Přeprogramování Motoroly v SAAB TWICE modulu

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

Přeprogramování Motoroly v SAAB TWICE modulu

#1 Příspěvek od arambula »

Zdravím,
Kamarádovi ukradli klíče od auta, byl donucen vyměnit jednotku, protože pokud není k dispozici alespoň jeden přihlášený klíč, nelze přihlásit jiný. Jednotku bez klíče tu mám na stole, je v ní jakási Motorola, která má v sobě kódy klíčů. Vzhledem k tomu, že se o SAABy úzce zajímám, bylo by pro mě zajímavé do té Motoroly nahrát data z jiné, ke které je klíč a tím jí oživit. Takto je to jen hezké těžítko. Mohl by mi někdo poradit, jak na to? Foto procesoru je na fotce. Předem děkuji za rady a inspiraci.

P.S.: Datasheet jsem nenašel
Obrázek

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#2 Příspěvek od Jodr »

Je to MC68HC05X32. Programovat MCU je možné i v zapojení jednoduchým programátorem připojeným k seriovému portu, nebo sofistikovanějším zařízením pro USB. Podívej se po netu, najdeš tam i vhodné programy.

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#3 Příspěvek od arambula »

Tak programátor není problém, jenže šváb bude na 99% zamčenej. Na netu jsem našel pŕogramátor ETL 705, co to umí vyčíst a zapsat z/do zamčeného, ale nikde od něj není schema. Je to vůbec reálné?

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#4 Příspěvek od Jodr »

Zamčený? Nejdříve zkusím, až pak tvrdím... i když vyloučit se to nedá...!

Jinak ETL Ti rádi odemykač prodají. Problém je v tom, že u HC05 při odemykání se maže obsah eepromy. V tom případě nenačteš ani data, která chceš z druhé jednotky překopírovat. Myslím, že do "čistého" MCU by klíče měli jít nahrát jako v automobilce při výrobě. Také nemohou mít nahrané klíče předem! Jinak HC705 a HC05 má odlišný bootloader!

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#5 Příspěvek od arambula »

Otázka je, co vše v té EPROM je. Vím, že jsou tam klíče a je to spárované i s motorovou ECU kvůli immo. Je jasné, že musí existovat způsob, jak ty klíče nahrát, jen prostě nevím jak. Můžu mít i jednotku, která je spárovaná se známým klíčem, respektive jednotku funkční. Ta je spárovaná se stejnou motorovou jednotkou, což znamená, že by se měly v dumpu lišit jen data klíčů.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#6 Příspěvek od Jodr »

arambula píše:Otázka je, co vše v té EPROM je. Vím, že jsou tam klíče a je to spárované i s motorovou ECU kvůli immo. Je jasné, že musí existovat způsob, jak ty klíče nahrát, jen prostě nevím jak. Můžu mít i jednotku, která je spárovaná se známým klíčem, respektive jednotku funkční. Ta je spárovaná se stejnou motorovou jednotkou, což znamená, že by se měly v dumpu lišit jen data klíčů.
Jako úvaha dobré, ale chybí step č.1 tj. přečíst eeprom...!

Odpovědět

Zpět na „Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů“