Stránka 1 z 1

Přednáškové slajdy a materiály (e-learning) z VŠ

Napsal: 28 dub 2015, 13:30
od Wolfik
Sháním dobře zpracované vysokoškolské materiály (přednáškové slajdy, skripta) z předmětů, které se týkají těchto témat:

-AD/DA převody, číslicové zpracování a analýza signálu (i obrazů), číslicové filtry, signálové procesory

-návrh (míň analýzy, více praxe) analogových obvodů (tranzistorové zapojení, OZ zapojení, analogové filtry, zesilovače, zdroje)

-teorie rádiová komunikace (komunikační řetězec, problematika kolem mezisymbolových přeslechů, zašuměných signálů, modulace...), technologie rádiové komunikace, rádiové přijímače a vysílače, softwarové rádio, radiolokace a navigace apod

-vysokofrekvenční technika, antény (radši praktičtější vysvětlování věci než studnice vzorců vycházející z řešení Maxwelových rovnic apod), mikrovlnné obvody (mikropáskové topologie, filtry, antény), družicové spoje

Jde o to, že i na naší škole (VUT FEKT obor sdělovačka) jsou některé materiály velmi dobře zpracované (vybrané témata z problematiky) a někdy slouží jako výborný odrazový můstek, pokud se danou problematikou někdo chce zabývat hlouběji. Většinou stačí se kouknout na veřejné karty předmětu na stránkách oboru/fakulty a kouknout po materiálech na uloz.to nebo unium. Pokud víte o něčem dobrém z výše napsaného, tak budu rád za upozornění případně link (nebo upload).
Někteří učitelé mají materiály na veřejných stránkách předmětu, někteří to mají v interním elearningu, kde je třeba získat přístup (třeba zapujčením loginu a hesla přes kamaráda-studenta) a někteří materiály neposkytují elektronicky vůbec (na našem ústavu takový případ není).

Ještě dodám, že toto téma není kvůli materiálům na šprtání na státnice/zkoušky (i když se to taky bude hodit), protože ty mě čekají až příští rok. :D

Napsal: 28 dub 2015, 21:46
od jirkati
Docela jsem zvědav, jestli někdo poptávané materiály nabídne. Vytvořit takové materiály je docela náročné, jsou to stovky hodin práce. A tu si dnes každý nechá pokud možno co nejlépe zaplatit. Navíc do toho ještě vstupuje autorský zákon se všemi možnými problémy.

Napsal: 29 dub 2015, 09:51
od mihal
Mal by si sa v prvom rade poobzerať po fakulte, a využiť vaše skriptá. Ak je to málo a túžba po slajdoch je neudržiteľná, zájdi si za prednášajúcim a dohodni sa. To je doporučenie. Skriptá z inej fakulty by nemuseli byť u kompetentných vhodne prijaté :twisted:
Jednotlivé katedry už dnes na webe materiály zverejňujú, napr. http://kfe.fjfi.cvut.cz/kfe/cz/vyuka/no ... -materialy
a je toho hodne..
Pri dlhodobom pocite potreby štúdia nad rámec požadovaného sa doporučuje návšteva niektorého z klubov a liečba chmelovinou, destilátom, alebo babou. :wink:

Napsal: 29 dub 2015, 12:12
od Wolfik
jirkati píše:Docela jsem zvědav, jestli někdo poptávané materiály nabídne. Vytvořit takové materiály je docela náročné, jsou to stovky hodin práce. A tu si dnes každý nechá pokud možno co nejlépe zaplatit. Navíc do toho ještě vstupuje autorský zákon se všemi možnými problémy.
vzhledem k tomu, že ulozto apod stránky je přecpané materiály z naší fakulty, tak je to stejně jedno :roll:
mihal píše:Mal by si sa v prvom rade poobzerať po fakulte, a využiť vaše skriptá. Ak je to málo a túžba po slajdoch je neudržiteľná, zájdi si za prednášajúcim a dohodni sa. To je doporučenie. Skriptá z inej fakulty by nemuseli byť u kompetentných vhodne prijaté :twisted:
Jednotlivé katedry už dnes na webe materiály zverejňujú, napr. http://kfe.fjfi.cvut.cz/kfe/cz/vyuka/no ... -materialy
a je toho hodne..
Pri dlhodobom pocite potreby štúdia nad rámec požadovaného sa doporučuje návšteva niektorého z klubov a liečba chmelovinou, destilátom, alebo babou. :wink:
Na naší fakultě jsou všechny materiály zveřejněny. Myslím, že i veřejnost se přes veřejné karty předmětů dokáže proklikat ke skriptům a dalším předmětům, tak nevím co řešíš :D
Ty materiály nehodlám momentálně číst, jen bych rád po škole měl na disku něco, co by se možná mohlo v budoucnu hodit.

