Stránka 1 z 1

Tyristor - vnitřní struktura - něco mi tam nesedí

Napsal: 01 srp 2015, 12:18
od Artaban001
Zdarec. Mám dlohou chvíli, přiznám se. A když mám dlouhou chvíli, tak mě napadá spousta ptákovin. Našel jsem tu pár "ukořistěných tyristorů" (pár jsou 3, ale jeden se prosekl, tak mi právě ty dva zbyly). A když jsem tak spekuloval nad tím, co s nimi, tak jsem si osvěžil pár znalostí, což není nikdy na škodu. No jo, jenomže informace z okolí může být v rozporu s tím, co jsem o nich zjistil při své praxi.
Takže k věci:
Všude se uvádí, že tyristor je čtyřvrstvá polovodičová součástka PNPN
Obrázek
No jo, ale zkoušeli jste někdo měřit zrovna ten přechod Gate- katoda?
Mělo by to být měřitelný pouze diodovým testem a mělo by to ukazovat napětí přechod hradlo-katoda v hodnotě okolo 0.7V. Ve skutečnosti se dá měřit ohmetrem a naměří se tam odpor kolem 20R (setkal jsem se z hodnotou 16R až 150R v závislosti na kuse u stejnýho "modelu" tyristoru)
A ten odpor je v obou směrech stejný. Tak copak nám opoměli říct?

Napsal: 01 srp 2015, 13:07
od jiriS
Pokud mě paměť neklame, tak paralelně k přechodu je tam rezistor, který "zkratuje" kapacitu tohoto přechodu, aby tyristor nebyl citlivý na kdeco naindukované ne přenesené kapúacitním děličem z anody.
Jirka

Napsal: 01 srp 2015, 15:43
od masar
Odpor mezi řídící elektrodou a katodou je tam kvůli zvýšení blokovacího napětí Ubo tyristoru a zvýšení přípustné strmosti nárůstu Uak. Bývá realizován příměsí kovu v přechodu.
Podrobnosti jsou např. zde.
:wink:

Napsal: 01 srp 2015, 16:10
od tomasjedno
masar píše:...Bývá realizován příměsí kovu v přechodu...
Takhle bych to neformuloval. Bývá realizován tak, že vrstva řídicí elektrody místy dosahuje až ke kovovému kontaktu katody.

Napsal: 01 srp 2015, 21:03
od xsc
A bývá to jen u výkonnějších tyristorů. Kdybyste měl na hraní nějaké nízkovýkonové, tak by se chovaly podle teorie.

Napsal: 01 srp 2015, 21:13
od Artaban001
No bohužel malovýkonový nemám. Jen ty TR 922..
Ale až na nějakej narazím, tak to odzkouším..

Napsal: 01 srp 2015, 21:22
od tomasjedno
Jo rychlé, no tak ty jsou kvůli dU/dt obzvlášť zashuntované.

Napsal: 03 srp 2015, 06:28
od BOBOBO
Ano , už jsem to sem z praxe před lety dával . Nemohl jsem rozchodit tyristorový regulátor z AR . Dělal jsem je v té době na kšeft . Po několikadenním martyriu jsem se dostal , už jsem nevěděl doma co jiného , měřit řídící přechod v závěrném směru . Dostal jsem se k minimální hodnotě . Udělal jsem si přípravek a zajel do prodejny Tesla v HK a tam jsem si potřebné vyměřil . Jednalo se o řadu KT70X .