Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cechpk
Příspěvky: 364
Registrován: 13 črc 2014, 02:00
Bydliště: Petřvald U NJ

Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru

#1 Příspěvek od cechpk »

Dobrý den
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_v ... itroen_Xm/

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#2 Příspěvek od KUBO »

„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
cechpk
Příspěvky: 364
Registrován: 13 črc 2014, 02:00
Bydliště: Petřvald U NJ

#3 Příspěvek od cechpk »

Díky za schéma mě by spíše zajímalo bych mě naměřit na tom co jde jakoz auta .Napájení je jasné spíše jaké tak mají chodit signály z klimy pro reulaci a přípdně si to nasimulovat bez auta na stole

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#4 Příspěvek od KUBO »

na rôznych forach je toho dosť, aj tu na našom, tak hľadaj.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=38658
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Michal22 »

Kdysi jsem něco podobného řešil kamarádovi v Peugeotu 406. Původní tranzistor byl nějaký darlington, dával jsem tam KD367 (myslím) a taky to nějak haprovalo. Nakonec jsem myslím přidával do báze odpor proti zemi.
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji :(
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
mikosa
Příspěvky: 93
Registrován: 29 dub 2007, 02:00
Bydliště: Bílovec - Novojičinsko

#6 Příspěvek od mikosa »

Nemáš na konektoru vyžhavený kontakt s přechodovým odporem? Dva kolegové měli tento problém.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#7 Příspěvek od TomasX »

Tahle závada většinou vznikne vadným motorem ventilátoru. Bere velký proud a oddělá ty tranzistory. Po výměně tranzistorů je potřeba vyčistit komutátor a celou část kolem uhlíků. Pokud dáš za orig. tranzistory náhradu, tak po prvním zapnutí jsou KO. (většinou)
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis. :wink:

Hodně štěstí.
Přílohy
vetrak_topeni_Valeo.pdf
(78.33 KiB) Staženo 111 x
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#8 Příspěvek od procesor »

Vo ventilátoroch som vídal medzi doskou a chladičom diskový thermistor v takej priehlbine chladiča. Na doske bol pružný kontakt.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom :D , ak tam bol, bez neho to nefunguje.

Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.
Přílohy
VENT.PNG
(204.25 KiB) Staženo 80 x
VENT.PNG
(204.25 KiB) Staženo 60 x

Uživatelský avatar
cechpk
Příspěvky: 364
Registrován: 13 črc 2014, 02:00
Bydliště: Petřvald U NJ

#9 Příspěvek od cechpk »

Termistor tam je dneska bych měl mít jiný regulátor tak to vyzkouším jestli není problém v autě v ŘJ klimy .
Děkuji za návrhy řešení problému

Uživatelský avatar
jogo9
Příspěvky: 364
Registrován: 23 lis 2014, 01:00

#10 Příspěvek od jogo9 »

Pokiaľ nemáš v poriadku ventilátor, elektronika auta to zistí a začne blbnúť - zrejme rôzne v závislosti od rozmanitosti samotnej elektroniky. Po vytiahnutí ventilátora na stôl môžeš vhodnou zmenou riadiaceho napätia ventilátor skúšať - dá sa to.

Uživatelský avatar
cechpk
Příspěvky: 364
Registrován: 13 črc 2014, 02:00
Bydliště: Petřvald U NJ

#11 Příspěvek od cechpk »

Teď mě napadla jedna věc než jsem transitory dával tak jsem je zodpovědně natřel nevodivou pastou na chladiče......

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“