Mercedes-Vito.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vasilceral
Příspěvky: 380
Registrován: 09 led 2011, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

Mercedes-Vito.

#1 Příspěvek od vasilceral »

Syn mě zásobuje lahůdkami a tak se s Vámi podělím.
Ovládání zrcátek, centrálu a stahování oken, tu fungovalo tu ne.
Závada, přerušení vodičů v gumovém krku mezi dveřmi a karosérií. Jak když se vezmou štípačky a cvak. Jen pár vodičů naoko celých a jak jsem za ně vzal tak přetrhli. Hold nová zkušenost na opravy.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#2 Příspěvek od keemo »

Naprosto bezna zavada u vsech aut co maj nejakou elektriku ve dverich.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Neboli všecko počínaje luxusnějšíma felinama do současnosti - a ze zahraniční produkce minimálně dalších 10-20 let dál do minulosti VŠECKO...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#4 Příspěvek od kbulda »

Minulý týden jsem spravoval synovi elektriku na Oplu Astra. Přelámaný svazek levých zadních dveří . Než vyhořela pojistka stahování oken a centrálu, tak stačil vyhořet svazek v celým levým prahu. Drátoval jsem to nově, půl dne a to jsem použil toto
http://www.aci.cz/3746e01-opravna-sada- ... 22605.html
cena 1500,- Kč , včetně pošty.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Michal22 »

Před dvaceti lety mě mlaďoši (tenkrát vrstevníci) dovezli Žigula 1600, že se jim zakouřilo z palubovky a přestaly svítit všechna zadní světla.
Příčina? Při výměně žárovky sundali i fastony z objímek, pak připojili živé vodiče na fastony kostry, které byly vedle objímek.
Za jedno odpoledne jsem jim přetahal komplet elektriku na celý zadek žigula, protože oba kabelové svazky se spekly ve dva štrúdly.
Tohle asi bylo na podobný způsob.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Jenže KOLIK měl ten Jighul v tom svazku zepředu dozadu drátů? Dyť to byl kchár optimalizovanej pro výrobu a hlavně obsluhu věčně ožralýma ruskýma mužikama ... Dvakrát blinkr, jednou brzdy, jednou společný napájení obrysovek a číslovek, osvětlení pro zpátečku měl až jako zvláštní vejbavu - a v ní taky bylo rozdělený napájení pravý a levý obrysovky.
Srovnej s dnešníma kchárama - couvací senzory, extra kabeláž k zásuvce pro vlek, každá skupinofka má svou vlastní kabeláž až od řídicí jednotky, plus svazky pro zadní dveře - stahovačka okna, centrál, repráky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Michal22 »

Oddělený napájení obrysovek bylo už u Š100, stejně jako mám třeba u hadráka zvlášť okruh. Čili i žigul. Zpátečky i brzdovky byl u šestnáctky do každé sdružené lampy zvlášť od pojistkovky. K tomu dobastlená mlhovka.
A když ti volové zapojili u obou lamp ten živý faston na kostru, tak asi si umíš představit, jak ty svazky vypadaly. Místo pojistek byly nějaké kroucence z lanka asi 2,5mm².
Ano, tažný nemělo žádný řízení, tak bylo krutisvorkami rozbočené až u lamp.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#8 Příspěvek od DELONG »

vasilceral píše: Závada, přerušení vodičů v gumovém krku mezi dveřmi a karosérií. Jak když se vezmou štípačky a cvak. Jen pár vodičů naoko celých a jak jsem za ně vzal tak přetrhli. Hold nová zkušenost na opravy.
To je stará skúsenosť :lol: . To čo je vyrobené v RVHP :lol: teda v súčasných štátoch bývalého socialictického bloku PL,HU,CZ,SK,RU,RO,atď je ochudobnené o kvalitné materiály :wink: .
Tie káblové svazky sú vyrobené na Ukraine, Poľsku alebo v Číne. (Na káblovom svazku je niekedy aj štítok taký kus papiera a tam je napísané kde sa to vyrobilo dátum a ešte aj hodina. ) Do výroby sú lacné majú vydržať dva roky a to vydržia. To je požiadavka koncernu pre autá ktoré sa budú predávať v týchto bývalých socialistických krajinách ! Pre západný trh tam idú kvalitnejšie káblové svazky .
Ja tu mám denne Škodovky - Roomstre, Fábie, Octávie ale aj Citroen, Opel a iné s takýmito príznakmy polámané vodiče a nie len vo dverách :wink: .

