Zprovoznění klimatizace

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

Zprovoznění klimatizace

#1 Příspěvek od renda15 »

Pořídil jsem si do rekonstruovaného podkroví splitovou klimatizaci Toshiba Suzumi Plus 2,5kW chladícího výkonu. Vše jsem si nainstaloval sám, jak elektro tak hydraulický okruh, vzdálenost je cca 10m. Zprovoznění jsem z důvodu zachování 5ti leté záruky nechal na dodavateli. V instalačním manuálu je celkem pochopitelně popsáno, nejprve se vyvakuuje potrubí (píší 20 minut) a poté se otevřou ventily na vnější jednotce (kde je celý obsah chladiva) a ten se napustí do systému. Jaké bylo moje překvapení když si technici přinesli pouze jakýsi příruční držák se dvěma manometry, a chladivo napustily po ověření těsnosti jakýmsi způsobem bez vakuování. Na můj dotaz proč nevakuují mi na pohled logicky vysvětlili, že hlavním problémem je vlhkost a že vakuují pouze, když je venku vlhko. Trocha vzduchu prý není žádný problém a u chladiva R410 jsou takové tlaky, že toho vzduchu je pod 1% a že to nevadí. Záruku mám 5 let, firma má co jsem koukal celkem tradici, ale stejně to moc nechápu. Nemáte s tím někdo zkušenost ?

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od badoch »

A jak dělali tu zkoušku těsnosti ? Ta se dělá v rámci toho vakuování.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#3 Příspěvek od doktor365 »

Třeba nechal vzduch vytlačit chladivem přes servisní otvor.Už jsem to taky viděl. Já dělám tlakovou zkoušku dusíkem,potom vakuuji a potom teprve plním chladivem.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od renda15 »

badoch píše:A jak dělali tu zkoušku těsnosti ? Ta se dělá v rámci toho vakuování.
Tu prováděli tak, že sledovali asi 15 minut stálost tlaku, který vytvořili asi tím médiem tak, že ho napustli do potrubí a opět ventil zavřeli. Pak standardně očuchali zkoušečkou spoje.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#5 Příspěvek od renda15 »

doktor365 píše:Třeba nechal vzduch vytlačit chladivem přes servisní otvor.Už jsem to taky viděl. Já dělám tlakovou zkoušku dusíkem,potom vakuuji a potom teprve plním chladivem.
Takhle to nějak popisoval, tím vysvětloval lehké ufouknutí.

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od badoch »

No budiž, ale pokud by tam byl někde špatný spoj, tak mu unikne medíum. To je divný postup.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#7 Příspěvek od doktor365 »

No proto dělám tlakovou zkoušku dusíkem. Každý si to dělá po svém.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Mohl by jsi nám prozradit zkušební tlak ?

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#9 Příspěvek od doktor365 »

Zkušební přetlak by měl být 1,1 násobek nejvyššího povoleného tlaku. Jinak já tlakuji jak kdy a co vysokotlakou stranu kolem 15 bar. To už je slyšet když to někde utíká :D . V pátek jsem tlakoval celou sestavu na 8. Ale to nebyla klimoška,to bylo chlazení na mléko. Natlakuji a přejdu to pěnícím sprejem a kontroluji tlak na manometrech rozvaděče. Někdo tlakuje na 3. Myslím,že si to dělá každý podle sebe. Mám zkušenosti takové,že při 5 barech mi to neutíkalo a při provozu na vysokotlaké větvi bylo 16 a nepatrný unik se objevil a je to práce navíc.Všechno odsát,znova zavařit....

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“