Napsal: 29 dub 2015, 12:41
od mihal
Tak, už sa prišlo na to, že materiály sú na uložto a na školských weboch, nič ti nebráni ich posťahovať, vytvoriť im hodnotenie /to sem zavesiť/ a tými naj zaplniť disk. Z vlastnej skúsenosti - je to zbytočné. Keď to budeš potrebovať /napr. po 10rokoch/ tak viac času zaberie hľadanie na disku, než vyhľadanie na webe. Malo by to význam, keby sa čakala nejaká globálna apokalypsa, alebo keby si sa rozhodol pre život v austrálskej stepi 2tis.km od ľudí, bez možnosti pripojenia k internetu. Ale obávam sa, že v obidvoch prípadoch to nebude to pravé, čo budeš potrebovať :wink:

Napsal: 29 dub 2015, 15:13
od Hydrawerk
Longin píše:Myslím, že i veřejnost se přes veřejné karty předmětů dokáže proklikat ke skriptům a dalším předmětům, tak nevím co řešíš :D
Bez přihlášení do systému jsou ty materiály pro veřejnost neviditelné. Doporučuji vyzkoušet. https://www.vutbr.cz/studium/ects-katal ... pid=148669

Napsal: 29 dub 2015, 15:41
od Wolfik
mihal-
Rozumím ti kam míříš, ale buďto si mě špatně pochopil nebo jsem se špatně vyjádřil, ale já mluvím o těch fakt dobrých materiálech.

Uvedu příklad často vděčného tématu mezi studenty a to je programování mikrokontroléru například 8bitových AVRek. Tohle téma je spojeno se spousty "propastmi" a špatnými způsoby řešení a návyky. V obou případech je to o praxi (bastlení a programování), ale je rozdíl strávit dny pročítáním tun aplikačních poznámek, tutoriálů rozesetými různě po netu (které často vedou k naprostým prasárnám, když se to někteří experti snaží poslepovat ve větším projektu a pak tvrdí, že jsou v tom zkušení, ale to je jiné téma), projíždět fórum avrfreaks.net nebo to mít všechno přehledně pohromadě a hlavně ukázano, tak jak by se to mělo dělat. Protože nejhorší je dostat nějaký návyk a pak se ho snažit odnaučit.
Jeden takový předmět (s novým vyučujícím) na naší fakultě je a víceméně v celém kurzu je přehledně probrána nebo nastřelena řešení, které jsem musel zdlouhavě předtím googlovat nebo odvozovat z aplikačních poznámek výrobce.
Takových prakticky a do hloubky zaměřených předmětů je na škole málo a proto mě zajímá, jestli na jiných školách takové jsou taky.


Už vidím nějakýho dědulu, co mi tady začně psát něco na způsob, že za jeho času žádnej internet nebyl a museli jsme blablablabla

Napsal: 29 dub 2015, 17:04
od mihal
Lenže ono triediť je treba podľa určitých kritérií a tie má každý iné. Jeden chce, aby to bolo stručné, iný aby to bolo rozvetvené a poriadne vysvetlené ... Skriptá často naväzujú do podobných predmetov, kde sa predpokladá, že sú zvládnuté, dôraz sa často kladie na nejaké detaily, ktoré sa líšia podľa toho, ako je autor zbehlý a či chce alebo nie, ťahá to potom jedným smerom. To je potom cítiť aj na absolventoch.
Je dosť možné, že by si našiel niekoho s rovnakým kritériom ako máš ty a on si takto skriptá vytriedil, ale praktická úspešnosť tohoto hľadania bude mizerná. Pozri sa len na to, koľko študentov od vás si hľadá informácie aj v iných skriptách ako v tých čo máte predpísané.
Keď sa dostaneš do praxe, tak na 95% toho čo sa učíš môžeš hodiť bobok a pôjdeš po informáciách tak špecifických, že keby sa všetkým podobným na škole venovala hodina, tak máš štúdium na 50 rokov.
Dnes je /takmer/ každý úzko špecializovaný, taká je doba.
Na druhej strane, nech stále neplkám, ak máš ešte v 4.ročníku síl na takéto veci, tak si tie skriptá prebehni sám. Čas tomu venovaný sa ti možno raz vráti.