Len taký malý poznatok robil som TV Panasonic TX-29PM1 chasis CP-521F vyrobený v CZ . Všetky elyty boli osadené šmejdmi. V SM su uvedené kapacitory od Panasonicu. Mal som tu ten istý TV ale dovezený z Nemecka .
kapacitory všetky od Panasonicu . Žiadne šmejdy.

Keď výrobca vyváža na "západ" tam si kvalitu ustriehne ! Keď to má ísť na "socialistický trh" tak tam napchá šmejdy na dva roky a samozrejme aj kurvítka :lol: . Do všetkých výrovkov ! To je trhová ekonomika západu :wink: .

Už začínajú aj politici nielen ľudia hovoriť že saláma (potraviny) sú v Rakúsku inej chuti. Drogéria je tiež inej kvality.
A čo ostatné? Autá, elektronika a iné matrériály ? Ja pochybujem o ich kvalite hoci je to aj Audi . To je sračka vyrobená v Maďarsku ! Audi z Nemecka je o niečom inom :!: .
A takých príkladov by sa našlo .........

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od GeorgeB »

To já si užil u jednoho Superba-II závadu: nešlo stahovat levé zadní okno a nefungoval centrál v těchto dveřích. A příčina? Přelmané kabely ve svazku do dvařích...ale řidičových! To jsem nečekal. Dostal jsem se tam až díky podrobnému schématu, kde bylo vidět, že sběrnice z řídící jednotky levých zadnídch dveří vede do řidičových dveří a věděl jsem, že je chyba na sběrnici.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Mne sa na Mazde prelomil kabel do kufra/3.dveri uz po 18 rokoch. Zistil som to den pred STK - nesvietilo 3. brzdove svetlo. Opravit som to stihol, ale aj tak som nepresiel, lebo boli hnile prahy...

Teraz mi ten kufor zrusil jeden dement, tak to je cele na vymenu a este je aj zadok posunuty :evil:

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

DELONG píše:
To je stará skúsenosť :lol: . To čo je vyrobené v RVHP :lol: teda v súčasných štátoch bývalého socialictického bloku PL,HU,CZ,SK,RU,RO,atď
Přidej už i němčoury.Zrovna včera jsem se hrabal ve VW kde ŘJ centrálu nevidí otevřené šoférovy dveře takže se auto pořád samo zamyká.Zatim jsem na to nepřišel ale nejspíš kabely protože zámek je OK.

Uživatelský avatar
soucek
Příspěvky: 656
Registrován: 24 bře 2005, 01:00

#12 Příspěvek od soucek »

Před nějakým časem jsem rozebíral do šroubku jednu Feldu modelový rok 97.
Hlavní kabelový svazek jsem si ponechal pro nějaké drobné opravy. Nedávno došlo na opravu jiné Feliny z roku 99 a nestačil jsem se divit. Očividně byly všechny dráty ve svazku menšího průřezu. Výsledek se taky dostavil. Přestalo chodit originální centrální zamykání. Důvodem byl přerušený vodič mezi pojistkovou skříňkou a řídící jednotkou centrálu. :opravar:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#13 Příspěvek od TAKJAN »

Ty vodiče se normálně rozpadají na prach. Stačí, když je např ve vodě v bužírce v ohybu a nateče tam. Voda pojde přes to pvc či co to je, to je už taky ojebaný, asi se má v přírodě rozpadnout a měď zmizí, úplně.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Videl som v nejakych solarnych nezmysloch, ze voda sa dostala na jednej strane pod izolaciu vodica a ten zhnil cely. Nerozpadol sa, ale zmenil farbu a uz sa nedal spajkovat.

Uživatelský avatar
vasilceral
Příspěvky: 380
Registrován: 09 led 2011, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#15 Příspěvek od vasilceral »

A zítra mě čeká Audi 8 zádní světlo levý zatéká tam voda a tak si pohraju. Nevíte někdo typ LED co tam jsou, dvě nesvítí.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“