Stránka 1 z 2

E 10

Napsal: 31 črc 2016, 13:50
od TAKJAN
http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdv ty kur.. už nevědí jak nám zakázat kloudná auta

Napsal: 31 črc 2016, 14:22
od rnbw
Nech idu do <>e. Nebola nahodou niekde nedavno sprava, ze tie "biopaliva" su neekologicky nezmysel, ktory existuje len kvoli dotaciam?

Napsal: 31 črc 2016, 14:39
od lopez
No neviem či nezačneme časom o5 chovať kone? :D
A ešte k tomu "zbúchame" dostavník. :D

Napsal: 31 črc 2016, 15:49
od keemo
kupovat 98 nebo 100vku... cenovy rozdiel nieje tak velky...

Napsal: 31 črc 2016, 15:52
od Hill
Neplašte se: na benzín s 5% etanolu (říkejme tomu E5) už stejně většina z nás jezdí, ten se přidává do N95 zcela běžně. Čepro (EO) nabízí benzín Optimal 95E, o němž tvrdí, že obsahuje přísady, které kompenzují některé negativní vlivy přítomnosti etanolu v benzínu. A dokonce pod označením Super 95 natankujete rovnou těch 10% etanolu. Jestli nechcete, musíte koukat po Super 95 E5!
Aral to značí bez podstrkávání, řekl bych: tam si můžete vybrat mezi Super 95 s 5% etanolu a Super 95 E10, s 10% etanolu.
Palivo N98 obsahuje ten bioetanol do 5% taky (například Tifon CLASS euroSUPER 98+ BS).
Prémiová paliva (například Verva 100, MaxxMotion 100, V-Power Nitro+, Aral Ultimate 102, MOL EVO super plus100) údajně neobsahují žádný biolíh, ale, když už, tak bioéter.
Počínaje emisní třídou EURO2 jsou všechny motory schopné jezdit na benzín s 5% etanolu a třeba
autor manuálu k nejmenované japonské značce píše:...do 10% etanolu nevadí. Jestli nebudete spokojeni s jízdními vlastnostmi, zejména výkonem motoru a jeho nepravidelností, dotankujte jednou za čas prémiové, lihuprosté, palivo.
V některých zemích je v prodeji palivo s příměsí metanolu, tomu se vyhýbejte - pravidelné tankování benzínu s už 5% metanolu může poškodit hadičky, těsnění a izolaci v palivovém čerpadlu...

Napsal: 31 črc 2016, 16:02
od EKKAR
Stačí přidávat VIF - na to ještě soudruzi petrolejáři nepřišli? Celej článek je blud biošpiritusový lobby, aby mohla místo pšenice, žita a brambor pro potravinovou samostatnost republiky vedle řepky na MEŘO pěstovat ve velkým ještě kukuřici na "bioalkohol". Na přibližně 50% líh (neboli směs označitelnou i jeko E50) naprosto normálně pojedou všecky motory se vstřikováním, jen budou mít trochu problémů při startech za chladu a zcela určitě budou víc žrát (kvůli menší výhřevnosti lihu v palivový směsi). Pokles výhřevnosti je asi 1,65% energetickýho obsahu na každejch 5%, který z hmotnosti paliva tvoří alkohol = při 50% podílu lihu bude pokles výhřevnosti asi o 16,5%. Díky vyššímu oktanovýmu číslu směsi pak ale půjde u všech motorů využít vyšších otáček s vyšším předstihem, takže ztráta výkonu se dá vykompenzovat - ale zvýšení spotřeby vykompenzovat nepůjde...

Napsal: 31 črc 2016, 16:49
od Nakadah
...ale zvýšení spotřeby vykompenzovat nepůjde...

Ano ano. Spotřeba paliva bude vyšší, čím víc paliva tím více kyslíku je třeba a tím více se zvedne i produkce CO2.

Takže jde jenom o výrobu sraček dotovaných státem a jím zaručený zisk.
O ekologii už dávno nejde.

Napsal: 31 črc 2016, 18:51
od vasilceral
Nač tolik hluku, v zimě jsem používal 50/50 a v létě normál 10/90 .Volvo 850 lehce trávilo a jezdí nadále dobře.

