Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?

#1 Příspěvek od PavelFF »

Ahoj,
zakoupil jsem si nový šlaufek, abych mohl napumpovat klasickou ruční pumpičkou duši byciklu s "automobilovým" ventilkem.

Z nějakého důvodu v místě, kde kdysi býval prostý otvor obklopený těsnicím kroužkem, je teď uprostřed koaxiální čudlík, který tlačí na ventilek a vypouští mi gumu. Podle tohoto odkazu se to nejspíš jmenuje "odmačkávací píst". http://www.bikebros.cz/p/velobel-slaufe ... mpicky-59/

Když ho našroubuju, duše mi fouká do pumpičky. To by se dalo ještě nějak skousnout, ale než šlaufek po nafouknutí odšroubuju, vzduch mi uteče.

Jak mám nafouknout takovou duši? Nepřišel jsem na tu fintu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Máš blbej šlaufek - to co popisuješ je šlaufek k pumpičce SE ZPĚTNÝM VENTILKEM - ten nepustí tlak z duše dál do pumpičky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od PavelFF »

Dobře, jenže když se snažím po nafouknutí odšroubovat šlaufek, tak čudlík ještě tlačí na ventilek, ale vzduch už utíká skrz závity a tlak v duši nedefinovaně klesne(podle rychlosti odšroubovávání).

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#4 Příspěvek od tiktak1953 »

Ten cudlik v strede vrtakom odvrtaj ,nebude ti potom vypustat vzduch z duše.Alebo si kup inu hadicku(šlaufek)Dufam ze vies na co to tam je?
Myslim, ze Ekkar to zle vysvetlil a je to inac.
Ten tvoj šlaufek ti pri zakrucani vtlaca spetny ventyl do duse ,aby nemusel kompresor ci pumpicka prekonavat jeho tlak,tym padom ti aj unika vzduch pokial to na fest nezatiahnes,ci uplne nevykrutis šlaufek.Ak ti aj po odkruteni šlaufeka este fuci vzduch,tak mas zly ventyl v dusi!Treba ho vykrutit a dat novy..Tak isto je to aj u tlakomeru,ze v strede ta tycka vtlaci do duse ventil.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od PavelFF »

Nenapadlo mě, že něco takového může existovat a vzal jsem z regálu prostě šlaufek na autoventil, aniž bych ho uvnitř zkoumal.
Bál jsem se, že je to nějaká eurohujeřina a že už třeba jiný typ nedělají.
Koupím jiný.

OK, mám tedy kompresor nebo pumpičku se zpětným ventilkem. Tak mi vysvětlete, jak zamezit úniku vzduchu při odšroubování. Ještě navíc se mi při odšroubování chová šlaufek tak pitomě, že se točí celá hadička (s pumpičkou na opačném konci) , místo aby se točila jen převlečná matice a hadička stála.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#6 Příspěvek od tiktak1953 »

Takto ked to nevidim ,skusim poradit toto:jedna moznost je odvrtat v strede z toho čudlika.druha moznost vykruc ten ventil z duse a ten kolik mosazny v strede o nieco sktrat.Musis ho mat ale do dusi zakruteny pokial ide!Myslim ze som videl dve dlzky tychto ventilov do dusi.Aby sa ti ta maticka na slafeku tocila,musis ju rozchodit,to znamena tocit s nou,naolejovat jemne a tocit.Alebo kupit druhu ktora sa bude lachko tocit.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

Zdarec.
Mám podobný "slauch" - Ten výstupek uvnitř zatlačí střed autoventilku dovnitř, takže pumpou, nebo kompresorem nemusíš překonávat tlak pružinky. Jak já postupuju v případě demontáže šlauchu z ventilku?
rukou tlačím šlaušek na ventilek a druhou rukou odmontuju převlečnou matku, dokud to jde. Pak rychle za šlaušek zatáhnu a pokračuju až do odpojení od ventilku. Vzduch jen krátce sykne.
Doma foukám kolo autokompresorkem, který napojím na baterii od vrtačky.
Obrázek

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od PotPalo »

Hneď tu radíte odvŕtať = zničiť to. A ja som práve takúto redukciu kedysi vyrábal. Redukcia klasický ventil -> autoventil, so spätným ventilom.

