Stránka 1 z 1

Prodleva vyzvánění u O2

Napsal: 31 říj 2016, 12:54
od mi-ro
Pozoruju cca za poslední rok, že při volání mobilem a po navolení účastníka je 5-8 sec úplné ticho. Teprve potom začne vyzvánět. je to velice nepříjemné, bych řekl že mě to pěkně se.re. Dříve to nebývalo. Operátor pochopitelně mrtvej brouk který má vše OK. Jen při jedný diskuzi s technikem padlo něco jako že se to snaží volat přes LTE a to by mohl být ten problém. Dělá vám to taky?

Napsal: 31 říj 2016, 12:58
od rnbw
Cez LTE sa neda volat - jedine ako VoIP, ale neviem, ci je to niekde realne nasadene. Takze pri volani sa musi zrusit LTE pripojenie a pripojit na 3G (alebo 2G), a to na oboch stranach.

Napsal: 31 říj 2016, 13:30
od Michal22
Ale já to pozoruju také, i když mám trvale telefon přepnutý na GSM. Pokud potřebuju data, zapínám na chvíli, potom zase přepnu nazpět.
Spíš bych řekl, že v rámci katování kostů vyměnili HW na BTSkách, třeba jako Vodafone (po výměně původních Ericssonů a Nokií za levnější Huawei to sice funguje hůř a vyžaduje to častější údržbu, ale je to levnější :D )

Napsal: 31 říj 2016, 13:58
od Standa99
O2 je jediný operátor v ČR, který zatím VoLTE nenasadil (což mě už 1,5 roku sere) a tipuju to na tento problém. Kolegovi v práci dokonce hovory končí v hlasové schránce, protože se to rychleji nestačí přepnout. Mě tohle nedělá, ale to přepnutí a samotné vyzvánění trvá i kolikrát přes 10 sec. (obě strany na LTE).

Napsal: 31 říj 2016, 19:29
od jandu
Ja som to zaregistroval u nás v Orange - je to už asi rok.

Napsal: 31 říj 2016, 20:04
od Standa99
Teoreticky po Novém roce.

Napsal: 01 lis 2016, 17:24
od MaTTo
jandu píše:Ja som to zaregistroval u nás v Orange - je to už asi rok.
To čo popisujete je CSFB(Circuit switched fallback), problémy sú bohužiaľ bežné a v závislosti od vyťaženia siete a typu telefónu resp. jeho konfigurácie výrobcom sa prejavujú zriedkavo alebo pravidelne. Sieť LTE nevie realizovať hlasový hovor, dokáže iba prenášať dáta. Preto sa hlasové hovory realizujú cez VoLTE čo je zjednodušenie niečo ako volanie cez internet - VOIP, SIP atď., VoLTE okrem siete musí podporovať aj telefón a takých aktuálne mnoho nie je.
Sieť pri prichádzajúcom hovore odošle cez LTE informáciu telefónu aby sa prepol na 3G alebo 2G a následne tam presmeruje aj prichádzajúci hovor > bohužiaľ ak toto trvá dlho tak hovor spadne.

Ten dlhý čas spojenia hovoru pri volaní z LTE siete je logický pretože ak aj volaný účastník je v LTE sieti tak to znamená že najprv sa Váš telefón prepne do 2G/3G, vytočí hovor a potom ešte sieť realizuje aj prepnutie volaného účastníka do 2G/3G.
Môžete si aj doma spraviť jednoduchý test keď volané číslo necháte prihlásené iba v 2G sieti tak spojenie hovoru je o cca. 2-3 sekundy rýchlejšie.

V laboratórnych podmienkach sa hovor medzi VoLTE dá realizovať ca. do 2 sekúnd, počas testov v reálnej sieti sme dosiahli najlepší čas 3 sekundy a priemer do 4. Bohužiaľ s podporou VoLTE na telefónoch sú neustále problémy.

Napsal: 01 lis 2016, 18:17
od Standa99
Když už laboratorní podmínky, tak by mě zajímalo, jestli se prvně ten telefon přepne do 3G a pokud je problém se signálem, tak se následně přepne do 2G? Jaká je posloupnost toho přepnutí?

Napsal: 02 lis 2016, 08:36
od Michal22
Preference sítí vyšší generace pochází (nebo alespoň dřív pocházela) od operátorů, kteří (nejen) tímto způsobem vnucovali obecenstvu novější (=většinou méně spolehlivé) služby.
Novější IPhony dokonce neumějí natvrdo přepnout na 2G(GSM).
Jinak to, zda telefon přepne na jinou síť se odvíjí od toho, kolik napřijímá Rx část v telefonu (v dBm). Hodnoty si už přesně nepamatuji.

Napsal: 02 lis 2016, 08:56
od Standa99
Jo, ale pokud má prvně snahu přepnout na 3G, kde bude signál na hraně a nedojde ke spojení (pokrytí je v ČR bída), tak následně zkouší 2G a ta prodleva bude o to větší. Kdyby hned přepnul na 2G, tak budiž, ale já si myslím, že to půjde přes 3G.