Solenoidy v traktoru Massey Ferguson

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Solenoidy v traktoru Massey Ferguson

#1 Příspěvek od kulikus »

Traktor (typ 3625) ma problem s prevodovkou. Motor bezi, naprava nejede. Spojka je hydraulicka ovladana solenoidy. Maji ty solenoidy vestavenou ochranou diodu?Ptam se nez na to privedu 12V. Co vsechno ridi pocitac, kdyz jde motor nastartovat bez pocitace? Jde vycist diagnostika bez profi servisniho vybaveni?

Diky

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#2 Příspěvek od hakamusai »

S tímhle tématem spíš na fórum NaseTraktory.cz
Jinak -první co bych se snažil zjistit,jestli jde v okamžiku (kdy tam jít má) na ovládání solenoidů napětí.Pokud ne,může to být něčím blokováno (čidlem ap.)

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kulikus »

OK. A jaky snimac/velicina/ by mohl blokovat zarazeni rychlosti resp. uvolneni hydraulicke spojky?

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#4 Příspěvek od hakamusai »

Nedovedu konkrétně napsat.Systémů je celá řada,neznám tenhle konkrétní.
Třeba se někdo najde,co má s tímhe zkušenosti.

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#5 Příspěvek od dj_rizek »

Pokud nemáš signál o tom že se motor točí, tak se to nerozjede,otázkou jak je to řešeno, u jednorychlostních vyvážecích souprav je to bráno z alternátoru.

Některý ty solenoidy mají v sobě elektroniku-mají 2 cívky (1 na sepnutí a 2 přídržnou) ale záleží co tam je.

Diagnostiku těhle systémů doma běžně neuděláš,i kdybys postavil kabel (často má jednotka RS232) někde sehnal software,tak tam často bejvá heslo který neznáš.
Nicméně třeba SauerDanfoss má na řídící jednotce ledky a podle kodu co vyblikává jde zjistit co ji chybí.

Fakt změřit jestli tam jde napětí, kontrola pojistek a pozor často je někde bedna plná relátek a ty zlobí.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#6 Příspěvek od Atlan »

Dioda moze byt v cievke alebo v konektore. Na nejakom traktord asi ford som mal aj vypajkovany tranzistor,res zhoreny, servisny technil uz chcel inkasovat za novy riadiaci pocitac. Ina palka oproti jednemu tranzistoru.

Uživatelský avatar
radkz
Příspěvky: 27
Registrován: 22 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od radkz »

Atlan, prestaňte sa tu vyvršovať na servisných technikoch poľnohospodárskej techniky. Opravy majú robiť v rozsahu, ktorý predpisuje servisný manuál.
Áno, občas sa podarí kúsok, aký popisujete vy. Takáto oprava sa ale môže veľmi ľahko otočiť proti opravárovi. Všetko to potom končí pri tisícoch eur a hľadá sa vinník a ten kto to zaplatí.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kulikus »

Po trech puldnech studia servisniho manualu tloustky 17cm jsem na konci nasel popis diagnostiky a mereni problemoveho dilu. Je to celkem dobre vysvetleny, tak by se to mohlo hnout.

Diky vsem prispevatelum za snahu.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#9 Příspěvek od fredis »

[quote="radkz"]Atlan, prestaňte sa tu vyvršovať na servisných technikoch poľnohospodárskej techniky. Opravy majú robiť v rozsahu, ktorý predpisuje servisný manuál.
Totéž by mělo platit i na to tvoje DO... :wink: :roll:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Habesan »

Aby na konci toho 17cm manuálu nebylo předepsáno: "radši si kupte novej"...
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kulikus »

Ridici pocitac je vporadku, podobne se jevi okolni elektronika. Problem je nizky tlak hydrauliky v transmisi pro ovladani spojky (za oteverenym solenoidem ridicim hydrayliku). Je 10x nizsi tj. ma 20 psi misto 220. Je nizky i bez filtru za cerpadlem. Je to pro smer vpred i vzad tj. s jednim nebo druhym otevrenym solenoidem.