Napsal: 30 dub 2015, 18:50
od rudolf02
Longine - chceš fakt dobrý materiál do zálohy, neb ho ještě nepotřebuješ. Ty materiály nehodláš momentálně číst, jen bys rád po škole měl na disku něco, co by se možná mohlo v budoucnu hodit. Jó co by Ti na to řekl prof. Kalendovský?

Takže Ti zbývá objevit publikaci Sdělovacím inženýrem specialistou v budoucnu bez práce a námahy - nič jednoduchšie.

Jo a nic nezastará rychleji, než technické vědomosti.

Napsal: 30 dub 2015, 19:28
od Wolfik
rudolf02 píše:Longine - chceš fakt dobrý materiál do zálohy, neb ho ještě nepotřebuješ. Ty materiály nehodláš momentálně číst, jen bys rád po škole měl na disku něco, co by se možná mohlo v budoucnu hodit. Jó co by Ti na to řekl prof. Kalendovský?

Takže Ti zbývá objevit publikaci Sdělovacím inženýrem specialistou v budoucnu bez práce a námahy - nič jednoduchšie.

Jo a nic nezastará rychleji, než technické vědomosti.
S tou větou o té übersuper publikaci si mě urazil ve stylu, že patřím do té skupiny elektrovysokoškoláků, co za celý semestry nepřečetli ani jednu odbornou knihu a jenom chtěli všechno ofejkovat.
Jak na vejšce tak i na střední platí, že ta škola z vás neudělá odborníka, ale měla by vám ukázat cestu...jak jsem se tu ve všech příspěvkách snažil nepřímo vysvětlit, ale asi se to minulo účinkem.
Co je špatného na mém dotazu? Jak se to líší od dotazu typu "prosím doporučte literaturu na tématiku..." Jestli chceš odpovídat ve stylu, že je to "školní warez", tak si znovu pročti thread.

Napsal: 01 kvě 2015, 07:26
od p32
Já s Longinem souhlasím. Dělá to správně a jak to pak využije, tak to je věcí jeho inteligence. S autorským zákonem to nemá nic společného, ten se vztahuje totiž na šíření autorského díla a nikomu ho nezakazuje ho číst. Autor sám jeho zveřejněním se čtením přece podle zákona souhlasí. A jestliže tam budou použité stejné spojky apod., tak to nemá s původním dílem nic společného. Co někdo vytvoří z posbíraných informací, tak je jeho věc. Neměl by doslova opisovat a informovat bez odkazů na původ informací.

Napsal: 01 kvě 2015, 12:11
od Zmije
Jsem toho názoru, že aktivity jaké vyvíjí Login by se měly na EB spíše podporovat, než od nich lidi odrazovat.

Napsal: 01 kvě 2015, 12:30
od rudolf02
Longine, nechci Tě urážet, pouze jsem rozvedl Tvou myšlenku. Narážkou na Kalenďáka (opět nechci nikoho strašit) jsem se snažil naznačit, že pro titul Ing. se dříve muselo zatraceně kmitat po odborné stránce, pokud to někdo nevzal zkratkou přes politiku. Alespoň na některých fakultách VUT. Nakonec duo Matyáš-Vavřín drželi laťku také hódně vysoko.
K odborné úrovni? To si může dovolit výběrový systém školství, nikoli dnešní náborový. Přesto se školy snaží dávat obecný rozhled. Naopak vidím nebezpečí v tom, že do výukových plánů v jednotlivých regionech by měly začít zasahovat firmy tak, aby zúžily technický rozhled a školy nutily do specializace, která bude řešit pouze jejich okamžité potřeby. Snad to nedopadne.
Nevím jak na VŠ, ale na střední má zájem o technický obor cca 70% (alespoň při té bídě dojdou k maturitě). Z nich skutečných zájemců, kteří jsou ochotni tomu věnovat volný čas i peníze a nepoužívají CTRL+C, CTRL+V je 10%. Proto se obávám, že nabízeným materiálům ze strany učitelů není mezi studenty odpovídající zájem a chybí zpětná vazba tyto materiály vylepšovat.
Jinak o programování trochu vím, dobrý programátor nevznikne četbou, ale víceletou praxí. Problém je v tom, že stejně za pár let jsou jiné techniky, jazyky, normy a především specializace. O programování se zmiňuji proto, že téměř vše v dnešní době obsahuje počítač (pracující s neblahými rovnicemi). Nakonec je i v obyčejném receiveru. A hit dnešních průmyslovek - DC zdroj, barevná hudba, voltmetr, generátor atd - vše monočip. Analogy mizí ze scény.
Materiálu mám hodně, ale rychlejší je to na netu. Taktéž s mihalem, že význam má především to, co si sám uděláš.