Nič nevŕtať! Vytiahni odtiaľ pinzetou tesnenie, potom ten kolíček. Mala by pod ním byť priehlbinka, v ktorej by sa mala voľne pohybovať gulička, tá slúži ako ventil. Ak tam nieje (ako že asi nie keď to uniká), tak tam nejakú daj, na materiáli nezáleží, napríklad kovovú. Prikladám nákres ako to funguje. Pri zábere pumpou gulička klesne a ľahúčko sa vzduch dostane do duše. Pri spätnom tlaku sa gulička dostane do zúženej časti a zabráni vzduchu úniku naspäť. Plastový kolíček ktorý drží guličku aby nevypadla zároveň stláča stred autoventilu a tým ho vyradí z činnosti (otvorí ho), inak by sa musel tlakom stlačiť aby šiel vzduch dnu, a to ide dosť ťažko nakoľko drží zavretý pružinkou.
Ak je to novo kúpené a teda v záruke, treba vymeniť, je to chyba vo výrobe. Odskúšaš ľahko: fúkneš/ťaháš. Ide len jedným smerom=dobrá.

Že sa točí celá hadička je bežná vec, treba ten koniec vybehať, vyvekslať. Keď to takto hnevá, tak sa s tým nes**iem a točím rovno pumpou, ono sa to odšróbuje od ventilu.

A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac.

edit: teraz pozerám ten link: "...s odmáčkávacím pístem". Žeby to tak bolo schválne? A spätný ventil by bol na nejakej pumpe? Divné.
edit2: tu je správne "s guličkou": link
Přílohy
redukcia ventil.png
(1.87 KiB) Staženo 94 x
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od PavelFF »

PotPalo píše:...A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac....
To teda sakramentsky vadí, tá strata. Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký) a ani se nedá předem určit, jak velkou, protože nevím, za jak dlouho se mi podaří odšroubovat šlaufek.

Koupím nový šlaufek(když se ještě vyrábí), nebo odfrézuju či odcvaknu ten čudlík, to už je jedno. Mám čudlík plastový.

Jen mě zajímalo, proč takovou vymoženost začali dělat. Totiž celá desetiletí generace cyklistů foukaly kola šlaufkem bez "odmačkávacího pístu" a fungovalo to kupodivu taky. Výhoda byla právě ten nemizející vzduch při odpojování šlaufku a stačila obyčejná pumpička.

Tohle http://www.funes.sk/doplnky-a-ostatne/p ... s?limit=75je zrovna odstrašující příklad. Ten ocelový šmejd zevnitř nejde rozumně odstranit.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od PotPalo »

PavelFF píše:... Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký)
No práve na toto je tam ten ventil s guličkou. Z "ťažko získaného tlaku" je ľahko získaný tlak, bez námahy nafúkam úplne do tvrda, dokonca musím dávať pozor aby som to neprehnal a neprasklo to. :lol:

Mal som tú česť fúkať oboma spôsobmi, nedá sa to porovnať. Klasickou hadičkou na autoventil nikdy viac. Tam sa už nedalo, a koleso ešte nebolo dosť tvrdé.

Ešte dodám, že ten odstrašujúci príklad som mal, dalo sa to ľahko vytiahnuť špicatými klieštikmi (možno trochu pootáčať).
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#11 Příspěvek od milous2 »

Zdravím při sobotě.
No a vězte,že já bych po tom "šlahounku" (říkám mu tak celý život) skočil všema deseti. Měli sme v obci obchod,něco jako železářství. Říkali sme mu "u náhody" Když člověk něco nutně potřeboval koupit a rozhodl se tam vyrazit,byla opravdu velká náhoda,že měli otevřeno :lol: Takový šlahounek z odkazu tam měli za 18.korun a já dodnes lituji,že jsem si jich nevzal víc.Možná,ale měli poslední,už si to nepamatuji :lol: Přes výše popsané neduhy s únikem "pracně" dofoukaného vzduchu do veloduše je to dobrý šlahounek. Je to o hbytosti prstů kolem ventilku a dvou drátů výpletu kola.Z lenosti také foukám kolo kompresorkem s nástavcem na hadici,ale pumpička se hodí vždcky.
http://www.funes.sk/doplnky-a-ostatne/p ... s?limit=75
I za 35.Kč / kus, bych bral dva okamžitě. Pěkný den.

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#12 Příspěvek od stasek »

Tuhle ptákovinu už dělali rusáci u hustilek k Moskvičům 412, mám doma doteď i s pumpou. Má to stejné neduhy jak popisuje Pavel. Nepoužívám to, ale je mi líto vyhodit pumpu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Prostě je to blbost . Tohle opravdu nemohl vymyslet někdo , kdo fouká kola . Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Michal22 »

Nejlepší byly staré autopumpy, které měly úhlovou koncovku s páčkou- při sklopení páčky došlo ke zmáčknutí gumového těsnění (tím se zaaretovala koncovka na ventilku, zároveň i zatěsnila) a také vysunutí středního kolíku (čímž došlo k zasunutí vnitřku ventilku, nemusel se potom překonávat odpor pružinky).
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#15 Příspěvek od KUBO »

Toto používam ja. Je to univerzálne a hlavne rýchlo odpojiteľné.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“