"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi

#1 Příspěvek od kiklop »

Zdravím, potřeboval bych radu, budu stavět v podstatě toto:
http://www.modifikasi.com/showthread.ph ... remly-Rare
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... 1421115107

Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?

Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A

Děkuji.

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#2 Příspěvek od Neniu »

Mám dobrou náladu a tak mne napadlo, že třebas i poradím. Ale ať si tvojí otázku čtu jak chci, nějak mi nedochází, na co se vlastně ptáš.

Můžeš se, prosím, zeptat ještě jednou a jinak? Asi fakt nehovořím řečí tvého kmene.
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#3 Příspěvek od kiklop »

Co za cívku použít?

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#4 Příspěvek od samponek »

Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#5 Příspěvek od Neniu »

Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#6 Příspěvek od Ondra2 »

Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#7 Příspěvek od kiklop »

Neniu píše:Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#8 Příspěvek od kiklop »

Ondra2 píše:Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.
Ty víš co mám v autě? Asi ne, tak bys mohl prosím přestat přispívat takové žvásty.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#9 Příspěvek od kiklop »

samponek píše:Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.
Kolik odebírají v běžném chodu netuším, 320 je součet pojistek při poslechu nepraskne 300A pojistka.

10m?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#10 Příspěvek od termit256 »

V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#11 Příspěvek od rezis »

kiklop píše:...
10m?
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#12 Příspěvek od Neniu »

kiklop píše:320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
Nevím, jak to počítáš, ale pokud zesilovač může vzít takový proud, tak všechny součástky v jeho napájecí větvi musí takový proud snést, jinak je to pěkná... no nepěknost.

Jak tam jsou ty pojistky? Pro každý kanál samostatně? Takže usuzuji, že tam jsou 4 x 80A pojistky? Každý kanál má tedy cca 1 kW?

Nechci ti kazit radost, ale tlumivka je tam asi zbytečná, na rozdíl od kvalitních a pořádných kondenzátorů. V zesilovači je měnič a ten si s rušením poradí. Případné filtry mají vliv jen mezi měničem a vlastními zesilovači. Dávat složité filtry před měnič je dosti sporné :-)
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#13 Příspěvek od kiklop »

termit256 píše:V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.
Velice vtipné, málem jsem se i zasmál

Uživatelský avatar
feliz_navidad
Příspěvky: 591
Registrován: 15 říj 2009, 02:00

#14 Příspěvek od feliz_navidad »

Druhou baterku máš přímo u měniče a máš k ní od alternátoru nebo první baterky natažené samostatné přívody plus i minus? Pokud ano, tak nic nestav, je to zbytečné. Pokud ne, tak to tak udělej.

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#15 Příspěvek od kiklop »

rezis píše:
kiklop píše:...
10m?
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Auto slouží na SQ takže chci odrušit vše co jde.
Díky to jsem přesně potřeboval, takže cívka nesmysl A-metr také nic. V-metr je pro kontrolu, sice obě baterie odděluje relé aby se nevycucla startovací baterka, ale pro jistotu.
Altík zatím stíhá, baterky jsou samozřejmě často dobíjené mimo auto.

Díky za radu.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“