Napsal: 31 črc 2016, 20:12
od TAKJAN
Do LPG to nejde, vysoká teplota odpařování bych myslel. Naštěstí.

Napsal: 01 srp 2016, 09:39
od Jarous
Teraz keď je lacnejší benzín som spravil pokus na mojej 14 ročnej Fábii. Keďže som stále jazdil na N95 a motor mal evidentne po naštartovaní problém udržať voľnobeh, začal som tankovať stovkový prémiový benzín od Shellky. Rozdiel bol znateľný už od prvej nádrže, žiadne problémy s voľnobehom po naštartovaní a čo je najdôležitejšie, klesla mi spotreba asi o desať percent. Ten stovkový benzín aj vyzerá inak na pohľad, je číry, takmer bezfarebný, nezanecháva na priesvitných nádržiach (krovinorez 4-takt) žltú vrstvu. A navyše má úplne iný odór ako tá sračka s biozložkou. Inak by ma zaujímalo, čo je zač tá žltá zložka v benzíne, mám taký pocit, že keď sa to usadzuje na nádrži, ako asi trpia vstrekovacie ventily ...

Napsal: 01 srp 2016, 10:17
od Hill
Nebo je naopak chrání před kyslíkem z lihu...

Napsal: 01 srp 2016, 10:31
od EKKAR
Do bezolovnatýho benzínu se líh jednak přidává přímo, druhak ve formě ethyl-terc-butyletheru, kterej slouží jako "zvyšovač oktanovýho čísla" namísto dřív používanýho tetraethylu olova. Díky týhle tzv. "etylizaci" se dnešní motorovej/automobilovej benzín skládá už z principu z daleko vyššího podílu "neropný" složky, než v dobách aditivace tetraethylolovem ...

Napsal: 03 srp 2016, 10:16
od PixelOrgy
To je parada, dikybohu nejsou dotace na vodu (zatim)...

Stejne jezdim na 100vku, 98 nemaji tak casto, a 95 tomu rozmazlencovi nechutna :-D

Napsal: 03 srp 2016, 20:03
od EKKAR
Já mám žrouta typovanýho na 95ku a liju mu do nádrže při každým tankování VIF = http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-b ... tiv-1.html . Spotřebu mi to nesnižuje, bo je to 16-ventil bez berliček pro zvednutí krouťáku v dolních otáčkách i bez turba, takže se musí točit aby trochu jel a tudíž chvílema vožírá i trávu z pangejtu a po městě ho musím krotit, aby nesbíral chodce z chodníku - ALE když je jeho Pámbu doma, jede na tu ovifovanou pětadevadesátku z TankONO na Kujebáku (i jinde) jak z praku.

Myslím vloni nebo předloni učunil Svět Motorů test ve speciální certifikovaný laboratoři - zkoumali vlastnosti benzínů od nejrůznějších prodejců a porovnávali zároveň dostupný druhy "pětadevadesátky" a v dalším testu i "prémiovek" = skrz přes osmadevadesátky až stovky. Jedním z testů byl i speciální životnostní test na zkušebním motoru, kterej dostal spálit 1000 litrů benzínu jednoho každýho druhu. Výsledky byly zajímavý - totálně propadnul "šel ví pawr" (Shell V-power) obou oktanovejch čísel - jak 95, tak 98+, respektive byl svýma vlastnostma mezi naprosto průměrnýma druhama a naopak mezi tři nejlepší se světe zboř se protlačil naprosto obyčejnej spotřebák BA-95 tankovanej na TankONO obohacenej právě VIFem...

Napsal: 09 srp 2016, 13:46
od EKKAR
https://www.novinky.cz/ekonomika/411070 ... zmizi.html
Co je to za 🤐, že spalování (bio)lihu, CNG nebo LPG SNIŽUJE EMISE CO₂ ??? To je jako by v těch látkách nebyl žádnej uhlík, kterej by se spalováním okysličoval na CO₂ !?!?! Pořád je potřeba spálit nějaký UHLOVODÍKY, aby člověk přes tepelnou energii vyrobil energii mechanickou a dokázal se jejím přispěním přemístit v časoprostoru - tak jaký snižování CO₂???? Dyť ten špiritus se bude pálit tak jako tak??? Hlavy vepřový, vykotlaný, bezmozkový, ekofašounama vymletý do dutin ...