Stránka 1 z 2

Zase zázrak! tentokrát Makro

Napsal: 06 bře 2015, 20:29
od mi-ro
Startovací box velikosti HDD, kapacita 6000mAh, startovací proud 400A!!! no nekupte to za 1.934,79 vč. DPH. (zdroj- leták makro s platností od 11.3.2015)

Napsal: 06 bře 2015, 20:41
od DELONG
Ja mám štartovací prúd 400,1A . Myslíš že my to potiahne ? Dá sa to pohodlne nosiť v monterkách ? Neni uvedená váha udržia my to kšandy?

Napsal: 06 bře 2015, 21:06
od Zaky
Ač se to celé na první pohled zdá nemožné, 400A je při 6Ah kapacitě vybíjecí proud 66C a lipolky s takovou specifikací jsou: http://www.lipolbaterie.cz/31-lipol-bat ... -7-4v.html životnost sice nebude valná, ale nejspíš s tím opravdu půjde nastartovat auto :-)

Napsal: 06 bře 2015, 21:16
od mi-ro
Tak pokud je to opravdu možné, tak jsem se s nevhodnou poznámkou unáhlil. Prostě jsem asi ze starý školy a při pohledu na tu krabičku mi přijde, že je to technicky nemožný.

Napsal: 06 bře 2015, 21:32
od rnbw
Tak neostava nic ine, len kupit a vyskusat.

Napsal: 06 bře 2015, 22:07
od Celeron
Ta pidibaterka vůbec není blbost. Kámoš modelář na letišti tak dlouho nabíjel z auta Lipolky, až při odjezdu zjistil, že nenastartuje. Tak vzal jeden zpola vybitej tříčlánek 4,5Ah, přiložil k baterce auta a normálně nastartoval.
Samozřejmě, byly dvě baterky paralelně. Běžný Lipolky dokážou dát proud 40C, tedy v tomto případě 180A.
Já mám odzkoušený, že naftovej dvoulitr chytne na samotnou motorkovou 12V/16Ah.
Jirka

Napsal: 07 bře 2015, 07:51
od mi-ro
Já měl zkušenost s mnohem větším startovacím blokem s gelovkou. Byla to taková žlutá příšera ještě se svítilnou a komresorem. Určitě pamatujete. To na strtování nefungovalo. Ale jak píše rnbw- zkoušejte, testujte.

Napsal: 07 bře 2015, 17:15
od dreamer
Někde jsem četl že pokud jsou lipolky vybíjeny proudem větším než 10C, prudce klesá jejich životnost. Nějak ale nedokážu vymyslet k čemu by taková záložní startovací baterie byla užitečná - vozit sebou jako rezervu když vím že moje baterie už má na kahánku? To by se snad vyplatilo kdyby stála 200 a ne bezmála 10x víc. Automechanik ji taky těžko využije vzhledem k našim myslím oprávněným obavám z nízké životnosti. Marně zatím tápu k čemu by vhodně mohla sloužit?

Napsal: 07 bře 2015, 17:21
od EKKAR
Třeba jako pohotovostní a váhově nezatěžující zdroj v asistenčním autě patřícímu servisu, který denně 2x - 3x vyjíždí někam k nemocnýmu autu. Optej se v takovejch větších servisech co mají non-stop asist službu, kolikrát tejdně někomu vyjíždějí startovat auto, když si zapomene svítit světla nebo mu dojde šťáva a ten blbec si vydudá baterku. Z takovýhohle pidižvíka auto jednou - dvakrát za den natočí - a že to stojí 2 litry? Servisu se to zaplatí jako investice a daňově odepsatelná položka...

Napsal: 07 bře 2015, 20:01
od EKKAR
Už když máš jít od auta 50m daleko, protože se s pohotovostním autem nedostaneš do zasekanýho parkoviště, tak se ti každý půlkilo fasa pronese.

Napsal: 07 bře 2015, 20:31
od roverider
Mě pomohla čtyřčlánková 1,8Ah li-pol baterka s deklarovaným vybíjecím proudem 60C nastartovat auto s dvoulitrovým benzínem. V autě byla stará baterka, která po dvou dnech stání v - 10 nebyla schopná otočit motorem, po připojení výše uvedené baterky cca 0,5m vodiči průřezu 2,5mm2 nebyl problém nastartovat. Takže teoreticky může v letáku uvedený zdroj auto nastartovat.

Napsal: 08 bře 2015, 14:26
od rezis
Ono leták jsem neviděl. Ale kdyby to mělo na sobě i USB tak se to hodí. Nedávno jsem právě využil "power bank" od známé. Neboť mobil byl při navigování v chladu (chodil jsem pěšky po Práglu) žravější než jsem myslel.
S životností bych si nedělal hlavu. Pokud jsou na to stavěny tak snesou opravdu hodně. Viz. právě modeláři. Kde i v malém prcku není problém utavená izolace z 6mm² vodiče k regulátoru.

Napsal: 08 bře 2015, 15:29
od mi-ro
Cituji doslova z letáku-
Startovací box a nabíječka
pro benzinová motorová vozidla
kapacita baterie: 6000mAh
vstup: 12V, 1A
výstup: 5V, 2A-digitální zařízení
12V startovací box
výstupní proud : 200A
špičkový výstupní proud: 400A doporučeno pro benzinová vozidla max. 3,0l
doba nabíjení 3h
provozní teplota: 20-60C
životnost až 800 cyklů

Napsal: 08 bře 2015, 16:50
od roverider
https://www.youtube.com/watch?v=I_pzljtJapE
nastartovalo to pětilitr...

Napsal: 08 bře 2015, 17:02
od TAKJAN
hezký Celerone, nepsal o tom na netu? Podobnou historku jsem četl před pár lety