Prosím pomozte (příklady - škola)

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
prometheus
Příspěvky: 2
Registrován: 27 bře 2016, 01:00

Prosím pomozte (příklady - škola)

#1 Příspěvek od prometheus »

Zdravím,
chtěl bych vás poprosit o pomoc s tímto příkladem. Nevím si s tím rady, resp. trojku zvládnu a se čtyřkou si taky poradím.

Proveďte návrh dvoustranzistorového kapacitně vázaného zesilovače napěťového střídavého singnálu ve třídě A s napájecím napěětím 12 Vss, kde první stupeň bude emitorový sledovač a druhý stupeň bude v zapojení SE se sériovou zpětnou vazbou nastavující zesílení na -10. K zesliovači navrhněte jednoduchý stabilizovaný zdroj 230Vstř/12Vss. rezistory a kondenzátory vhodně zaokrouhlujte na hodnoty čady E24.

1. schéma zapojení.
2. Podrobný výpočet jednotlivých stupňů zesilovače s ohledem na klidový pracovní bod obou stupňů v přesné třídě A.
3. Zjednodušený návrh napýjecího zdroje s použitím integrovaného stabbilizátoru.
4. Návrh jednostranného plošného spoje.

Děkuji za případnou odpověď

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

UTBFG ....!!!!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#3 Příspěvek od rudolf02 »

Já nevím
Zapojení s SK bych volil tak, aby na Re1 byla zhruba polovina napájecího napětí (kolem 6V). Proud Ie bych volil dle požadavku výstupní impedance, zde není zadáno - volím 10mA tj Re1=560ohmů.
Proudové zesílení v zapojení SK není zadáno, volím 100, proud báze je 0,1mA. Příčný proud bázovým děličem volím 5 až 10x větší, Rb11 a RB12 volím po 6k8. Vstupní impedance poklesne na cca 3,4kiloohmů, opět nebyla v zadání. Pokud by měla být větší, pak pouhý Rb11 (56kiloohmů) proti +U.
Zapojení SE se zápornou proudovou ZV doporučuji dopočítat třeba dle http://panwiki.panska.cz/index.php/Prak ... ého_stupně obrázek 5.3

Vazební kondenzátory dle nejnižšího přenášeného kmitočtu a odporu (impedance) zátěže.

No zadání je divné, očekával bych požadavek vstupní nebo výstupní impedance a ss vazbu mezi členy.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jezevec »

Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

To si jako myslíš , že více než jeden z deseti zedníků je schopen založit roh ??????? Je jedno , o jakou profesi jde , neurážej schopné zedníky !

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jezevec »

BOBOBO nevím jak jsi to myslel, na jedné straně napíšeš "To si jako myslíš , že více než jeden z deseti zedníků je schopen založit roh ???????" to znamená, že 9 z deseti zedníků jsou lempli?
A pak mě nařkneš, že urážím zedníky.
Ale k věci, měl jsem na mysli, že když ho nebaví teorie, měl jít dělat manuálně.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#7 Příspěvek od misocko »

s dnesnou mladezou to ide velmi tvrdo do ...
ani ventil na vodu zavriet nevie, lebo doma ma paku...

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#8 Příspěvek od stasek »

Dnešní školy produkují blbce, protože nechtějí zkrachovat. Celkově úroveň školství upadá. Podívejte se na maturanty, kolik jich neudělá maturitu. Když jsem chodil na SVVŠ, tak se blbci k maturitě ani nedostali a byli vyhozeni včas. U maturity ani jeden. To ovšem bylo před 55-ti roky.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#9 Příspěvek od Yarda1 »

jezevec píše:Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.
Jde o to, jestli za to může ten šmudla nebo spíš škola co ho to nenaučila (já jsem absolvoval FEL a taky bych se s tím musel poprat s dost nejistým výsledkem, ale nikdy jsem to nepotřeboval umět). A co se zedníků týká, schopný zedník strčí neschopného inženýra do kapsy a ještě mu tam zbyde dost místa na kapesník.

EDIT: Je to sice staré téma, ale furt platné
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=922&t=929499
Naposledy upravil(a) Yarda1 dne 28 bře 2016, 08:53, celkem upraveno 1 x.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#10 Příspěvek od breta1 »

prometheus

Sice jsi slušně pozdravil i předem poděkoval, což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#11 Příspěvek od Atlan »

Problem je ten ze najst niekoho schopneho v akej kolvek profesii je problem, a zacinam sa bat ist k lekarovi lebo tam to asi tiez nebude slava.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

breta1 píše:prometheus... což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.
Na to čekám od začátku, chci napřed mít možnost odhadnout, jestli stálé opakování toho, co už proběhlo několikrát i tady, je popsáno na jiných stránkách, na mnoha stránkách mnoha knih, není zase jen ztráta času.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#13 Příspěvek od samponek »

U nás to vyselektovali už ve druháku, kdo nestíhal, byl vyhozen. Škola ale měla výhodu, když byli profesoři v kabinetu, měl jsem přístup do labin.

Uživatelský avatar
prometheus
Příspěvky: 2
Registrován: 27 bře 2016, 01:00

#14 Příspěvek od prometheus »

Děkuji za projeveneou ochotu a zde přidávám svůj první návrh. Nejsem si jistý, jestli je tento návrh správně (bez ohledu na čísla), dále si nevím rady s výpočty s kondenzátorem. Jeden z obrázků je můj návrh, druhý je přehled ze kterého jsem vycházel.
schéma_1
schéma_2
Jedná se přípravu k maturitě a byl bych také rád, kdybyste mi mohli doporučit i nějaký zdroj informací, abych nebyl odkázán pouze na vaši pomoc.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od jezevec »

Emitorové odpory musí být zablokovány elytem, napájení je na opačném konci, na vstup do báze 1. tranzistoru paří kondík.
Inspiruj se tady, obr. 13.
Dej si do vyhledávače heslo NF předzesilovač.

Odpovědět

Zpět na „Teorie“