Stránka 1 z 1

Elektronický omezovač otáček Škoda 120 apod

Napsal: 11 led 2016, 23:59
od Davepast
Zdravím pánové,
pro závodní účely do Fiatu 600 sháním regulovatelný elektronický omezovač otáček.
Představa je taková, že zapojení bude snímat impulzy od rozdělovače a pokud překročí nastavené otáčky (počet impulsů) odpojí zapalování (přes relé mezi rozdělovač a indukčku) a to buď dokud otáčky neklesnou nebo na určitý časový interval, např 0,3 sekundy - nejlépe také regulovatelný.
Předpokládám, že nějaký elektronický omezovač spoustu bastlířů na svých Škodovkách nebo Ladách testovalo nebo možná i kdysi vyšlo v Amáru a pod.
Pokud by jste někdo našel schéma, budu vděčný :-)
Řešit toto komerčními výrobky za tisíce se mi nechce :-)
Díky David.

Napsal: 12 led 2016, 00:33
od ZdenekHQ
V tomto oboru jsem absolutní laik, ale s přihlédnutím k dynamice motoru a převodovky by to chtělo spíš selektivní a plynulé "odpínání" jednotlivých válců, ne celého zapalování.

Pokud se třeba kola/motor protočí někde v blatě a pak se chytnou za pevnou zem při vypnutém zapalování, tak to může taky chcípnout...

Napsal: 12 led 2016, 01:00
od EKKAR
Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování - ono to vypnutí je v relativně vysokejch točkách a má to minimální hysterezi, takže to při "zabrání omezovače" nestačí úplně chcípnout a když to vyjede až do těch hraničních otáček, tak to spíš začne pulsovat...

Příklad z mojí "garáže" - "folksvágňácká" atmosférická 4-válcová čtrnáctistovka BXW má omezovač nastavenej na 5800rpm s tím, že pokud se netočej kola = auto se nepohybuje, ŘJ nedovolí překročit hranici 4500rpm kvůli spojce. A když s ním občas vyjedu "až do omezovače" (trojka vytočená při předjíždění a pod), chová se to spíš jako by bylo přicpaný sání než jako tvrdě vypnutý zapalování - auto jenom přestane zrychlovat a někdy to i jako zaškube, rozhodně to ale není "náhlá smrt a odpadnutí nazad".

Napsal: 12 led 2016, 01:13
od ZdenekHQ
Vzpomínám si na doby "uvařených" škodovek (prasklá hlava, málo vody atd.), kde odpadávaly kabely od svíček díky prasknutýmu bakelitu. Rekord byl chlap, co dojel 20km se 120 (105?) na dva válce (teda spíš 1 a půl), aniž by si toho všiml. Jen si stěžoval, že to bylo líný. Vůbec mu nevadilo, že to mělo zvuk jak tank...

Napsal: 12 led 2016, 01:26
od ZdenekHQ
EKKAR píše:Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování.
U škodovky bez vstřiku se vlastně bude jen proplachovat válec směsí, možná se to pak může i dočasně přechlastat. Z dotazu vím, že se jedná o nějakého závodníka, proto ta poznámka o blatě, to se na dálnici nestane....

Napsal: 12 led 2016, 05:43
od BOBOBO
On se PAL prodával , dával jsem sem k tomu odkaz . Ale nikdo nemá či nechce dát zapojení .

Napsal: 12 led 2016, 06:28
od passion
Niečo podobné som kedysi staval k našej hasičskej súťažnej mašine. Bolo to home made a uzemňoval som pulzy k tranzistoru čo napájal indučku. Bolo to celé také poloelektronické zapaľovanie s klasickým ramienkom a indučku sýtil tranzistor cez PIC. Malo to len jednu nevýhodu, že bez batérie to nešlo naštartovať (pôvodne to malo "skackajúte" magneto a tam nebol problém). Nemám už k tomu vôbec nič ani sa mi to nechce znovu vymýšľať, len som sa chcel podeliť so skúsenosťou - ak nebudeš odpájať vstreky (čo asi na F600 nemáš), bude ti to strielať do výfuku. Ak závodíš, vieš prečo. Nám nespálené palivo raz otvorilo trochu prehrdzavenú vývevu. Ináč to bola paráda - lepšie ako odstrihnúť koníky na ventiloch pri pretočení naprázdno pred vcucnutím vody.

Napsal: 12 led 2016, 11:32
od TAKJAN
U mého prvního bawa (E28, 520i, mechanické vstřikování) to mělo omezovač přímo v rozdělovači, odstředivý. Když poprvé zareagoval, praštil jsem se do volantu:-))

Napsal: 12 led 2016, 12:14
od Ondra2
EKKAR píše:Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování
Ne tak úplně, zatím jsem nenarazil na auto (EURO1-EURO3, většinou japonci a korejci), který by odstavovalo zapalování, všechny jenom odstaví vstřiky.

Napsal: 12 led 2016, 12:35
od renda15
Přesně tak, auta, který mají vstřikování odstavují vždy vstřiky. Vypnutí zapalování totiž dělá ten efekt praštění se o volant jak tady někdo vtipně podotkl, o namáhání všeho ostatního nemluvě. Mnohé jednotky mají možnost ve vysokých otáčkách zkracovat dobu sepnutí, čímž dojde ke zmenšení energie jiskry a je to pozvolnější. Jinak to odpojení zapalování způsobí povětšině střílení do výfuku s možnými následky. Nejjednodušší způsob je použít jednotku, která to umí a ušetříš si spoustu dalších starostí.

Napsal: 12 led 2016, 14:47
od Soemtron
Možná by šel použít omezovač otáček PAL OE2 ( není nastavitelný ) který požívala Desta ve vozících řady MV 12B, MV15, MV16. Byl tam motor z Š1203. Mohla by ho mít firma Mátl-Bula Rajhrad nebo jiný servis VZV.

Napsal: 12 led 2016, 20:13
od jiriS
Kdysi jsem dělal omezovač do Š105/120 k elektronickému zapalování- snižovala se energie na kondenzátoru, který přes tyristor zapaloval jiskru.
Fungovalo to, ale způsobovalo to nerovnoměrný chod motoru. Díky značné energii pro zapálení jiskry nebyl výpadek výkonu motoru jednorázový a taky nedocházelo ke střílení do výfuku, ale u klasického kladívkového zapalování může nespálené palivo výfuk i utrhnout...

Pokud bych měl řešit omezení dnes, asi bych šel cestou snižování předstihu po dosažení maximálních otáček, ale to bez elektroniky jednoduše nepůjde.

Jirka

Napsal: 18 led 2016, 15:04
od PixelOrgy
Tipuju, ze privirani klapky by bylo asi slozity zbastlit doma ze?

Kdyz odpojis zapalovani, budes plnit valec benzinem, kterej ti pak blafne ve vyfuku, ne?

pusti ten karburator vubec dost vzduchu abys pretocil motor? Nikdy jsem auto s karbecem neridil, takze mozna blba otazka :oops: