Stránka 1 z 2

Blbne mi asi ABS na C4

Napsal: 31 říj 2016, 19:30
od Celeron
Dnes při cestě podivná příhoda. Na zcela hladkým asfaltu jsem musel kvůli chování (boural) nějakýho bezmozka přede mnou "chlejstnout" v rychlosti cca 50km/h na brzdu tak, jako nikdy před tím a že to pěkně zakvílelo a zároveň jsem strhnul volant vpravo. Dopadlo to naštěstí dobře a protože nešlo jet dál, vylezl jsem a co nevidím. Moje gumování na asfaltu zahnutý trochu vpravo a dlouhý cca 5m ale jen 3x. Všechny bez přerušení. Je mi to divný, nemělo by ABS přerušováním zabránit takovýmu gumování? V zimě na ledu jak se kolo zklouzne, tak zadrnčí, je to cítit i v pedálu. Tady nic, proč? :roll: A proč jen 3 čáry? Na technický jsem byl po novejch destičkách v květnu, žádnej problém s rovnoměrností brždění. ABS počítadlo nic nehlásí, při startování kontrolka zhasne jak má. Mám trošku obavu jestli tomu něco není a abych neskončil třeba někde ve škarpě nebo na švestce.
Díky za případný rady.

Napsal: 31 říj 2016, 19:36
od Mirda
Asi ABS poznalo, že potřebuješ doopravdy brzy zastavit, to se odvijí od toho jakou silou šlápeš na pedál.

Napsal: 31 říj 2016, 20:56
od MetalGod
Buď rád, s ABS bys mohl mít brzdnou dráhu klidně delší.
P. S.: Nechcíplo Ti to?

Napsal: 31 říj 2016, 21:54
od Celeron
MetalGod píše:Buď rád, s ABS bys mohl mít brzdnou dráhu klidně delší.
P. S.: Nechcíplo Ti to?
Nechcíplo, má to robotickou špajsku (pádla) tak se hned automaticky rozpojila spojka.

Napsal: 31 říj 2016, 22:38
od TAKJAN
Brzdový asistent? Jestli 3 kola blokovali a jedno ne, je to hodně divný. Aut stabilitu tam máš? Na druhou stranu člověk často nezkouší najednou takhle to zašlápnout. Zkusit diagnostiku, co jiné. Ale ta taky není zázračný všeuměl-hledač.

Napsal: 31 říj 2016, 23:35
od Celeron
Co vím, tak tam je krom ABS kontrolka ESP co bliká, když si hrábne. Musel bych se kouknout jestli to má ještě něco dalšího.
Počkám, až bude u nás na letišti nějaký sněhový mejdlo a pojedu to zkusit. Možná nebudu muset až tak dlouho čekat. :wink:

Napsal: 01 lis 2016, 11:44
od PixelOrgy
Za chvilku prijde snih (nekde uz je) - neni lepsi test pri takovych problemech :-)

..a zabava :-)

Napsal: 01 lis 2016, 12:04
od MetalGod
ABS můžeš testnout někde na štěrku, hlíně, nebo písku, nebo testovat u "sousedů", od nichž se věčně line řev (víš, co tím myslím :D)



P. S.: I na sněhu jsem si ověřil, že jsem schopnej zabrzdit účinnějc bez ABS, než s ním.

Napsal: 01 lis 2016, 12:12
od rnbw
Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...

Napsal: 01 lis 2016, 12:14
od PixelOrgy
I mokra louka poslouzi :-)

2 roky zpatky v Brne na Martinkove (kratka ulicka s profilem naklonene roviny, tzv. downhill :-) ) byl po ranu perfektne vylestenej sneholed, a tam bylo uplne jedno, na kterej pedal clovek slape :-D
rnbw píše:Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...
Tim spis vyzkousi diferencial

Napsal: 01 lis 2016, 12:19
od TAKJAN
Někdy lepší bez ABS. Kdysi jsem jel z kopečka na čerstvém sněhu (2-3 cm), stál na brzdě, bzučelo, kopalo a jelo, do auta na hlavní. Naštěstí jsem to nějak ukočíroval. Bez ABS by si to hrnulo sníh a trochu brzdilo. Měl jsem ho jeden čas vypínatelné a přestože páčka byla u volantu, člověk nestačil zareagovat a vypnout to.

Napsal: 01 lis 2016, 12:24
od PixelOrgy
To jsi mel vypinatelny od vyroby, nebo neco typu relatko na ABS senzoru? :-)

Napsal: 01 lis 2016, 18:09
od Habesan
Už od autoškoly jsem si zvyknul v případě nutnosti prudkého brždění zároveň dupnout na spojku.
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Alepoň mi pak zůstane (většinou) nastartovaný motor.

Napsal: 01 lis 2016, 18:35
od TAKJAN
Dělaný. Bistabilní relátko, vypínalo napájení jednotky abs

Napsal: 01 lis 2016, 19:00
od davemh
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Při brzdění se zařazenou rychlostí je nutné propálit i energii roztočeného motoru. Jsou to nějaké drobné, na brzdnou dráhu to nebude mít zásadní vliv.
Dále je běžící motor zárukou funkce posilovačů řízení a brzd, což po zablokování kol může být problém.