Stránka 1 z 2

"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi

Napsal: 21 říj 2015, 11:46
od kiklop
Zdravím, potřeboval bych radu, budu stavět v podstatě toto:
http://www.modifikasi.com/showthread.ph ... remly-Rare
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... 1421115107

Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?

Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A

Děkuji.

Napsal: 21 říj 2015, 13:12
od Neniu
Mám dobrou náladu a tak mne napadlo, že třebas i poradím. Ale ať si tvojí otázku čtu jak chci, nějak mi nedochází, na co se vlastně ptáš.

Můžeš se, prosím, zeptat ještě jednou a jinak? Asi fakt nehovořím řečí tvého kmene.

Napsal: 21 říj 2015, 13:43
od kiklop
Co za cívku použít?

Napsal: 21 říj 2015, 14:07
od samponek
Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.

Napsal: 21 říj 2015, 14:12
od Neniu
Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.

Napsal: 21 říj 2015, 14:58
od Ondra2
Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.

Napsal: 21 říj 2015, 16:09
od kiklop
Neniu píše:Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.

Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.

Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.

Napsal: 21 říj 2015, 16:10
od kiklop
Ondra2 píše:Hlavně to pak nezapomeň "zabít" repráky s 80dB citlivostí.
Ty víš co mám v autě? Asi ne, tak bys mohl prosím přestat přispívat takové žvásty.

Napsal: 21 říj 2015, 16:17
od kiklop
samponek píše:Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )

320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.

Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.
Kolik odebírají v běžném chodu netuším, 320 je součet pojistek při poslechu nepraskne 300A pojistka.

10m?

Napsal: 21 říj 2015, 16:45
od termit256
V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.

Napsal: 21 říj 2015, 17:07
od rezis
kiklop píše:...
10m?
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.

Napsal: 21 říj 2015, 17:09
od Neniu
kiklop píše:320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
Nevím, jak to počítáš, ale pokud zesilovač může vzít takový proud, tak všechny součástky v jeho napájecí větvi musí takový proud snést, jinak je to pěkná... no nepěknost.

Jak tam jsou ty pojistky? Pro každý kanál samostatně? Takže usuzuji, že tam jsou 4 x 80A pojistky? Každý kanál má tedy cca 1 kW?

Nechci ti kazit radost, ale tlumivka je tam asi zbytečná, na rozdíl od kvalitních a pořádných kondenzátorů. V zesilovači je měnič a ten si s rušením poradí. Případné filtry mají vliv jen mezi měničem a vlastními zesilovači. Dávat složité filtry před měnič je dosti sporné :-)

Napsal: 21 říj 2015, 17:20
od kiklop
termit256 píše:V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.
Velice vtipné, málem jsem se i zasmál

Napsal: 21 říj 2015, 17:28
od feliz_navidad
Druhou baterku máš přímo u měniče a máš k ní od alternátoru nebo první baterky natažené samostatné přívody plus i minus? Pokud ano, tak nic nestav, je to zbytečné. Pokud ne, tak to tak udělej.

Napsal: 21 říj 2015, 17:39
od kiklop
rezis píše:
kiklop píše:...
10m?
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Auto slouží na SQ takže chci odrušit vše co jde.
Díky to jsem přesně potřeboval, takže cívka nesmysl A-metr také nic. V-metr je pro kontrolu, sice obě baterie odděluje relé aby se nevycucla startovací baterka, ale pro jistotu.
Altík zatím stíhá, baterky jsou samozřejmě často dobíjené mimo auto.

Díky za radu.