Stránka 1 z 2

Může auto fungovat bez akumulátoru?

Napsal: 01 zář 2016, 06:45
od mi-ro
Když pominu natočení motoru. A jedná se mi hlavně o ta "moderní" současná, napěchovaná elektronikou. Přece akumulátor slouží jako jakási filtrace ss pulzního napětí z altíku, nebo ne? Pak se děsím oxydace svorek akumulátoru. Co se stane po jeho odpojení třeba za chodu? Nevyletí napětí?

Napsal: 01 zář 2016, 08:02
od EKKAR
Filtrace tam je, určitě, ale pokud bude z altíku trvale určitej minimální odběr, auto by fungovat mělo bez velkejch problémů. Každej komponent auta pokud má v sobě nějakou elektroniku by totiž měl mít svoji vlastní filtraci, takže tam by nebezpečí hrozit nemělo - jde o to, jak moc si výrobci lámou hlavu s dodržením takový podmínky a nakolik spoléhají právě na akumulátor...

Napsal: 01 zář 2016, 08:06
od ok1hga
teoreticky by regulátor neměl pustit víc jak asi 14,2V
a všechna elektronická zařízení v autě by měla snést 15,6V . . .
otázkou zůstává jaké "špice" tam po odpojení akumulátoru vlastně budou . . .

Napsal: 01 zář 2016, 08:26
od Peedros
Tenkrat jsem to zkousel u stare dobre Škody 120 lidove zvane uzovka :) Pokud bylo auto nastartovane, byly zapnuty svetla pro zatez, tak se baterka bez problemu odpojila a v pohode auto fungovalo.

Napsal: 01 zář 2016, 09:09
od Achab
Jak je to řešeno u moderních armádních vozidel? U vojenské techniky bývá zásada udržet zařízení aspoň nouzově funkční i při různých poruchách.

Napsal: 01 zář 2016, 09:12
od Yarda1
Kdysi, když jsem plachtařil jsme na letišti měli na tahání lan traktor Zetor 25. Tak tam baterka nebyla. Traktor jsme roztlačili a pak celý den bafal. Pak jsem tam měli ávii 15 co měla zabudovaný odpojovač akumulátoru a tradovalo se, že se akumulátor nesmí odpojit, dokud běží motor, protože by to odrovnalo diody v alternátoru. Ale asi to nikdo nezkoušel.

Napsal: 01 zář 2016, 09:23
od misocko
Uz davno kamos takto odpojil hlavny vodic od altiku, na necelu minutu. Po chvili bolo na remeni vidiet ze altik bezi tazsie. . Pri pokuse pripojit ho spet to odpalilo ocko z kabla. Tri diody boli KO. Ak sa vsak altik necha zatazeny aspon svetlami, mohlo by to byt ok ale skusat to nebudem.

Napsal: 01 zář 2016, 09:26
od Ondra2
I to moderní auto to přežije bez úhony, jenom možná nepojede. Dělal jsem v automotive vývoji a každá automobilka má svoje vlastní požadavky na to, co to má přežít a kdy to má ještě fungovat, ale moc se neliší. Většina automobilek má 100% funkční rozsah 9-16V pro nekritické věci, 6-16V pro věci spojené se startováním. Nad 16V je povolená omezená, nebo žádná funkce komponenty. Každá komponenta musí přežít 26V (dle automobilky 25-27V) na 1 minutu a 28V (dle automobilky 27-30V) na několik sekund.

Takže dnes jsou auta dělaná tak, že přežijí 26V v palubní síti alespoň 1 minutu.

Napsal: 01 zář 2016, 13:00
od Jodr
Odpojení aku nová auta přežijí, musí mít samozřejmě v pořádku regulaci. Jinak altík dá klidně přes 100V v komponentech jsou transily 16 nebo 18V, které by měly případné katastrofě zabránit. I když v nedalekém pneuservisu levně koupili z kasáren startovací vozík, ale byl na tank. Naprázdno dával kolem 90V. Samozřejmě první auto které potřebovali natočit byla Audi A6. No v autě nezůstalo z elektriky zdravého nic. Škoda 180k a hodně dohadování s pojišťovnou - přes pojistku na blbost.

Napsal: 01 zář 2016, 14:46
od Artaban001
No nevím. Myslím si, že na volnoběh něco vykrývá baterie -když jsou puštěný světla a pod. Další věc je zvlnění 3f usměrněnýho napětí a jak moc je regulace schopná uregulovat skokový změny zátěže. On ten rotor je dost hmotný na to, aby se stihl rychle nabudit, nebo odbudit. Normálně přebytky požere baterie, než se stihne snížit tok rotorem. U bejvalýho auta by mi určitě zhasl motor při prvním otočení volantu. Jediný auto co znám, co na 100% pojede bez baterie, je starý diesel ( Pragovka, nebo Tatra). Ty ovšem nepotřebují elektriku vůbec., Když vyloučím světla a blinkry.

Napsal: 01 zář 2016, 14:52
od Ondra2
škodovky 120 a žiguly jsme takhle provozovali v "polňačkovém" režimu, takže to jde. Jinak už na autě z 95tého jsem měl altík se 4 fázemi.

Napsal: 01 zář 2016, 16:23
od cechpk
Citroen Xm v naftě taky jede bez barerky tedy mimo startu... jednou jsem neměl kabely tak jsem na jednu baterku nastartoval a za chodu dal baterku jinou ale musí to být rychlé a zapnout vše co sedá

Napsal: 02 zář 2016, 07:29
od BOBOBO
Minulý týden jsem táhl domů nějakého francouze s kaput baterkou . Rozstrčit šel , ale nešel přidat plyn ..... Jinak přerušených baterek jsem zažil vícero a že by to odneslo auto jsem neregistroval .

Napsal: 02 zář 2016, 09:18
od bu2520
za krále klacka jsem měl služební dvanácetrojku , jel jsem v noci domů a při odbočení do zatáčky mi upadla plusová svorka z baterky a zřejmě mi škrtla i o kostru, rána a všechny zapnuté žárovky byly v háji. Dalo mi dost starostí vytahat je různě z osvětlení kabiny abych měl nouzové osvětlení na dojezd 80 km.

Napsal: 02 zář 2016, 13:14
od passion
V zimných mrazivých ránach sa po práci občas stane, že niekto nenaštartuje auto z dôvodu slabej batérie. Pracujem v turnuse a sám takto v zime pomôžem niekomu asi zo 3x. Vyberiem svoju dobrú baterku (octavia I), vložím do auta kolegu, naštartujeme, zapneme svetlá, dobrú batériu odpojíme, vyberieme a založíme slabú, zapojíme a všetko funguje ako má. Nikdy nič neodišlo. Štartovali sme takto všetko možné, od starej 120ky cez kiu ceed po šestkového golfa. Toľko z praxe. Teóriu v tomto prípade nepoznám.