Stránka 1 z 2

Raketovej batoh, zastaralé, máme osobní jet coptéru.

Napsal: 21 lis 2016, 16:16
od Celeron
Koukám kam až dospělo zmenšování a regulace proudových motorů a jejich řídící elektronika. 8O

Napsal: 21 lis 2016, 16:26
od Radovan_79
Huh, to je věc. Kdybych na to musel vstoupit, tak jedině v plenkových kalhotkách... Byly by potřeba.

Napsal: 21 lis 2016, 16:27
od termit256
Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)

Napsal: 21 lis 2016, 16:52
od Atlan
Co sa stalo sigvejovi?

Napsal: 21 lis 2016, 16:53
od hakamusai
Sletět i do tý vody nic moc. Jinak zážitek na tom musí bejt suprovej.

Napsal: 21 lis 2016, 16:55
od serviceman
Spadnul z útesu. To nemá s vodou nic společného, ale dovedu si představit, jak bude obtížná stabilizace nad členitým terénem, davem lidí, stromy a keři atd.

Napsal: 21 lis 2016, 17:03
od EKKAR
Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...

Napsal: 21 lis 2016, 17:07
od termit256
serviceman píše:Spadnul z útesu. To nemá s vodou nic společného...
Presneji receno sjel z utesu na segwayi.

Napsal: 21 lis 2016, 17:44
od Celeron
EKKAR píše:Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
To je naprosto stejný problém jako přistávání u Space X, taky má těžiště nad generátorem vztlaku a to o pěknej fous možná 10x výše, než ten maník.
Mě spíš překvapuje, že ty 4 prouďáky (mimo jiný, jsou prý český z Velký Býteše) jsou ve svazku hned vedle sebe. To je na přesnost jejich regulace tahu mnohem náročnější, než kdyby byly na ramenech jako to má kvadrokoptéra. Nebo jeden silnej uprostřed a pomocný plynový trysky šikmo do stran jako to měl třeba Armstrong v simulátoru měsíčního modulu v programu Apollo se kterým taky havaroval.
Nojo, technika za těch 50 let malinko postoupila. Dnes se přesný několikaosý gyro a akcelerometry vejdou do jednoho švába, tenkrát to byl kopací míč s pár motorama a kupou snímačů složitých jak mlátička.
Tyhle stabilizace pro coptéry si dnes lidi bastlej a programujou doma na Arduinu s pár přídavnejma pididestičkama a nebo si to koupěj za pár stovek z Číny komplet hotový. :wink:

Napsal: 21 lis 2016, 17:49
od Celeron
termit256 píše:Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)
No tak ono když brali vztlakovou sílu hadicí od vodního scooteru to ani jinak nešlo. :)
to Radovan 79: Proč si myslíš, že má neoprén? Je nepropustnej (skoro). :lol:

Napsal: 21 lis 2016, 19:04
od termit256
No to je snad jasny ze vodni jen na vode :-)
Ja ale myslel tyto jetpacky s modelarskymi proudovymi motory.
Opravdu je vyjimecne jsem videl ze by s tim nekdo lital nad tvrdym povrchem.
Ona asi spolehlivost nebude zrovna charakteristicke vlastnost techto motoru.

Napsal: 21 lis 2016, 19:24
od Artaban001
Viděl jsem na vlastní oči "jen" RC modely s proudovýma motorama, když je předváděli v Budkovicích - mají tam modelářský letiště - tak je to mazec. Člověk si málem ukroutí palici, jak se to na obloze rychle míhá. Stačí jej na vteřinku zratit z dohledu a je o průser postaraný.
Přemýšlel jsem nad tím "zázrakem", na kterým ten Zapata lítá.
http://www.theverge.com/2016/4/15/11439 ... -interview
Měl v prostředku ve svazku 4 asi hnaci motory a po stranách jsem rozeznal 2 balanční, který měly u sání sítěný koše na ochranu před nasátím předmětu. V báglu měl nejspíš palivo a možná i nějakou tu baterii (vede mu do toho hadice)
Zajímalo by mě, zda ty proudový motory dokáží vybalancovat člověka jen změnou tahu, nebo zda po vzoru V2-ky mají odkláněcí servo křidýlka na změnu směru tahu (i ta malá turbínka bude mít podle mě nějakou tu setrvačnost, z jakou reaguje na změnu "plynu"). Jinak je jasný, že funkčnosti je to podobný jako SEGWAY, nebo 2D SEGWAY ("židle" s jednou nohou zakončenou koulí, která může židli pohybovat do boků i vpřed-zad)

Napsal: 21 lis 2016, 19:34
od EKKAR
Breitlingové mají "v mančaftu" dva chlapy, kteří s laminátovým křídlem zavěšeným na zádech jako ruksak a s podvěšenýma 4ks proudovejch mikromotorů po dobu asi 5 minut (na víc jim nestačí zásoba paliva = propanu) "udržej ve vzduchu krok" s L-39 Albatros, dojícím to "na minimálce" s vytaženýma přistávacíma klapkama = při rychlosti cca 200-250km/h. Ale tihle maníci musejí "vzlítat v režimu horkýho startu" = se spuštěnýma motorama na volnoběh si sednou do otevřenejch dveří vrtulníku (většinou Bell 106 Jet Ranger), ten je vynese minimálně 500-600m vysoko, oni vyskočí, přidají plyn a naberou rychlost aby měli vztlak - a pak jsou schopní chvíli držet paralelní let podél dvojice Albatrosů. Nejsou schopní vzletět samostatně ani "s rozjezdem" = nemají na to dostatečnej přebytek tahu.

Napsal: 21 lis 2016, 23:16
od Celeron
Tak ty 4 středový pouze vyvažují váhu systému a pasanta a ty dva boční vektorují natáčením tah kam má letět. Řídí se změnou těžiště v závislosti na tlaku nohou na "pedály" na kterých pasant stojí. Mě se hned nějak nezdálo, že ta regulace tahu prouďáků by byla tak rychlá, turbíně to trvá celkem dost dlouho než změní a ustabilizuje otáčky.

Napsal: 22 lis 2016, 15:48
od ZdenekHQ
termit256 píše:...Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway :-)
Ono výrobce a vynálezce se dá splést, ale nemělo by se to stávat často.

Britský milionář Jim Heselden zemřel poté, co se s dvoukolovým elektrickým vozítkem Segway zřítil z útesu do řeky. Heselden byl majitelem společnosti, která vozítka vyrábí... Heselden zakoupil také americkou společnost Segway, která vyrábí oblíbená dvoukolová vozítka.

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vy ... le:678524/