Stránka 1 z 1

Zprovoznění klimatizace

Napsal: 04 zář 2016, 07:33
od renda15
Pořídil jsem si do rekonstruovaného podkroví splitovou klimatizaci Toshiba Suzumi Plus 2,5kW chladícího výkonu. Vše jsem si nainstaloval sám, jak elektro tak hydraulický okruh, vzdálenost je cca 10m. Zprovoznění jsem z důvodu zachování 5ti leté záruky nechal na dodavateli. V instalačním manuálu je celkem pochopitelně popsáno, nejprve se vyvakuuje potrubí (píší 20 minut) a poté se otevřou ventily na vnější jednotce (kde je celý obsah chladiva) a ten se napustí do systému. Jaké bylo moje překvapení když si technici přinesli pouze jakýsi příruční držák se dvěma manometry, a chladivo napustily po ověření těsnosti jakýmsi způsobem bez vakuování. Na můj dotaz proč nevakuují mi na pohled logicky vysvětlili, že hlavním problémem je vlhkost a že vakuují pouze, když je venku vlhko. Trocha vzduchu prý není žádný problém a u chladiva R410 jsou takové tlaky, že toho vzduchu je pod 1% a že to nevadí. Záruku mám 5 let, firma má co jsem koukal celkem tradici, ale stejně to moc nechápu. Nemáte s tím někdo zkušenost ?

Napsal: 04 zář 2016, 08:03
od badoch
A jak dělali tu zkoušku těsnosti ? Ta se dělá v rámci toho vakuování.

Napsal: 04 zář 2016, 09:12
od doktor365
Třeba nechal vzduch vytlačit chladivem přes servisní otvor.Už jsem to taky viděl. Já dělám tlakovou zkoušku dusíkem,potom vakuuji a potom teprve plním chladivem.

Napsal: 04 zář 2016, 09:15
od renda15
badoch píše:A jak dělali tu zkoušku těsnosti ? Ta se dělá v rámci toho vakuování.
Tu prováděli tak, že sledovali asi 15 minut stálost tlaku, který vytvořili asi tím médiem tak, že ho napustli do potrubí a opět ventil zavřeli. Pak standardně očuchali zkoušečkou spoje.

Napsal: 04 zář 2016, 09:16
od renda15
doktor365 píše:Třeba nechal vzduch vytlačit chladivem přes servisní otvor.Už jsem to taky viděl. Já dělám tlakovou zkoušku dusíkem,potom vakuuji a potom teprve plním chladivem.
Takhle to nějak popisoval, tím vysvětloval lehké ufouknutí.

Napsal: 04 zář 2016, 09:23
od badoch
No budiž, ale pokud by tam byl někde špatný spoj, tak mu unikne medíum. To je divný postup.

Napsal: 04 zář 2016, 09:32
od doktor365
No proto dělám tlakovou zkoušku dusíkem. Každý si to dělá po svém.

Napsal: 04 zář 2016, 10:45
od BOBOBO
Mohl by jsi nám prozradit zkušební tlak ?

Napsal: 04 zář 2016, 12:09
od doktor365
Zkušební přetlak by měl být 1,1 násobek nejvyššího povoleného tlaku. Jinak já tlakuji jak kdy a co vysokotlakou stranu kolem 15 bar. To už je slyšet když to někde utíká :D . V pátek jsem tlakoval celou sestavu na 8. Ale to nebyla klimoška,to bylo chlazení na mléko. Natlakuji a přejdu to pěnícím sprejem a kontroluji tlak na manometrech rozvaděče. Někdo tlakuje na 3. Myslím,že si to dělá každý podle sebe. Mám zkušenosti takové,že při 5 barech mi to neutíkalo a při provozu na vysokotlaké větvi bylo 16 a nepatrný unik se objevil a je to práce navíc.Všechno odsát,znova zavařit....