Raketovej batoh, zastaralé, máme osobní jet coptéru.

Aktuality a zprávy z oblasti elektroniky, komunikační a výpočetní techniky, teorie či software

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Raketovej batoh, zastaralé, máme osobní jet coptéru.

#1 Příspěvek od Celeron »

Koukám kam až dospělo zmenšování a regulace proudových motorů a jejich řídící elektronika. 8O
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#2 Příspěvek od Radovan_79 »

Huh, to je věc. Kdybych na to musel vstoupit, tak jedině v plenkových kalhotkách... Byly by potřeba.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »

Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#4 Příspěvek od Atlan »

Co sa stalo sigvejovi?

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#5 Příspěvek od hakamusai »

Sletět i do tý vody nic moc. Jinak zážitek na tom musí bejt suprovej.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#6 Příspěvek od serviceman »

Spadnul z útesu. To nemá s vodou nic společného, ale dovedu si představit, jak bude obtížná stabilizace nad členitým terénem, davem lidí, stromy a keři atd.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#8 Příspěvek od termit256 »

serviceman píše:Spadnul z útesu. To nemá s vodou nic společného...
Presneji receno sjel z utesu na segwayi.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#9 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
To je naprosto stejný problém jako přistávání u Space X, taky má těžiště nad generátorem vztlaku a to o pěknej fous možná 10x výše, než ten maník.
Mě spíš překvapuje, že ty 4 prouďáky (mimo jiný, jsou prý český z Velký Býteše) jsou ve svazku hned vedle sebe. To je na přesnost jejich regulace tahu mnohem náročnější, než kdyby byly na ramenech jako to má kvadrokoptéra. Nebo jeden silnej uprostřed a pomocný plynový trysky šikmo do stran jako to měl třeba Armstrong v simulátoru měsíčního modulu v programu Apollo se kterým taky havaroval.
Nojo, technika za těch 50 let malinko postoupila. Dnes se přesný několikaosý gyro a akcelerometry vejdou do jednoho švába, tenkrát to byl kopací míč s pár motorama a kupou snímačů složitých jak mlátička.
Tyhle stabilizace pro coptéry si dnes lidi bastlej a programujou doma na Arduinu s pár přídavnejma pididestičkama a nebo si to koupěj za pár stovek z Číny komplet hotový. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#10 Příspěvek od Celeron »

termit256 píše:Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)
No tak ono když brali vztlakovou sílu hadicí od vodního scooteru to ani jinak nešlo. :)
to Radovan 79: Proč si myslíš, že má neoprén? Je nepropustnej (skoro). :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#11 Příspěvek od termit256 »

No to je snad jasny ze vodni jen na vode :-)
Ja ale myslel tyto jetpacky s modelarskymi proudovymi motory.
Opravdu je vyjimecne jsem videl ze by s tim nekdo lital nad tvrdym povrchem.
Ona asi spolehlivost nebude zrovna charakteristicke vlastnost techto motoru.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#12 Příspěvek od Artaban001 »

Viděl jsem na vlastní oči "jen" RC modely s proudovýma motorama, když je předváděli v Budkovicích - mají tam modelářský letiště - tak je to mazec. Člověk si málem ukroutí palici, jak se to na obloze rychle míhá. Stačí jej na vteřinku zratit z dohledu a je o průser postaraný.
Přemýšlel jsem nad tím "zázrakem", na kterým ten Zapata lítá.
http://www.theverge.com/2016/4/15/11439 ... -interview
Měl v prostředku ve svazku 4 asi hnaci motory a po stranách jsem rozeznal 2 balanční, který měly u sání sítěný koše na ochranu před nasátím předmětu. V báglu měl nejspíš palivo a možná i nějakou tu baterii (vede mu do toho hadice)
Zajímalo by mě, zda ty proudový motory dokáží vybalancovat člověka jen změnou tahu, nebo zda po vzoru V2-ky mají odkláněcí servo křidýlka na změnu směru tahu (i ta malá turbínka bude mít podle mě nějakou tu setrvačnost, z jakou reaguje na změnu "plynu"). Jinak je jasný, že funkčnosti je to podobný jako SEGWAY, nebo 2D SEGWAY ("židle" s jednou nohou zakončenou koulí, která může židli pohybovat do boků i vpřed-zad)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Breitlingové mají "v mančaftu" dva chlapy, kteří s laminátovým křídlem zavěšeným na zádech jako ruksak a s podvěšenýma 4ks proudovejch mikromotorů po dobu asi 5 minut (na víc jim nestačí zásoba paliva = propanu) "udržej ve vzduchu krok" s L-39 Albatros, dojícím to "na minimálce" s vytaženýma přistávacíma klapkama = při rychlosti cca 200-250km/h. Ale tihle maníci musejí "vzlítat v režimu horkýho startu" = se spuštěnýma motorama na volnoběh si sednou do otevřenejch dveří vrtulníku (většinou Bell 106 Jet Ranger), ten je vynese minimálně 500-600m vysoko, oni vyskočí, přidají plyn a naberou rychlost aby měli vztlak - a pak jsou schopní chvíli držet paralelní let podél dvojice Albatrosů. Nejsou schopní vzletět samostatně ani "s rozjezdem" = nemají na to dostatečnej přebytek tahu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

Tak ty 4 středový pouze vyvažují váhu systému a pasanta a ty dva boční vektorují natáčením tah kam má letět. Řídí se změnou těžiště v závislosti na tlaku nohou na "pedály" na kterých pasant stojí. Mě se hned nějak nezdálo, že ta regulace tahu prouďáků by byla tak rychlá, turbíně to trvá celkem dost dlouho než změní a ustabilizuje otáčky.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ZdenekHQ »

termit256 píše:...Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)
Ono výrobce a vynálezce se dá splést, ale nemělo by se to stávat často.

Britský milionář Jim Heselden zemřel poté, co se s dvoukolovým elektrickým vozítkem Segway zřítil z útesu do řeky. Heselden byl majitelem společnosti, která vozítka vyrábí... Heselden zakoupil také americkou společnost Segway, která vyrábí oblíbená dvoukolová vozítka.

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vy ... le:678524/
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Co je nového?“