Stránka 1 z 1
Něco z rally
Napsal: 23 říj 2016, 21:16
od TAKJAN
Po tom, co mi vrátili tu blbou sony tv z opravny skoro po měsíci, s tím, že závada neexistuje (příště si to natočím, ale možná se spravila tím, že když jsem ji nesl do opravy, trošku mi upadla) jsem koukal na YT, rallye. Pěkný držkopády, občas. A jak prohánějí diváky:-)) No nic. Divná věc, tak 60-70% řidičů drží plyn až do nárazu, což je zvláštní. Profík přece musí reagovat jinak. A druhá věc. Žádný z těhle aut nemá bag. A jsou to nárazy jak prase, někdy. A v 90% vylezou OK, respektive živí. Takže stačí pás, pořádně upnutý. Ono se říká, že bag šest životů zachrání a jeden zničí.
Napsal: 24 říj 2016, 08:36
od Ondra2
Ano, pás, ale ne 3 bodový. A taky helma s HANS systémem, popř. podobným. Tohle dohromady je lepší než bag, ale v autě by to asi nikdo nosit nechtěl. Proto bag. Já bych se teda v autě bez bagu dnes bál, protože dřív se při bouračce zpomalilo ze 40 na nulu na metru. Dnes je to většinou z 60 a víc, to krk nemůže vydržet.
A ten 7., co ho bag zabil, neměl pás...
Napsal: 24 říj 2016, 10:56
od EKKAR
Na závody mají 5-bodovej pás + helmu s HANDS-em (postroj s upoutáním helmy k ramenům). A ani u nich není zárukou, že když "dají ránu", přežijou bez následků - další bezpečnostní prvek je třeba i kombinéza s výztuhama, ani ne tak třeba kvůli vohni (kvůli kterýmu se před lety kombinézy s Nomexem zaváděly), ale proto, že ty výztuhy a šněrování tvořej korzet a ten stáhne tělo uvnitř natolik, že při nárazu vnitřnosti tolik neputujou a neutrhnou se od svejch "kotevních bodů" - bez toho stažení člověk i tak umře, pokud narazí rychlostí řádově 150kmh a víc, protože se mu prostě utrhnou vnitřní orgány od svalů a kostry. Sice z trosek vyleze a vypadá "bez úrazu", ale během čtvrt hodiny se nafoukne jako balón a exne, protože má veškerou krev vylitou dovnitř...
Napsal: 24 říj 2016, 11:54
od EKKAR
Ten pytel tě zabrzdí daleko jemnějším způsobem. Navíc se při dopadu těla vyfukuje a spotřebovává tak dopadovou energii, takže daleko efektivnějc brzdí, než "holej pás", se kterýma sebou v autě mlátíš jako nudle v bandasce. A taky už těch bagů kolem pasažéra je víc - je nejen pytel vepředu, ale jsou i boční, hlavový a kolenní.
Napsal: 24 říj 2016, 19:21
od EKKAR
To co popisuješ, by nastalo právě v případě, že bys seděl v autě s bagem a NEBYL PŘIPÁSANEJ - při nárazu auta do překážky nepřipoutaný tělo pokračuje setrvačností ve svým pohybu, zatímco skelet auta se zastavuje = tělo letí dopředu. Pokud ho nebrzdí bezpečnostní pás, "potkává" se tělo s právě se nafukujícím bagem, kterej se v ten moment nafukuje rychlostí přes 340km/h - a od něj dostává "facku", která ho odráží směrem dozadu. Jak tenhle prudkej zlom rychlosti a směru pohybu, tak i náraz do opěradla, kdy zákonitě tělo nadzvednutý bagem narazí na hranu sedačky zátylkem jsou nejsmrtelnější při nehodách s bagem, ale bez pásu(ů). Kdo má zapnutej pás, je jím (po předepnutí předpínačem) brzděnej tak, že do bagu narazí AŽ v momentě, kdy už se skončilo nafukování bagu a rychlost těla se už nesčítá s rychlostí potahu bagu letícího proti němu - naopak, bag se v ten moment začíná pomalu vyprazdňovat a je měkčí = líp utlumí náraz hlavy.
To je ideální případ - při nárazech ne úplně čelních (šikmejch, bočních nebo zezadu) se v moderních autech nafukuje jinej počet bagů a z jinejch směrů, než zepředu, takže tam pak ty facany pasažér schytává z jinýho směru, ale vždycky je to směřovaný tak, aby pokud možno tělo potkalo bag už plně nafučenej a připravenej přijmout od něj pohybovou energii, v žádným případě mu nemají nic předávat (a nedej pámbu tělo odrážet)...
Napsal: 24 říj 2016, 19:55
od TAKJAN
Je blbý jezdit bez pásů. Ale stejně to kolem komína dělám.
Napsal: 24 říj 2016, 20:22
od EKKAR