Ahojte,
potreboval by som informacie ohladom motorceka pre stierace.
Potreboval by som vediet kolko ma otacok za minutu, aky je jeho prudovy odber v stave na prazdno a v zatazi.
Dakujem.
motorcek pre stierace
Moderátor: Moderátoři
Stěračových motorků různého výkonu je hromada.
Záleží na tom, jestli jde o motorek sériový (se statorovým vinutím) nebo o derivační motorek, který se chová téměř stejně, jako motorek s permanentními magnety, těch je dnes naprostá většina.
Otáčky jsou mírně závislé na zátěži, naprázdno se dokáže roztočit i přes 2000 otáček za minutu. Vzhledem k tomu, že převod od motorku na kliku má poměr obvykle 1:50, může se výstupní hřídel převodovky točit i více, než 40 otáčkami za minutu.
Sériový motorek má otáčky podstatně víc závislé na zátěži, ale jeho krouticí moment s klesajícími otáčkami strměji roste.
Odpor vinutí je kolem 2 Ω, to znamená, že zablokovaný motor z palubní sítě odebírá nějakých 7 A, v otáčkách nezatížený pak kolem 0,5 A.
Hodnoty i vlastnosti uvádím jen průměrné, rozptyl hodnot -50% až +100% není nijak vzácný.
Ostatně tos mohl vědět už dřív, první odkaz v gůůglu je bakalářská práce na toto téma.
Záleží na tom, jestli jde o motorek sériový (se statorovým vinutím) nebo o derivační motorek, který se chová téměř stejně, jako motorek s permanentními magnety, těch je dnes naprostá většina.
Otáčky jsou mírně závislé na zátěži, naprázdno se dokáže roztočit i přes 2000 otáček za minutu. Vzhledem k tomu, že převod od motorku na kliku má poměr obvykle 1:50, může se výstupní hřídel převodovky točit i více, než 40 otáčkami za minutu.
Sériový motorek má otáčky podstatně víc závislé na zátěži, ale jeho krouticí moment s klesajícími otáčkami strměji roste.
Odpor vinutí je kolem 2 Ω, to znamená, že zablokovaný motor z palubní sítě odebírá nějakých 7 A, v otáčkách nezatížený pak kolem 0,5 A.
Hodnoty i vlastnosti uvádím jen průměrné, rozptyl hodnot -50% až +100% není nijak vzácný.
Ostatně tos mohl vědět už dřív, první odkaz v gůůglu je bakalářská práce na toto téma.
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Jen bych dodal, že motor s pevným magnetem se otáčí na jednu nebo druhou stranu podle polarity napájení, není schopen běžet na střídavý. Podle natočení kartáčů proti vinutí se dá v nějakém rozsahu ovlivnit chování motoru, jestli potřebujeme preferovat větší sílu při rozběhu nebo naopak větší otáčky při běhu naprázdno.
Sériový motor se statorovým vinutím běží pouze na jednu stranu, běží i na střídavý, a pokud nemá alespoň nějakou minimální zátěž (převodovka, vrtulka na chlazení), dokáže svoje otáčky naprázdno zvýšit příliš, takže dokonce hrozí poškození motoru.
Sériový motor se statorovým vinutím běží pouze na jednu stranu, běží i na střídavý, a pokud nemá alespoň nějakou minimální zátěž (převodovka, vrtulka na chlazení), dokáže svoje otáčky naprázdno zvýšit příliš, takže dokonce hrozí poškození motoru.