Renault, mikrospínač do zámku dveří

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

Renault, mikrospínač do zámku dveří

#1 Příspěvek od zak1n »

Čau borci, chtěl bych se zeptat jestli někdo neřešil problém s mikrospínačem v zámku na signalizaci otevřených dveří ( Renault )
Mám tam takovouto malou potvoru s rozměry : 14mm x 6,5mm x 9-12mm hloubka a má to na 6A a měl by být voděodolný.


https://s14.postimg.org/5o1sinx9t/20160928_124011.jpg

Neviděl někdo náhodou někde v čr dostupný podobný mikrospínač který by měl výdrž hoodně cyklů, vlezl se do rozměrů a měl těch 6A ? Co prolézám tak rozměrově co sedí mají max. 0.1A-2A ( potřebuju s délkou pístku cca 4mm )

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#2 Příspěvek od davemh »

Není těch 6A jen nějaký označení? Pochybuji že by takovéto malé "nic" sneslo takový proud. Beztak to spíná jen osvětlení dveří.

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#3 Příspěvek od Jimmi2 »

Podle mě to spíná centrál. Nebo ne.....?

Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

#4 Příspěvek od zak1n »

spíná to při zavřených dveří 12V a to přímo do jednotky která se stará o dalších milion kravin ale tenhle spínač má vliv jenom na světlo a centrál aby se zamkl.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#5 Příspěvek od MetalGod »

Co takhle jakejkoliv, kterej se tam vejde, se kterým budeš spínat relé?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

#6 Příspěvek od zak1n »

to nezní vůbec špatně s tím relé ale chtěl bych se ještě zeptat všeobecně k mikrospínačům :
normálně cvaká ale někdy spíná a někdy třeba až na 10 pokus - jedná se o mechanické poškození ( auto mám staré 4 roky ) nebo o špínu a prach - jestli by ho nepomohlo hodit do ultrazvukové čističky - přeci jenom ve vnitř je jenom knoflík s pružinkou a dva plíšky.

Ale zajímavé je že někdy se za jízdy sám od sebe sepne ( i když se sním nehýbalo a fungoval jak měl X hodin ) tak ani po 5 hodinách jízdy zase nepovolí - ještě se mi to za poslední 2 měsíce nestalo. Elektroinstalace je komplet prolezená a ta nemá žádné defekty.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#7 Příspěvek od Kvicala_r »

Klasická závada mikrospínačů na oktě. Nakonec se vyměňují za nevodotěsné a fungují spoustu let taky - teda jen vršek, spodek zůstává původní.
viz vlákno zde Není to taky nějaká klaická a známá závada u rencka se známým řešením? Hledal jsi na renault klubu?
Naposledy upravil(a) Kvicala_r dne 29 zář 2016, 20:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

#8 Příspěvek od zak1n »

hledal a nenašel - on ten zámek je podle renaultu nerozdělatelný - skládá se ze 2 plastů a ty jsou zavařená na 3 místech - ty bez problému rozdělám a dokonce ti parchanti s tímhle počítaly tak spínač zalili lepidlem - jediný způsob je tak na pajku dát plochý hrot a vypálit spínač a i to lepidlo - hlavně že ušetřili 50 haléřů na kvalitě - zato bych věšel :D

Jestli vyhořím v zaměstnání tak budu vyrábět zámky do aut nebo když to člověk rozdělá tak tam je trochu plastových koleček, no name motorek, trošku železa a 1 mikrospínač s výrobní cenou max. 150kč a chtějí za to 3,8k bez DPH

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#9 Příspěvek od Jimmi2 »

Jestli to je jen signalizace do ŘJ, tak to určitě 6A nepotřebuje.
Ale taky může spínat (blokovat) ten centrál přímo.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od robo »

zak1n co mas za rencka. Ja lagunu II a taky me zlobi ze svetlo ve dverich vic nesviti jak sviti.

