Stránka 1 z 1

Zdroj-kompresor Nuair Avanty

Napsal: 14 dub 2016, 09:56
od Xeon_sk
Mám na tomhle přístroji
http://www.narex-makita.cz/svarecky/sta ... ir-avanty/
poruchu kompresoru. Stouply otáčky a přestal foukat. Podle prvního ohledání má hřídel kompresoru (za převodem) axiální vúli asi 2 mm. Možná je ukrúcen. Mohl by někdo poradit jak vyřešit opravu?

Napsal: 14 dub 2016, 10:10
od Zaky
To není kompresor, to je parodie na kompresor, mohlo se v tom sepsout cokoli, ulomit se čep na klice, přetrhnout ojnice, klidně i prasknout klikový hřídel. Nemá smysl spekulovat, je třeba se do toho podívat. Díly se stejně neseženou. Možná se zadřel píst a pak zhavaroval klikový mechanizmus. Pokud by byla celá ta legrace ještě třeba v záruce, tak reklamovat a vrátit peníze, tyto šroty vůbec nemá smysl kupovat.

Napsal: 14 dub 2016, 10:38
od Xeon_sk
Díky za odpověď. Je po záruce a koupil jsem to v BauMaxu, který už není, takže nemúžu dát ani dotaz na ND.
Není ten kompresor nějak víc používaný, třeba v kategorii jednoúčelových 12V abych jej vyměnil jako celek?

Napsal: 14 dub 2016, 10:41
od Zaky
Možná bys stejné tělo našel v jiných kabátech, po zrušeném Baumaxu by měl záruku někdo držet, chtělo by to se poptat.
viz: http://www.soi.sk/sk/Informacie-pre-ver ... .soi?ind=7

Napsal: 14 dub 2016, 12:26
od Xeon_sk
Zkouším hledat vyobrazení 12V autokompresorú. Tenhle je prakticky shodný.
https://www.youtube.com/watch?v=EfgCIwW_3Do

Z toho, co je vidět, se v mém případě ojnice pohybuje (alespoň spodní oko).

Napsal: 14 dub 2016, 14:09
od Zaky
tak dál, odmontuj ty tři šrouby, co drží válec a zkoumej, třeba se jen něco stalo se zpětnými ventilky.

Napsal: 14 dub 2016, 17:36
od jirkati
Náhradní díly asi neseženeš a nový autokompresor stojí kolem 200 Kč. Už ho používám 10 roků na občasné dohuštění aut i jízdních kol.

Napsal: 17 dub 2016, 09:37
od varok
Vzhledově mi to připomíná vnitřek těch malých černých plastových autokompresorků. Už jsem jich několik opravoval, ale oprava je stejně vždy na chvíli. Jestli vám odešly ventilky, buď sací nebo výfukový, tak to stejně asi neopravíte, protože to bývá nějak zalisované do toho asi hliníkového odlitku. Tak jedině zkusit koupit ten malý plastový autokompresorek a vyměnit to. Možná je ale pokažené něco jiného, třeba prokluzuje to velké ozubené kolečku na hřídeli, pastorek na motorku apod. Zkuste vytáhnout celý vnitřek, zapněte a pozorujte co to dělá.

Napsal: 18 dub 2016, 12:05
od Xeon_sk
Díky,
je tam poškodený ventil v hlave valca. Bol tam samočinný ventil, niečo ako na V-1. Je preč komplet, takže skúsim kúpiť ten čierny kompres ako napísal Varok.

Napsal: 19 dub 2016, 17:01
od varok
Třeba nebude tvar úplně stejný, ale hlavně aby šlo těsně nasadit hlavu na válec a pasovaly ty tři šrouby na stáhnutí. U těch černých bývají taky tři.

Napsal: 20 dub 2016, 15:42
od Xeon_sk
Koupil jsem ten černý kompress z Hornbachu, měl o dost menší objem válce, takže jsem jej vrátil.
Furt mám pocit, že kompresor by měl mít vzduchojem.
Líbí se mi něco takového:
http://www.akciovenaradie.sk/steps/esho ... R-190-08-6
To je bezolejový. Otázka je jestli je to výhoda, zda by nebyl vhodnější olejový.
http://www.akciovenaradie.sk/steps/esho ... E-231-8-24

Napsal: 20 dub 2016, 17:06
od PeteBurns
Ja mam furt pocit, ze tu ma niekto schizu :twisted: