Stránka 1 z 2

Tlačítko, pěti-klik, on/off

Napsal: 12 črc 2016, 21:30
od paycz
Ahoj, programuji jednoduchou aplikaci kterou jsem chtěl zapínat a vypínat pomocí tlačítka pěti-klikem, ale bohužel žádné mé snažení nepřineslo ovoce nejdříve jsem zkoušel cyklovat a přesně nastavit delay abych se trefil do kliku a nic pak jsem to zkoušel nějakou metodou odčítání apod. ,ale také nic nemáte někdo nápad jak v C udělat nějaký cyklus který po pěti klikách vykoná nějakou akci a když budou třeba jen čtyři kliky tak se to vyresetuje a bude čekat znovu na dalších 5 kliků

Název vlákna upraven. ZdenekHQ

Napsal: 12 črc 2016, 21:46
od ZdenekHQ
Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....

Napsal: 12 črc 2016, 21:54
od dobrman
to mi dost připomíná zamykání/odemykání e-gripu (e-cig) :D

Napsal: 12 črc 2016, 21:55
od workhard
No vida, tak nějak to jít musí :)

Napsal: 12 črc 2016, 21:57
od Honza_dy
Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.

Napsal: 12 črc 2016, 22:00
od paycz
ZdenekHQ píše:Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
dobře pochopil jsem že mě asi neporadíte, ale pokusím se napsat část kódu co by mohl fungovat jestliže by se to nějak vylepšilo

Kód: Vybrat vše

start:
while(1);
{
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_1

0_1:
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_2
}
a takhle by do pokračovalo do 0_4 ale bohužel to nelze přesně načasovat
druhá možnost by byla srovnání dvou stavu konstrukce by obsahovala obvod který by měl T1=cca 500ms a T2=100ms
tím pádem by stisk tlačítka nemusel být tak přesný

Kód: Vybrat vše

while(5 == 0_1);
{
if(klik == timer)
{
0_1++;
}
}
.
.
.
.
.

Napsal: 12 črc 2016, 22:01
od Cowley
U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...

Napsal: 12 črc 2016, 22:13
od paycz
Cowley píše:U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...
nevím jestli jsem to pochopil správně díval jsem se i na knihovnu arduino ale moc se v tom nevyznám ale přijde mi velký delay 1000ms na klik když si to vyzkouším jen tak se stopkama tak mi pěti klik zabere cca 3s a když bude čekat vždy 1s tak celkem ten program předběhnu

Napsal: 12 črc 2016, 22:26
od GeorgeB
Já bych to udělal jako čekací rutinu. Cyklus for()...
Prvním stiskem tlačítka bysme se dostali do cyklusu for(unsigned char i=0;i<5;i++))...
V cyklu bych čekal například max. 1500ms na další stisk.
Pokud nenastane(předčasně ukončit cyklus), tak výsledek rutiny by bylo FALSE.
Pokud nastane další stisk (čekat dokud stisk není uvolněn), tak bych čekal dalších max. 1500ms- a celkem bych tedy čekal 4x (první stisk byl ten úvodní-inicializační).
Je-li splněn počet stisků v cyklu 4x, tak výsledek je TRUE.

Výhody tohoto jsou: maximální čekací doba 1,5s, délka stisku může být libovolná, rychlost pěti stisků naopak libovolně krátká.

Pokud je podmínkou,že musí být přesně 5 stisků, tak nechat cyklus udělat celkem 5x a pokud po čtvrtém stisku (čtvrtý + inicializační = 5x) nastane i další stisk, tak výsledek je opět FALSE.

Napsal: 12 črc 2016, 22:26
od paycz
mě napadlo něco v tomto stylu: viz příloha
že by to srovnávalo dva stavy timer = button
a pokaždé když by bylo napětí v log. nule funkce by znovu porovnávala tím pádem by zmáčknutí nemusela být tak časově přesná

Napsal: 12 črc 2016, 22:29
od ZdenekHQ
Honza_dy píše:Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.
Dík. Velmi přesně napsáno.

Napsal: 12 črc 2016, 22:30
od Cowley
paycz píše:... 1000ms na klik
Sekundu tam má na přidržení tlačítka - pro vyvolání menu apod.
Prostuduj si ten diagram s kroužky (jednotlivými fázemi) 0 až 3 a také 6 s těmi šipkami a pochopíš :)

Napsal: 12 črc 2016, 22:36
od ZdenekHQ
V assembleru to dělám tak, že čtu stav tlačítka ve smyčce po cca 10ms, tři stejný po sobě jdoucí stavy = výsledek, jinak návrat na začátek čtení. Je tady nebezpečí zacyklení, v praxi se to ale nestává.

Pak stačí jen počítat stavy s tím, že nad tím celým procesem běží timeout, například 5 vteřin.

Napsal: 13 črc 2016, 16:46
od paycz
nevím jak přesně by to mělo s tím cyklem for vypadat něco jsem zbaslil ale moc tomu nedávám ;)

Kód: Vybrat vše

   if(RA1_bit == 01)
    {
    goto timer;
    }



timer:

void InitTimer0(){
  T0CON	 = 0x85;
  TMR0H	 = 0x48;
  TMR0L	 = 0xE5;
  GIE_bit	 = 1;
  TMR0IE_bit	 = 1;
}
 
void Interrupt(){
  if (TMR0IF_bit){ 
    TMR0IF_bit = 0;
    TMR0H	 = 0x48;
    TMR0L	 = 0xE5;
    
while(RA1_bit == 01)
    {
    delay_ms(100);
    for(unsigned char i=0;i<4;i++)
      }
      if(for == true )
    {
    }

  }
} 


Napsal: 13 črc 2016, 18:20
od frpr666
Assembler a goto vůbec nepoužívej. Celou akci lze napsat v C. Snadněji to snad už ani nejde. Já bych to řešil nějak takto:

Kód: Vybrat vše

// priklad 1. pozor neni odzkouseno

void loop()
{
  time = millis();
  if ((time-lasttime)>100)
  {
    stisknul5x = readbutton5(); // akce kazdych 100ms
    lasttime = time;
  }

  if (stisknul5x)
  {
    printf("stisknul 5x");
    stisknul5x=0;
  }
}


uint8_t readbutton5( void)
{
  // krok 1, cteme tlacitko, hodnotu ulozime do promenne button_flag

  if(DigitalRead())
  {
    if(button_cnt<5)
    {
      button_cnt++;
    }
    else
    {
      button_flag=1; // reagujeme pouze, je-li tlacitko zmackle vic nez 500ms
    }
  }
  else
  {
    if(button_cnt!=0)
    {
      button_cnt--;
    }
    else
    {
      button_flag=0;
    }
  }

  // krok 2, vyroba "nastupne" hrany, hodnotu ulozime do promenne button_fp 

  button_fp = button_flag & ~(button_mem);
  button_mem = button_flag;

  // krok 3, "softwarovy casovac ton1" je spusten od "nastupne" hrany
  
  if ((ton1_status==0)&&(button_fp))
  {
    ton1_status=1;
    ton1_value=50; // 5 sekund je max. time, dokdy se musi prijit 5 kliknuti 
  }
  if (ton1_value!=0)
  {
     ton1_value--;
     if(ton1_value==0) ton1_status=0;
  }

  // krok 4, pocitani stisku tlacitka

  if ((ton1_status==1)&&(button_fp))
  {
    button_push_cnt++;
    if (button_push_cnt==5) return(1);
  }
  if (ton1_status==0)
  {
    button_push_cnt=0;
  }
  return(0);
}