Uživatelský avatar
alkom01
Příspěvky: 244
Registrován: 20 bře 2006, 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od alkom01 »

U R Espace III, co mám já (2 ks, r.v. 2000) vedou přívody mikrospínače 5. dveří ( jinde nejsou) do pomocné jednotky, která komunikuje s hlavní jednotkou. Pokud je spínač v poloze otevřených dveří, tak jednotka sepne světlo v kufru a nedovolí uzamčení zámku 5. dveří.
Při vadě mikrospínače se při zamčení centrálem 5. dveře nezamknou (ostatní ano), auto nepotvrdí uzamčení dvojitým bliknutím var. světel a hlavně nepovolí ŘJ přejít do režimu spánku po cca 30 min., kdy odběr z aku klesne z cca 280 mA na cca 17 mA.
Pivo v přírodě ničím nenahradíš!

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#12 Příspěvek od fredis »

Kvicala_r píše:Klasická závada mikrospínačů na oktě. Nakonec se vyměňují za nevodotěsné a fungují spoustu let taky - teda jen vršek, spodek zůstává původní.
viz vlákno zde Není to taky nějaká klaická a známá závada u rencka se známým řešením? Hledal jsi na renault klubu?
Teď jsem to samé řešil na Fabii. Nakonec jsme použili MSP ze zámku který byl náhodou :lol: ve SD. Maká jak o život. Začalo to občasným svícením v interiéru za jízdy a končilo hláškou 4x- nezavřené dveře. Ty se zamkly a vše normálně fungovalo. Vys.ala se jen ta signalizace v podobě MSP. Jinak těch 6A je všechno možný, ale proud určitě ne! To jsi asi nemyslel vážně, že? :wink: :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

#13 Příspěvek od zak1n »

Díky moc za odpovědi - jestli to vydrží 6A nebo to je jenom označení to opravdu nevím nejsem automechanik :D

Pro další co nebudou chtít utrácet zbytečně - mikrospínač je zalitý pořádným lepidlem. Moje řešení bylo ho vypálit mikropajkou s širokým hrotem ( ta z lidlu :D :D :D ),oškrábáním lepidla ( nějaké odolné ) a trošku zvětšil prostor pro nový mikrospínač - po menší úpravě se tam vleze ZIPPY DW-N3S-00A0A-Z z gme za 58kč ( jen je potřeba si odměřit přesnou polohu minulého spínače.
Jen dělají 2 typy zámku aby se snad nedaly navzájem prohazovat v autech ( nissan note a clio apod. ) i když mají stejné označení! kde jeden spíná při zavřených dveří a druhý při otevřených takže se mi to povedlo až na druhý pokus.
Konečné přidělání jsem řešil natavení hran spínače s krytem a chemoprénem.
Horší kvalita ale takhle nějak to dopadlo :D https://s13.postimg.org/jpjm5e3if/20161009_140358.jpg
Radost z ušetřených 2 tisíc (cena z vrakáče - moc jich není) - k nezaplacení :D



robo : Kango II ale tyhle zámky jsou stejné od roku 2012 na většinu modelů včetně nissanu - jediný rozdíl je zapojení spínače a jinčí délka táhel ke klikám.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#14 Příspěvek od fredis »

zak1n napsal:
Jen dělají 2 typy zámku aby se snad nedaly navzájem prohazovat v autech ( nissan note a clio apod. ) i když mají stejné označení! kde jeden spíná při zavřených dveří a druhý při otevřených takže se mi to povedlo až na druhý pokus.
To se snad dá vyřešit přepojením těch kontaktů?! :roll: :lol: Proto má tři. 2 plus jeden přepínací.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
zak1n
Příspěvky: 36
Registrován: 22 bře 2016, 01:00

#15 Příspěvek od zak1n »

fredis píše:zak1n napsal:
Jen dělají 2 typy zámku aby se snad nedaly navzájem prohazovat v autech ( nissan note a clio apod. ) i když mají stejné označení! kde jeden spíná při zavřených dveří a druhý při otevřených takže se mi to povedlo až na druhý pokus.
To se snad dá vyřešit přepojením těch kontaktů?! :roll: :lol: Proto má tři. 2 plus jeden přepínací.
Já chtěl říct že je spínač při otevřených dveří zmáčknutý- a to jsem bral stav že je při zavřených dveří a celé jsem to zalepil, složil no a ono to fungovalo přesně naopak :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“