Stránka 1 z 2

Stolní vrtaèka

Napsal: 10 bře 2016, 22:21
od vladimir
Zdravím, poøídil jsem stolní vrtaèku Erman WPDP101 a mám problém:
pøi nejvyšších otáèkách trochu vibruje (asi kmitá klínovej øemen) a sklíèidlo se mi již dvakrát uvolnilo z kuželu. Zkoušel jsem znovu otøít a namáèknout na kužel, ale nepomohlo to.
Neví nìkdo, co s tím ? Naklepnout, pøilepit ?

Napsal: 10 bře 2016, 22:41
od monterjirka
Lepit?
Přeleštit, ale pokud kužel dostal někdy nějakou ránu, tak to nemusí pomoci.
A co ložiska? Pokud by byla horší, tak se vibrace řemenu mohou přenést na kužel a podílet se na uvolnění kuželu.

Napsal: 10 bře 2016, 22:49
od vladimir
Je to úplnì nový, zkusím to zítra poøádnì prohlídnout.

Napsal: 10 bře 2016, 22:55
od Soemtron
Reklamovat.

Napsal: 10 bře 2016, 23:38
od stanik84
Jestli je v záruce, tak reklamovat...

Pokud ne, zkus jemnou brusnou pastu - na zabrušování ventilů. Trochu to zamíchej s olejem, abys měl emulzi a zabruš... pak to očisti a vem obyč školní křídu, nanes na kužel a dotáhni... Nemělo by to nic dělat...

Napsal: 11 bře 2016, 01:52
od vladimir
Dík za rady, v záruce to sice technicky je, ale asi bych to složitì uplatòoval.Tak to zkusím zabrousit, dík za návod.

Napsal: 11 bře 2016, 07:15
od p32
Nic nelešti, stejně by to nešlo. Napřed si zjisti, kde je problém. Vem si nějakou křídu, udělej si na kuželu po obvodě čáry, naraz to na sebe a pak sundej. Kde to bude moc těsné a kde je vůle, tak to uvidíš hned. A potom můžeš leštit, když budeš vědět, co.

Napsal: 11 bře 2016, 09:52
od Jodr
Problém bude pravděpodobně v klínovém řemenu. U vysokootáčkových vřeten se používají ploché řemeny. Měli jsme ploché řemeny na malé stolní trojvrtačce z fabriky po němcích. S převodem do rychla točily kolem 12t ot. Klínový řemen by to dlouho nepřežil už jen kvůli vlastím nevývažkům a obvodové rychlosti. I malá řemenice měla na sobě odvrtané otvory po vyvažování na protější straně vůči klínku.

Napsal: 11 bře 2016, 09:57
od stasek
Jedině reklamovat, jakékoliv dolešťování není k ničemu. Jedině to doprasíš. Když jim předvedeš že to vibruje a padá hlavička z kuželu, musí to uznat.

Napsal: 11 bře 2016, 11:25
od kulikus
Vyreklamovat to může i po zaleštění a alespoň se něco naučí... Zajímá mně progres, prosím info!

Napsal: 11 bře 2016, 14:03
od vladimir
Zatím jsem jen prohlíd, podotahoval co se dalo - kryt øemene, vìtráku na motoru, kryt kondenzátoru pod ním nìjaká kostra od el.- jen jsem asi 5x dokola otoèil šroubovákem 8O .Jinde to taková hrùza nebyla, vìtšinou tak do jedný otáèky.Vibrace jsou mnohem menší a hlavièka už nepadá, teï už po shození klínového øemene skoro žádná zmìna, takže zbývá, motor nebo øemenice.
Ale jak øíká kulikus
...a alespoò se nìco nauèí...
Taky proè se i v 60-ti sem tam nìco nenauèit, ale radìji bych tu vrtaèku používal než se na ni školil.

Napsal: 11 bře 2016, 16:07
od mtajovsky
A ta převodová kola na klínový řemen jsou soustružená nebo jen "přesně" odlitá - celá černě nabarvená? Pokud je to jako na obrázku, tak se rázům nedivím. Nepřesná kola mění v průběhu otočky vzhledem ke klínovému řemenu efektivní průměr a výsledkem jsou rázy na hnané hřídeli. Mám taky jeden takový china-element.

Napsal: 11 bře 2016, 16:34
od vladimir
Øemenice - Al odlitek a pøesoustruženy, stáhnu øemenici z motoru jinak nezjistím, jestli je nevyvážená nebo je i problém s motorem- rotor nebo ložiska.

Napsal: 11 bře 2016, 17:04
od mtajovsky
Kola vypadají dobře. Mě trochu pomohla výměna čínského řemene za nový český - koupený na Smíchově: http://www.klinoveremeny.eu/

Napsal: 11 bře 2016, 17:43
od vladimir
Ten øemen jsem prohlíd a ve spoji je mizernej, dík za tip.