Stránka 1 z 1

L78020C-V jako stabilizátor 5V

Napsal: 03 kvě 2015, 19:28
od toMajstr
Dobrý den, šel by L78020C-V použít jako stabilizátor napětí pro MCU s napájením 5V? Se svojí absolitně nedostatečnou angličtinou jsem se dočetl že to umí dávat 5,5.2,8...24V ale už jsem nějak nezjistil jak to nastavím.

Napsal: 03 kvě 2015, 20:08
od Milan_F
Jseš si jistej tím, že jsi správně opsal typ stabilizátoru?

Napsal: 03 kvě 2015, 20:14
od Neniu
Opravdu se jedná o L78020C-V? Já totiž nějak nenacházím.

Pokud je to L7820, tak ten již nacházím, ale s tím to nepůjde ;-)

(Protože to jsou pevné stabilizátory s napětím od 3 do 24 V, ale v řadě, napětí se různí podle toho, jaké číslo je na konci. Takže 7805 dává 5 V, 7812 dává 12 V...)

Napsal: 03 kvě 2015, 20:45
od toMajstr
omg, já jsem neschopnej, je to L7820C-V, sry

Napsal: 03 kvě 2015, 21:23
od EKKAR
Podle datasheetu to znamená, že je to stabec v pouzdru TO-220 "C-type" . Číslice na 3. a 4, pozici označujou výstupní napětí, takže se stabcem 7820 prostě NEJDE udělat 5V zdroj. Musel bys použít typ 7802, kterej má výstupní napětí 2,2V nebo 2,5V (podle výrobce), případně přímo typ 7805. http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 820CV.html

Napsal: 04 kvě 2015, 07:52
od toMajstr
ok, našel jsem 7805 hned vedle, ještě by mě zajímalo jaké napětí do toho přijde, píšou tam 40V ale řekl bych že tam může být i míň, že?

Napsal: 04 kvě 2015, 08:50
od Milan_F
Nauč se trochu číst datasheety. Těch 40V platí pouze pro stabilizátor 7824 (7820), a je to MAXIMÁLNÍ napětí, které lze na vstup stabilizátoru přivést.
Pro 7805 - 7818 je max. vstupní napětí 35V.
Minimální vstupní napětí musí být minimálně o 2 - 3V vyšší než výstupní.

Napsal: 09 kvě 2015, 21:21
od weed_smoker
Jenom takovej dotaz:
Je možný,aby 7812 od NEC topil asi na 60°C prakticky naprázdno při 24V napájení?Na vstupu je za můstkem kondík 100u/40V a tantal 10u,na výstupu nic jinýho než 10u/25V tantal nevisí.Má to napájet jenom 2 dvojitý OZ,tak by filtrační elyt 100u snad stačil. Byl tam 7815,kterej ale "dostal" od mizernýho tantalu na výstupu (tantal se jevil měřením OK,ale byl načatej a chcípnul při polovině "štítkovýho" napětí,od tý doby ten 7815 dával 18V a šel ven taky).Ten 7812 dává 11.8 až 11.9V,to vypadá normálně,jenom topí i nezatíženej.Chladič na něm není,ale přidám ho.

Napsal: 09 kvě 2015, 22:52
od EKKAR
Nejspíš kmitá jako blázen. Zablokuj mu správně podle datasheetu vstup i výstup keramickýma kondíkama 100nF proti společnýmu vodiči a bude mít po ftákách s kmitáním ...

Napsal: 10 kvě 2015, 00:15
od weed_smoker
Zkusim tam ty 100n přidat a uvidí se.A asi bych neměl používat "balónkový" tantaly z výtěže,už mně takto podrazily víckrát.

Napsal: 10 kvě 2015, 08:40
od Kvicala_r
Jeste sem nemel spatny tantal- teda pokud ho nekdo moc netrapil reverz polarity nebo teplem. Asi je to zbytecny upozornovat, ale u tantalu jako jedinych je znacene plus

Napsal: 10 kvě 2015, 11:31
od weed_smoker
S těma 100n se to zlepšilo,stábl nehřeje tolik.Je trochu vlahej,víc než 45°C mít nebude.To napětí se hejbe v desetinkách 11.6-11.9V,to ale může kecat měřák (klon 830B koupenej v PL na tržnici za 100,- ).
BTW.U těch tantalů je možný,že trpěly teplem nebo střídavinou,nevim z čeho všeho pocházej(nejvíc 80/90.léta,CZ a západ),možná byly v něčem jako vazebáky.Nejvíc odcházely ty zelený s černym nápisem C a U bez označení polarity(75%KO na zkrat,často bez prasknutí a čoudu),pak tmavomodrý s bílym nápisem a značenou polaritou(50% a obvykle čoud) ,nejmíň červený(jeden),žlutý(žádnej),tmavomodrý se stříbrnym nápisem(taky žádnej),světlemodrý a oranžový(1-3ks od barvy).