pwm- test cívek

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

pwm- test cívek

#1 Příspěvek od Freedy »

Zdravim

chtěl bych se optat zda bude fungovat když použiju tento pwm regulátor a jako spotřebič použiju indukční cívku z auta? chci to na testování cívek a svíček. Děkuji.
Přílohy
pwm.jpg
(24.79 KiB) Staženo 63 x

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od forbidden »

Bude, ale s tou střídou opatrně. Nevím, jakej to má kmitočet a při vyšší střídě se indukčka nejspíš brzo začne přesycovat. Bude to chtít buď změřit, anebo zkusmo určit maximální střídu, než to celý začne moc žrát.

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#3 Příspěvek od Hrnous »

Sycení běžných TCI cívek ně je někde mezi 0,5-5ms, tak si to napočítat

Uživatelský avatar
ferro0
Příspěvky: 619
Registrován: 31 kvě 2011, 02:00
Bydliště: Jablonecko

#4 Příspěvek od ferro0 »

Tohle mam odzkousene. Generuje to uzke impulsy. Mosfet musi byt bez diody.
http://www.forzr.8u.cz/?p=417

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#5 Příspěvek od breta1 »

Freedy

Ale jistě víš, že ti to žádnou jiskru nehodí...

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#6 Příspěvek od Freedy »

breta1 - pokud vyvedu kabel z indučky na svíčku a tu ukostřim tak by neměl bejt problém.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#7 Příspěvek od patrikvarga »

@ ferro0
To je aký mosfet bez diódy ?
A načo je tam 7812-ka?

Uživatelský avatar
ferro0
Příspěvky: 619
Registrován: 31 kvě 2011, 02:00
Bydliště: Jablonecko

#8 Příspěvek od ferro0 »

Diodu jsem myslel mezi D a S v mosfetu. Ja to mel zapojene na kont. poli bez stab. 7812.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#9 Příspěvek od patrikvarga »

Dioda medzi D a S je už v štrukture tranzistora.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#10 Příspěvek od procesor »

Nesmie byť tam dióda z Drain na +BATERU (antiparalelne k cievke).
Mosfet musí byť s Uds nad 200...250V. Indukuje sa na dain-e pracovných cca 70...200V špica, pri hodení iskry v sviečke.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#11 Příspěvek od breta1 »

Freedy píše:breta1 - pokud vyvedu kabel z indučky na svíčku a tu ukostřim tak by neměl bejt problém.
Problém bude - veškerou nahromaděnou enrgii v zapalovací cívce ti při přerušení proudu sežere ta dioda paralelně k cívce, na jiskru nic nezbude.
Dioda musí pryč- ale pozor, bez diody odejde tranzistor , místo diody musí být kondík cca 220n

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#12 Příspěvek od Atlan »

Vyhovuje irfp 260 alebo irfp450-460. Vydrzito dioda je uz vnutri.

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#13 Příspěvek od Freedy »

Takže když použiju to moje zapojení, a kdy místo diody dám kondenzátor a tranzistor vyměním za IRF840 500V/8A, tak to bude fungovat?. Je to vždy pouze na krátký provoz na odzkoušení cívky nebo svíčky.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jiriS »

Svíčku, pokud nebude totálně zničená, moc neodzkoušíš. Jiskru ti dá na stole skoro vždycky, ale v autě může vynechávat. Bez tlaků a na vzduchu se chová jinak.
Jirka

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#15 Příspěvek od Freedy »

Svíčka nebude volně, už mám hotový utěsněný průhledný obal, který se dá natlakovat na 5-6 atm. ted mi jde hlavně o tu elektroniku, která to bude spínat.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“