Stránka 1 z 2

Prosím pomozte (příklady - škola)

Napsal: 27 bře 2016, 19:12
od prometheus
Zdravím,
chtěl bych vás poprosit o pomoc s tímto příkladem. Nevím si s tím rady, resp. trojku zvládnu a se čtyřkou si taky poradím.

Proveďte návrh dvoustranzistorového kapacitně vázaného zesilovače napěťového střídavého singnálu ve třídě A s napájecím napěětím 12 Vss, kde první stupeň bude emitorový sledovač a druhý stupeň bude v zapojení SE se sériovou zpětnou vazbou nastavující zesílení na -10. K zesliovači navrhněte jednoduchý stabilizovaný zdroj 230Vstř/12Vss. rezistory a kondenzátory vhodně zaokrouhlujte na hodnoty čady E24.

1. schéma zapojení.
2. Podrobný výpočet jednotlivých stupňů zesilovače s ohledem na klidový pracovní bod obou stupňů v přesné třídě A.
3. Zjednodušený návrh napýjecího zdroje s použitím integrovaného stabbilizátoru.
4. Návrh jednostranného plošného spoje.

Děkuji za případnou odpověď

Napsal: 27 bře 2016, 20:07
od EKKAR
UTBFG ....!!!!!!!!

Napsal: 27 bře 2016, 20:38
od rudolf02
Já nevím
Zapojení s SK bych volil tak, aby na Re1 byla zhruba polovina napájecího napětí (kolem 6V). Proud Ie bych volil dle požadavku výstupní impedance, zde není zadáno - volím 10mA tj Re1=560ohmů.
Proudové zesílení v zapojení SK není zadáno, volím 100, proud báze je 0,1mA. Příčný proud bázovým děličem volím 5 až 10x větší, Rb11 a RB12 volím po 6k8. Vstupní impedance poklesne na cca 3,4kiloohmů, opět nebyla v zadání. Pokud by měla být větší, pak pouhý Rb11 (56kiloohmů) proti +U.
Zapojení SE se zápornou proudovou ZV doporučuji dopočítat třeba dle http://panwiki.panska.cz/index.php/Prak ... ého_stupně obrázek 5.3

Vazební kondenzátory dle nejnižšího přenášeného kmitočtu a odporu (impedance) zátěže.

No zadání je divné, očekával bych požadavek vstupní nebo výstupní impedance a ss vazbu mezi členy.

Napsal: 27 bře 2016, 20:46
od jezevec
Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.

Napsal: 27 bře 2016, 21:28
od BOBOBO
To si jako myslíš , že více než jeden z deseti zedníků je schopen založit roh ??????? Je jedno , o jakou profesi jde , neurážej schopné zedníky !

Napsal: 27 bře 2016, 21:55
od jezevec
BOBOBO nevím jak jsi to myslel, na jedné straně napíšeš "To si jako myslíš , že více než jeden z deseti zedníků je schopen založit roh ???????" to znamená, že 9 z deseti zedníků jsou lempli?
A pak mě nařkneš, že urážím zedníky.
Ale k věci, měl jsem na mysli, že když ho nebaví teorie, měl jít dělat manuálně.

Napsal: 27 bře 2016, 21:59
od misocko
s dnesnou mladezou to ide velmi tvrdo do ...
ani ventil na vodu zavriet nevie, lebo doma ma paku...

Napsal: 27 bře 2016, 23:04
od stasek
Dnešní školy produkují blbce, protože nechtějí zkrachovat. Celkově úroveň školství upadá. Podívejte se na maturanty, kolik jich neudělá maturitu. Když jsem chodil na SVVŠ, tak se blbci k maturitě ani nedostali a byli vyhozeni včas. U maturity ani jeden. To ovšem bylo před 55-ti roky.

Napsal: 27 bře 2016, 23:14
od Yarda1
jezevec píše:Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.
Jde o to, jestli za to může ten šmudla nebo spíš škola co ho to nenaučila (já jsem absolvoval FEL a taky bych se s tím musel poprat s dost nejistým výsledkem, ale nikdy jsem to nepotřeboval umět). A co se zedníků týká, schopný zedník strčí neschopného inženýra do kapsy a ještě mu tam zbyde dost místa na kapesník.

EDIT: Je to sice staré téma, ale furt platné
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=922&t=929499

Napsal: 28 bře 2016, 00:12
od breta1
prometheus

Sice jsi slušně pozdravil i předem poděkoval, což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.

Napsal: 28 bře 2016, 00:15
od Atlan
Problem je ten ze najst niekoho schopneho v akej kolvek profesii je problem, a zacinam sa bat ist k lekarovi lebo tam to asi tiez nebude slava.

Napsal: 28 bře 2016, 08:37
od Hill
breta1 píše:prometheus... což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.
Na to čekám od začátku, chci napřed mít možnost odhadnout, jestli stálé opakování toho, co už proběhlo několikrát i tady, je popsáno na jiných stránkách, na mnoha stránkách mnoha knih, není zase jen ztráta času.

Napsal: 28 bře 2016, 13:43
od samponek
U nás to vyselektovali už ve druháku, kdo nestíhal, byl vyhozen. Škola ale měla výhodu, když byli profesoři v kabinetu, měl jsem přístup do labin.

Napsal: 28 bře 2016, 16:43
od prometheus
Děkuji za projeveneou ochotu a zde přidávám svůj první návrh. Nejsem si jistý, jestli je tento návrh správně (bez ohledu na čísla), dále si nevím rady s výpočty s kondenzátorem. Jeden z obrázků je můj návrh, druhý je přehled ze kterého jsem vycházel.
schéma_1
schéma_2
Jedná se přípravu k maturitě a byl bych také rád, kdybyste mi mohli doporučit i nějaký zdroj informací, abych nebyl odkázán pouze na vaši pomoc.

Napsal: 28 bře 2016, 17:02
od jezevec
Emitorové odpory musí být zablokovány elytem, napájení je na opačném konci, na vstup do báze 1. tranzistoru paří kondík.
Inspiruj se tady, obr. 13.
Dej si do vyhledávače heslo NF předzesilovač.