel jsem pájecí kapalinu na nerez, univerzální, na nikl i na hliník a moc to nepomohlo, i když ta na hliník tomu pomohla aspoň trochu.
Netušíte někdo, z čeho je to vyrobené a jak to pájet?