Zase zázrak! tentokrát Makro

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

Zase zázrak! tentokrát Makro

#1 Příspěvek od mi-ro »

Startovací box velikosti HDD, kapacita 6000mAh, startovací proud 400A!!! no nekupte to za 1.934,79 vč. DPH. (zdroj- leták makro s platností od 11.3.2015)
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#2 Příspěvek od DELONG »

Ja mám štartovací prúd 400,1A . Myslíš že my to potiahne ? Dá sa to pohodlne nosiť v monterkách ? Neni uvedená váha udržia my to kšandy?

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Zaky »

Ač se to celé na první pohled zdá nemožné, 400A je při 6Ah kapacitě vybíjecí proud 66C a lipolky s takovou specifikací jsou: http://www.lipolbaterie.cz/31-lipol-bat ... -7-4v.html životnost sice nebude valná, ale nejspíš s tím opravdu půjde nastartovat auto :-)

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#4 Příspěvek od mi-ro »

Tak pokud je to opravdu možné, tak jsem se s nevhodnou poznámkou unáhlil. Prostě jsem asi ze starý školy a při pohledu na tu krabičku mi přijde, že je to technicky nemožný.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Tak neostava nic ine, len kupit a vyskusat.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#6 Příspěvek od Celeron »

Ta pidibaterka vůbec není blbost. Kámoš modelář na letišti tak dlouho nabíjel z auta Lipolky, až při odjezdu zjistil, že nenastartuje. Tak vzal jeden zpola vybitej tříčlánek 4,5Ah, přiložil k baterce auta a normálně nastartoval.
Samozřejmě, byly dvě baterky paralelně. Běžný Lipolky dokážou dát proud 40C, tedy v tomto případě 180A.
Já mám odzkoušený, že naftovej dvoulitr chytne na samotnou motorkovou 12V/16Ah.
Jirka

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#7 Příspěvek od mi-ro »

Já měl zkušenost s mnohem větším startovacím blokem s gelovkou. Byla to taková žlutá příšera ještě se svítilnou a komresorem. Určitě pamatujete. To na strtování nefungovalo. Ale jak píše rnbw- zkoušejte, testujte.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
dreamer
Příspěvky: 380
Registrován: 22 říj 2014, 02:00

#8 Příspěvek od dreamer »

Někde jsem četl že pokud jsou lipolky vybíjeny proudem větším než 10C, prudce klesá jejich životnost. Nějak ale nedokážu vymyslet k čemu by taková záložní startovací baterie byla užitečná - vozit sebou jako rezervu když vím že moje baterie už má na kahánku? To by se snad vyplatilo kdyby stála 200 a ne bezmála 10x víc. Automechanik ji taky těžko využije vzhledem k našim myslím oprávněným obavám z nízké životnosti. Marně zatím tápu k čemu by vhodně mohla sloužit?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Třeba jako pohotovostní a váhově nezatěžující zdroj v asistenčním autě patřícímu servisu, který denně 2x - 3x vyjíždí někam k nemocnýmu autu. Optej se v takovejch větších servisech co mají non-stop asist službu, kolikrát tejdně někomu vyjíždějí startovat auto, když si zapomene svítit světla nebo mu dojde šťáva a ten blbec si vydudá baterku. Z takovýhohle pidižvíka auto jednou - dvakrát za den natočí - a že to stojí 2 litry? Servisu se to zaplatí jako investice a daňově odepsatelná položka...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Už když máš jít od auta 50m daleko, protože se s pohotovostním autem nedostaneš do zasekanýho parkoviště, tak se ti každý půlkilo fasa pronese.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
roverider
Příspěvky: 206
Registrován: 11 srp 2005, 02:00

#11 Příspěvek od roverider »

Mě pomohla čtyřčlánková 1,8Ah li-pol baterka s deklarovaným vybíjecím proudem 60C nastartovat auto s dvoulitrovým benzínem. V autě byla stará baterka, která po dvou dnech stání v - 10 nebyla schopná otočit motorem, po připojení výše uvedené baterky cca 0,5m vodiči průřezu 2,5mm2 nebyl problém nastartovat. Takže teoreticky může v letáku uvedený zdroj auto nastartovat.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#12 Příspěvek od rezis »

Ono leták jsem neviděl. Ale kdyby to mělo na sobě i USB tak se to hodí. Nedávno jsem právě využil "power bank" od známé. Neboť mobil byl při navigování v chladu (chodil jsem pěšky po Práglu) žravější než jsem myslel.
S životností bych si nedělal hlavu. Pokud jsou na to stavěny tak snesou opravdu hodně. Viz. právě modeláři. Kde i v malém prcku není problém utavená izolace z 6mm² vodiče k regulátoru.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#13 Příspěvek od mi-ro »

Cituji doslova z letáku-
Startovací box a nabíječka
pro benzinová motorová vozidla
kapacita baterie: 6000mAh
vstup: 12V, 1A
výstup: 5V, 2A-digitální zařízení
12V startovací box
výstupní proud : 200A
špičkový výstupní proud: 400A doporučeno pro benzinová vozidla max. 3,0l
doba nabíjení 3h
provozní teplota: 20-60C
životnost až 800 cyklů
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
roverider
Příspěvky: 206
Registrován: 11 srp 2005, 02:00

#14 Příspěvek od roverider »

https://www.youtube.com/watch?v=I_pzljtJapE
nastartovalo to pětilitr...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#15 Příspěvek od TAKJAN »

hezký Celerone, nepsal o tom na netu? Podobnou historku jsem četl před pár lety

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“