Bud je ucpany druhy filtr v privodu oleje do cerpadla, nebo neotviraji solenoidy naplno nebo to nekde vali v transmisi kolem hydraulicky ovladane spojky (jsou tam dve, pro smer vpred a pro smer vzad).
Nemate s tim nekdo zkusenost?

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#12 Příspěvek od davemh »

Jsem sice u modrých, ale tohle bude podobné. Pro info pár dotazů:
-čerpadlo je společné, nebo oddělené pro převodovku a vněj. okruhy+TBZ?
-jsou i jiné spotřebiče syst. tlaku (zadní uzávěrka, spojka 4x4), na kterých lze měřit při vyřazeném pojezdu?
-tlak měříš přímo budíkem, nebo to má tlakové převodníky?

Hádám že prohození solenoidů směru nepomohlo. Spojky jsou mokré vícelamelové, nebo suché ala auto?

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kulikus »

davemh píše:-čerpadlo je společné, nebo oddělené pro převodovku a vněj. okruhy+TBZ?
-jsou i jiné spotřebiče syst. tlaku (zadní uzávěrka, spojka 4x4), na kterých lze měřit při vyřazeném pojezdu?
-tlak měříš přímo budíkem, nebo to má tlakové převodníky?

Hádám že prohození solenoidů směru nepomohlo. Spojky jsou mokré vícelamelové, nebo suché ala auto?
Cerpadlo je dvojite, jedno pro rizeni predi napravy a transmisi a dalsi veci v prevodovce, druhe pro zbytek. Pripojil jsem castecne schema hydruliky, vstup je na P. Je za nim omezeni prutoku na 6litru/sec a ochranny bypass elektroventil. Ten je sepnuty a vede tlak na vstup elektroventilu a tlakovy akumulator.
Tlak merim primo nasroubovanymi tlakomery na T clenech v mistech snimacu tlaku v bodef F,R,A. Na vstupu ovladaci ventilove jednotky transmise (bod A) je 250 psi (coz je OK), za elektroventilama je 20psi (bod F,R). Budto se ventily neotevrou uplne, nebo to utika kolem spojek. Pri natlakovani ma spojka prenaset kroutici moment. Pri 20 psi zjevne prokluzuje.
Přílohy
Fig3.gif
Popis Hydrauliky transmise
(137.95 KiB) Staženo 114 x
04.jpg
Popis Hydrauliky transmise
(292.22 KiB) Staženo 158 x

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#14 Příspěvek od davemh »

Ok, takže čerpadlo funguje. Ještě bych zkusil vyměnit jednu z cívek směru za jinou (musí být taky modulačni, většinou odlišeno barvou konektoru), třeba ze spojky PTO, pokud budou rozměrově stejné.
Zkoušel jsi udělat kalibraci, jestli je v manuálu popsaná? Jednotka by mohla hodit nějaké chyby (prokluz spojek, příliš vysoká hodnota, závada solenoidu,...), mohlo by to zůžit další hledání.
Pak asi sundat rozvaděč, a podívat se dovnitř. Nejspíš mezi rozvaděčem a skříní budou trubičky s o-kroužky, které občas prasknou. Kolik to má najeto?

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#15 Příspěvek od tiktak1953 »

Nenapadlo ta ,ze chyba bude najskor vo ventile, za ktorym nemas uz ten tlak ako pred nim. a nic insie.Najskor chyba v mechanike ventila,alebo ho el.nedokaze dostatocne otvorit.Mozes sa napichnut aj na napajanie ventila ci ma dost.napatie,ale to asi bude OK.Ak sa da vybrat ,vyskusaj mechaniku aj el vonku!!!Druhy urcite nemas.Este sa da vyskuast aj cievka ventilu v traktore z ext.zdroja,ale aby si nieco nepo....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“