Stránka 1 z 1
Identifikace rádia Tesla
Napsal: 26 led 2016, 18:51
od Milan
Kamarád mně donesl dárek - od myší a koroze sežrané rádio ,které však nejsem schopen identifkovat - viz obrázky . Vypadá to,jako by bedna byla
Pionýr 504U nebo 505U ,ale šasi asi pochází z něčeho jiného,z elektronek tam byla EBL21 a AZ11,magioko jsem ven zatím nedostal kvůli rezi .Zaráží mě ale též kladky lanka stupnice - to zase na 504,505 nevypadá stejně jako hnací kotouč lanka na ladícím kondu z textitu a ne z plechu.Trafo nad síťovým vypadá jako nějaké žhavící trafo,ale je zapojeno jako výstupák. Štítek a zadní stěna jako obvykle chybí . Tak opravdu nevím, snad někdo poradí ,jestli to mám vyhodit hned nebo až potom.....
. Díky za postřehy - příp.identifikaci šasi .
Napsal: 26 led 2016, 19:00
od Lukas-Peca
Ukázkový bastl, řekl bych
Napsal: 26 led 2016, 19:03
od jezevec
Je to
Tesla 504U-II "Pionýr", uvnitř Talisman.
Napsal: 26 led 2016, 19:12
od Milan
Šasi Talisman to nebude,chybí tam díra na patici UY1N a válcový srážecí odpor v pravém rohu šasi,je jiný ladící kond a cívky,zespodu je to úplně jiné.
Napsal: 26 led 2016, 19:20
od jezevec
Máš pravdu, šasí je jiné (neoriginální), nevšiml jsem si toho síťového trafa.
Napsal: 26 led 2016, 20:05
od kokun
Milan píše:... Zaráží mě ale též kladky lanka stupnice - to zase na 504,505 nevypadá stejně jako hnací kotouč lanka na ladícím kondu z textitu a ne z plechu. ...
To textitové kolo taky nebude origoš - někdo ho tam přišrouboval na to původní.
Jeho větším průměrem chtěl "nahnat" tu delší škálu neoriginální bedny (jejíž je ta stupnice součástí)
Napsal: 26 led 2016, 21:01
od BOBOBO
Stupnici bych tipoval z Romance .
Napsal: 26 led 2016, 21:52
od Milan
Zatím střelba mimo terč
.
To kolo má,podobně jako plechové u univerzálů,dvě části - menší bubínek , to černé ,je na provázek od hřídelky knoflíku ladění,to větší je na lanko s V zářezem na obvodu na ukazatel stupnice ,a provedení vypadá továrně a dobově (soustružení,frézování zářezů) . Ovšem ty velké 3 kladky na lanko není vidět u žádné Tesly.
Stupnice Romance je aspoň o třetinu delší a má úplně jiný potisk.
Napsal: 26 led 2016, 22:20
od TubeGuru
Zdar, řekl bych, že nejblíž se trefil Lukas-Peca, že je to bastl. Podle elektronkového osazení to jistě nebude univerzální přijímač, čili žádný Pionýr.
Potvrzuje to i přítomnost síťového transformátoru. Filtrační elektrolyt byl podle kódu vyroben v Červenci 1951. Bedna se sice Pionýru podobá, velmi podobnou měl přijímač fy Telegrafia C-dur, avšak dřevěnou.:
https://www.google.cz/search?q=telegraf ... mpkNzaM%3A
Podle mě je to bastl z první poloviny padesátých let s využitím dílů z několika různých dobových rádií, které měl "pachatel" k dispozici. Na fabrický výrobek kterékoliv továrny to nevidím.
Napsal: 26 led 2016, 22:51
od Milan
Určitě v tom někdo řádil,zřejmě vzal nějaké šasi z univerzálů a předělal to na elektronky E . Ovšem u všech mně známých univerzálů je v šasi díra na patici usměrňovačky,tady však není,jsou jen 3 díry (asi 2x ECH21 a EBL21). AZ11 byla asi doplněna s trafem nad výstřih původního potenc.hlasitosti .
Takže to mě mate.
Napsal: 05 úno 2016, 15:03
od Franta
Bakelitová skříňka, stupnice a reprák jsou z vývozní verze přijímače Tesla Pionýr, označované jako 403U PIONEER, zvláště tomu nasvědčuje plech pod stupnicí s průhledem a držákem pro magioko, ten "obyčejný" Pincek 504U-II nemá magioko, viz fotky zde, především pohled dovnitř rádia:
http://nostalgyradio.cz/moje-sbirka/tesla/403u-pioneer
...i když ta stupnice není vývozní provedení, má "naše"rozsahy a asi je z obyčejného Pincka.
Ty dvě kladičky jsou u obou verzích Pionýra původně na jedné osičce, bastlíř dal jednu na konzolku u repráku.
Šasi tu není vyfocené celé, takže podle takových fotek určit co to je dost dobře nejde. Ale ta vertikálně uložená cívkárna vlevo a hranaté kryty mezifrekvencí vzbuzují podezření, že pro stvoření této hrůzy použil bastlíř části z amatérské stavebnice pro Super 254E, viz pohled na hotové rádio 254E před vložením do skříňky zde:
http://nostalgyradio.cz/moje-sbirka/rad ... lerie/1100
Napsal: 06 úno 2016, 07:52
od Milan
Díky za příspěvky, nechám to na náhradní díly .