![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Raketovej batoh, zastaralé, máme osobní jet coptéru.
Moderátor: Moderátoři
Raketovej batoh, zastaralé, máme osobní jet coptéru.
Koukám kam až dospělo zmenšování a regulace proudových motorů a jejich řídící elektronika. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To je naprosto stejný problém jako přistávání u Space X, taky má těžiště nad generátorem vztlaku a to o pěknej fous možná 10x výše, než ten maník.EKKAR píše:Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
Mě spíš překvapuje, že ty 4 prouďáky (mimo jiný, jsou prý český z Velký Býteše) jsou ve svazku hned vedle sebe. To je na přesnost jejich regulace tahu mnohem náročnější, než kdyby byly na ramenech jako to má kvadrokoptéra. Nebo jeden silnej uprostřed a pomocný plynový trysky šikmo do stran jako to měl třeba Armstrong v simulátoru měsíčního modulu v programu Apollo se kterým taky havaroval.
Nojo, technika za těch 50 let malinko postoupila. Dnes se přesný několikaosý gyro a akcelerometry vejdou do jednoho švába, tenkrát to byl kopací míč s pár motorama a kupou snímačů složitých jak mlátička.
Tyhle stabilizace pro coptéry si dnes lidi bastlej a programujou doma na Arduinu s pár přídavnejma pididestičkama a nebo si to koupěj za pár stovek z Číny komplet hotový.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
No tak ono když brali vztlakovou sílu hadicí od vodního scooteru to ani jinak nešlo.termit256 píše:Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
to Radovan 79: Proč si myslíš, že má neoprén? Je nepropustnej (skoro).
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Viděl jsem na vlastní oči "jen" RC modely s proudovýma motorama, když je předváděli v Budkovicích - mají tam modelářský letiště - tak je to mazec. Člověk si málem ukroutí palici, jak se to na obloze rychle míhá. Stačí jej na vteřinku zratit z dohledu a je o průser postaraný.
Přemýšlel jsem nad tím "zázrakem", na kterým ten Zapata lítá.
http://www.theverge.com/2016/4/15/11439 ... -interview
Měl v prostředku ve svazku 4 asi hnaci motory a po stranách jsem rozeznal 2 balanční, který měly u sání sítěný koše na ochranu před nasátím předmětu. V báglu měl nejspíš palivo a možná i nějakou tu baterii (vede mu do toho hadice)
Zajímalo by mě, zda ty proudový motory dokáží vybalancovat člověka jen změnou tahu, nebo zda po vzoru V2-ky mají odkláněcí servo křidýlka na změnu směru tahu (i ta malá turbínka bude mít podle mě nějakou tu setrvačnost, z jakou reaguje na změnu "plynu"). Jinak je jasný, že funkčnosti je to podobný jako SEGWAY, nebo 2D SEGWAY ("židle" s jednou nohou zakončenou koulí, která může židli pohybovat do boků i vpřed-zad)
Přemýšlel jsem nad tím "zázrakem", na kterým ten Zapata lítá.
http://www.theverge.com/2016/4/15/11439 ... -interview
Měl v prostředku ve svazku 4 asi hnaci motory a po stranách jsem rozeznal 2 balanční, který měly u sání sítěný koše na ochranu před nasátím předmětu. V báglu měl nejspíš palivo a možná i nějakou tu baterii (vede mu do toho hadice)
Zajímalo by mě, zda ty proudový motory dokáží vybalancovat člověka jen změnou tahu, nebo zda po vzoru V2-ky mají odkláněcí servo křidýlka na změnu směru tahu (i ta malá turbínka bude mít podle mě nějakou tu setrvačnost, z jakou reaguje na změnu "plynu"). Jinak je jasný, že funkčnosti je to podobný jako SEGWAY, nebo 2D SEGWAY ("židle" s jednou nohou zakončenou koulí, která může židli pohybovat do boků i vpřed-zad)
Breitlingové mají "v mančaftu" dva chlapy, kteří s laminátovým křídlem zavěšeným na zádech jako ruksak a s podvěšenýma 4ks proudovejch mikromotorů po dobu asi 5 minut (na víc jim nestačí zásoba paliva = propanu) "udržej ve vzduchu krok" s L-39 Albatros, dojícím to "na minimálce" s vytaženýma přistávacíma klapkama = při rychlosti cca 200-250km/h. Ale tihle maníci musejí "vzlítat v režimu horkýho startu" = se spuštěnýma motorama na volnoběh si sednou do otevřenejch dveří vrtulníku (většinou Bell 106 Jet Ranger), ten je vynese minimálně 500-600m vysoko, oni vyskočí, přidají plyn a naberou rychlost aby měli vztlak - a pak jsou schopní chvíli držet paralelní let podél dvojice Albatrosů. Nejsou schopní vzletět samostatně ani "s rozjezdem" = nemají na to dostatečnej přebytek tahu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak ty 4 středový pouze vyvažují váhu systému a pasanta a ty dva boční vektorují natáčením tah kam má letět. Řídí se změnou těžiště v závislosti na tlaku nohou na "pedály" na kterých pasant stojí. Mě se hned nějak nezdálo, že ta regulace tahu prouďáků by byla tak rychlá, turbíně to trvá celkem dost dlouho než změní a ustabilizuje otáčky.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ono výrobce a vynálezce se dá splést, ale nemělo by se to stávat často.termit256 píše:...Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway
Britský milionář Jim Heselden zemřel poté, co se s dvoukolovým elektrickým vozítkem Segway zřítil z útesu do řeky. Heselden byl majitelem společnosti, která vozítka vyrábí... Heselden zakoupil také americkou společnost Segway, která vyrábí oblíbená dvoukolová vozítka.
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vy ... le:678524/
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]